Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 3

Nå er det vel få som er så veldig opptatt av hva du tror, siden du ikke har satt deg inn i selskapet.
Men når du snakker om “det utrolige bear oppsettet”, så kikker du på grafer i et selskap med svært lav omsetning.

Det fundamentale er langt unna å være bear, men for å forstå det, så krever det at man følger med, setter seg inn i tilgjengelig info, ser kvartalspresentasjonene, gjør litt arbeid selv med å skjønne hva som skjer osv.

Det er mer tidkrevende enn å trekke to linjer i et teknisk analyse program.

Du liker å være som jack-in-a-box. Sprette opp som troll i eske, og lete etter avgrunnen i Desert kursen.

4 Likes

Hvis det hadde vært sånn at pga så og så mye besparelser så er mange av pilotene dømt til å bli til kontrakter ville selvfølgelig mange flere tatt posisjon nå og kursen ville ikke vært 6-7 kr.
Mange tror as is alternativet er mest sannsynlig at velges fremfor avtale med DC
Det ser man på kursen og interessen.

Teknisk analyse involverer alt det hele markedet vet om selskapet. Og markedet vet mye mer enn deg. Det kan du notere deg.

3 Likes

Desert gjengen her står på og prøver å gruse all motstand, selverklærte eksperter :grinning:

3 Likes

Tar gjerne en diskusjon, men det er pointless når utsagn er fundamentert i frykt eller dårlig magefølelse

Hvorfor tok knapt noen posisjon* i Norsk Titanium før take-off (kursen tok 3-gangeren på noen uker) selv om selskapet kan skilte med


dersom det er slik at markedet alltid vet best?

flere av de større eierne solgte istedet for under kr 1

PS; solgte DC-beholdningen på kr 7. Videre kursfall er i så måte helt ok for egen del.

1 Like

Ikke sant, der har vi den stilen du med flere inntar. @Hayen Hvem er du til å sette deg på en høy hest, sette merkelapper og bestemme. Dere ser det bare ikke selv.

Investeringen er en fadese, det er det som er fasit hittil så får vi se hvordan det går videre. Som sagt, det kan snu, men sjansen er liten.

3 Likes

Ja så har jo jeg hatt rett helt siden mitt første innlegg. Og trenden er klar. Men heldigvis for de som vil lempe ut nå, så er det noen som aldri lærer.

Teknisk analyse viser frykten som Hayen har misforstått.

Hvorfor er sjansen liten?

Sjansen er 33% sånn cirka. På den nederste blå linja mi. Hvis momentum kommer inn. Altså det er 33% sjanse for at ca 3.70-3.90 er bunnen.

2 Likes

Sjansen for at en start up fra Norge skal lykkes i USA er i utgangspunktet ufattelig liten. Og det blir tungt å regne på landbruk business caser, nå er det golf som har fokus. Kursen er gruset av en grunn og der ser man vinnersjansene.

1 Like

Tror det er minst to stk her som trenger sette seg mer inn i det fundamentale. Før så er skjedd, er det fåfengt med en ordentlig diskusjon.

3 Likes

Så det er du som kan dette. Det at kursen har krakket totalt sammen har ikke noe med virkeligheten å gjøre. Det vet hayen.

2 Likes

Hvordan tjene penger på børsen dersom utgangspunktet er at kursen alltid og til enhver tid utgjør et speilbilde av mulighetsvinduet frem i tid?

2 Likes

Har vi ikke vært gjennom hvorfor kursen har falt veldig mange ganger?

1 Like

Poenget er at hvis de ligger på skjema og alt egentlig ser bra ut, 50% av stage 2 pilotene(eller hva det er ) blir dealer, og det stadig kommer nye fantastiske caser inn, så hadde ikke kursen vært på 6 tallet.
De fleste som har sett seg inn i caset tror ikke de får det til, det er slik jeg tolker det. Og hittil har investeringen vært en tragedie.

Gjentar meg selv: Desert Control Group - Småprat 3 - #2546 av Aaleby

NTI fikk ikke en gang fulltegnet emisjonen på kr 0,85. Noen få måneder senere ble en ny emisjon overtegnet på kr 2,5. Hvordan kunne noe slikt skje dersom markedet er påskrudd til enhver tid?

5 Likes

Så med andre ord er det bare å følge teknisk analyse blindt så blir man filthy rich. Rart ikke alle bare gjør det da🤔

8 Likes

Vel, det er vel slike feilprisede investeringer en eventuelt bør lete etter på børsene :blush::v:

2 Likes

Hva mener du her? As is? Du har følgt med såpass lenge at du vet noe må gjøres anngående temaet eller ikke? Dette er jo storpolitikk som er fakta om du leser deg opp. At ting tar tid er helt sant. Jeg trodde faktisk du visste bedre. Så kan dere diskutere aksjekurs til dere blir blå. Det blir enten slik eller slik. Opp eller ned. Eller ned opp om du vil. De fleste som har investert har tro på caset. De fleste som du kjenner som ikke har innvestert har selvsagt ikke tro vil jeg tro. Og golf er ikke absolutt fokus.

1 Like