Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 3

Hvor mange gigastore prosjekter har startet bygging? Florerer, kan du nevne 10 prosjekter da, som desert er aktuell for?

Man må nesten ha motargumentet for at det skal bli en diskusjon, man burde jo klare å begrunne hvorfor man ikke skal bruke lnc?

Har du lest guidingen til selskapet du er investert i?

Sorry spam, men er så lei det følelses skribleriet til bingo uten noe som helst argumentasjon, hadde jo vært kjempe nyttig om han kunne kommet med argumentasjoner for sine påstander.

Følger du i det hele tatt med? Leser du noe selv? For du kan umulig lese det andre skriver til deg her, du er jo så langt på jordet, at alt annet enn å investere i indeksfond må være en ekstrem form for selvpining.

Du er fullstendig vill i nikkersen @jobbis :grinning:
Mener du ved dine fulle fem at jeg skal argumentere i mot hvorfor LNC skal bli brukt i dette prosjektet ? Det er vel masse prosjekter der LNC høres helt riktig ut og man kan mene det burde bli brukt. Jeg forholder meg til piloter vi kjenner til, og enda bedre, meldinger om inngåtte kontrakter.

2 Likes

Og kursen er ned i Desert som 90% av alle andre dager siste 2 år.

Det hadde gjort diskusjonen veldig mye bedre ja, om du kunne begrunne og argumentere for meningene dine.

1 Like

Du kan jo moderere deg selv til utgangspunktet for diskusjonen å begynne med hvorfor SDC ikke BURDE få innpass i prosjektet.
Edit: Slapp av. Forventer ikke noe fornuftig svar.

Desert er et selskap som er 20 år gammelt og fremdeles har lavere omsetning enn gyros-sjappa på torget.

De som påstår LNC via desert er høyaktuelt for prosjektet har bevisbyrden, for å si det forsiktig :joy:

Ufattelig hvor personlig folk tar det når brukere er skeptiske. Men man ser det jo i alle aksjer som er basert på drømmer og “snarlig” kommersielt gjennombrudd.

5 Likes

Jeg la ut en artikkel som beviser at de har startet byggingen av parken.

Man skal ha mye luft mellom ørene for å ikke se at dette prosjektet er en god mulighet for Desert å selge seg inn til. Alternativt har man ikke lest noe som helst om teknologien og uttaler seg uten grunnlag.

Personlig = diskuterer, argumenterer imot? Det er voldsomt hvor krenket man skal være på vegne av andre i dagens samfunn.

1 Like

Denne diskusjonen startet med at Bingo spurte om det er noe som indikerer at LNC skal brukes i prosjektet, siden det ble påstått at det var meget mulig.

Diskusjonen i ettertid handler stort sett om brukere som ber Bingo lese seg opp og andre hersketeknikker. Du kan kalle det å argumentere mot, men jeg oppfatter ikke diskusjonsklimaet i denne tråden på samme måte som deg.

“Man skal være god på å kverulere imot for at SDC ikke burde få innpass med sitt produkt…”

Og

“Man skal ha mye luft mellom ørene for å ikke se at dette prosjektet er en god mulighet for Desert å selge seg inn til. Alternativt har man ikke lest noe som helst om teknologien og uttaler seg uten grunnlag.”

Og

“Følger du i det hele tatt med? Leser du noe selv? For du kan umulig lese det andre skriver til deg her, du er jo så langt på jordet, at alt annet enn å investere i indeksfond må være en ekstrem form for selvpining.”

Er eksempler på totalt innholdsløse påstander som gjør lite produktivt for diskusjonsklimaet.

5 Likes

Bare sånn siden du har litt skrivekløe så kanskje du heller burde svare istedenfor bingo hvorfor du vil argumentere i mot sakens kjerne jmfr prosjektet.

Jeg eier selv ingen aksjer i selskapet, men at LNC ikke blir vurdert av fagfolkene for parken ser jeg på som lite sannsynlig mtp selskapet SDC som operer i området.
Spent på din hvorfor ikke, men forventer heller ikke her noe diskusjonsverdig svar.

1 Like

Om du leser innlegg litt lenger opp i tråden, ser en tydelig at noen her ikke leser seg opp. Det burde være en selvfølge før en skal kverulere på tråden. Det gjelder flere, og har ingenting med hersketeknikk å gjøre. Bare en sannhet.

1 Like

Det er nok litt (unødvendig) hardt fra begge sider. Enig i at det er endel som ikke er veldig konstruktivt.

Det starter med at at jobbis deler noe som er interessant mhp Desert/LNC. Alle som har fulgt selskapet bør klare å se at så er tilfelle, ikke minst at vi nærmer oss avklaringer.
Denne infoen møtes med “Ville spekulasjoner?” fra en forumdeltaker som har vært veldig aktiv på denne tråden i flere år. Utsagnet leder til frustrasjon, fordi denne personen burde vite bedre. Og det er ikke første gang. Samme person har eksempelvis ropt høyt om kontrakter fra USA som ikke kommer, men hvor helt elementær info er at kundene kjører pilot i to faser før betydelig kommersiell kontrakt (tidligst) i fase 3.

Det har blitt et slags gjentagende problem at man ikke kan legge ut relevant informasjon/et sammenhengende resonnement, uten å komme i en forsvarsposisjon rundt hvorfor det er relevant.
Noen krever også “to streker under svaret”, og at det uinteressant før sammenhenger er bevist. Hvis forumet blir rensket for spekulasjoner, som i at vi sammen er sterkere, så mister vi muligheten til å være foran resten av markedet.

Ønsker man kun harde fakta, så er ikke et diskusjonsforum rett kanal. Da er DN.no,e24.no og børsmeldinger plassen å være.

12 Likes

Har i det siste fått betalt for utlån av DSRT, ser det litt i sammenheng med antall negative innlegg i tråden.

1 Like

Det er short aktører i fleng som kan teknisk og fundamental analyse. Trenger ikke være noen av oss.

Har du noe som kan bekrefte denne påstanden? Finanstilsynet sine lister er ikke enig med deg

Tror du må lese innlegget mitt om igjen.

Det er short som blir brukt til market making, trader spreaden. Og det er fra kilder jeg tror mer på enn Morti.

Jeg gidder ikke forklare enkel norsk, men at short aktører kan teknisk og fundamental analyse må du nesten regne med…