Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 3

Jan Vader fra 37-38 min og utover.

4 Likes

Hun som leder det hele fulgte opp rett etter pitchen med å si at i tillegg til det som skjer UAE og USA, håper de på prosjekter i mer rural areas osv
Og så sier hun de er i gang med pilot i Irak. Og at det foreløpig ser lovende ut. Så akkurat program med Palin i Irak og tenkte faktisk på det. Det er krise for landbruket i landet. Grunnet tørke står de i fare for å miste 90% av grunnlaget.
Det bør jo være potensiale for DC til å samarbeide med store internasjonale programmer og organisasjoner. Litt som Scatec har gjort med sol, gjennom Norad osv

5 Likes

Synes Jan greide seg fint; god i engelsk og generelt gode svar

1 Like
3 Likes

Denne er vel ganske spennende siden KAUST vel også er med i det nye samarbeidet hvor Topian og Neom er?

Men inneholder vel faktafeil på opphavet.

1 Like

Jeg har forsøkt meg på kommentar etter kommentar for å få endret hvem som var oppfinneren av lnc. Alle tre kommentarer har blitt slettet. Mild innpakning og ulike tilnærminger.

Jeg har også sendt direkte melding. Den er ikke besvart.

Nå har han blokkert meg på linkedin.

Jeg har også vært i kontakt med OKS.

1 Like

Jeg fikk den med meg basert på Orn sin kommentar, ser at den også er slettet nå.

1 Like

Orn sin så jeg ikke, hva skrev hun?

At oppfinnelsen/opphavet «attributes» til Olesen.

Rart han ikke endrer da, finnes jo ingen grunn å kreditere en helt random forsker som ingen har hørt om, finnes denne forskeren i artikkelen i det hele tatt?

Orn skrev også noe om at denne forskeren har gjort mye bra også og viste til eksempler, men at LNC tilskrives Olesen. :slightly_smiling_face:

Hmm. Han er kanskje stolthetsdrevet og for skamfull over å bli korrigert i kommentarfelt, men rart å ikke endre opphav i artikkelen, flere kommer jo til å reagere på det.

Ødelegger sin egen troverdighet ved å fremstå så sta og feilfri.

Alf av info han kommer med må jo verifiseres, og da kollapser hele fundamentet for hans vitenskapelige artikler

1 Like

Får håpe han korrigerer over helgen :slightly_smiling_face:

Jeg fikk hyggelig svar på min DM. Han takket for at jeg delte info og sa han fjernet den delen (jeg påpekte at det fortsatt ligger ute - så får vi se om han tar aksjon) :v:

1 Like

Om en vil være innvestert i et selskap som kan doble seg mange ganger det neste halve året, må vel DC være et av de? De har falt mye, kanskje forventningene og covid har bremset utviklingen mye?

Om en ser hvem de samarbeider med, og hvilke forventninger de som følger selskapet tett har bør det være en nobrainer framover det neste 1/2 halvåret. Markedversverdi 75% ned selv om ingenting har endret seg ift til produkt. Kun tatt lengre tid!?

Jeg har trua, men er jo et vanskelig selskap å verdsette så fasit kan jo også være at de var overpriset tidligere. The sky is the limit, and zero the bottom. Så får vi jo fasit etterhvert de neste årene på om snøballen virkelig begynner å rulle. De bruker vel for øvrig mye penger.

1 Like

Poenget er jo om UN og andre har råd til og la være! Det mener jeg seriøst. Problemet er større enn vi liker og tro. Matsikkehet er alfa omega i den usikre verden vi lever i! WEF , UN med flere er på ballen, hvorfor?

1 Like

Det handler ikke bare om golfbaner…

1 Like

Det ble lagt ut kommentar på Finansavisen sitt forum idag om god fremgang i midtøsten og at piloten i Irak for FN utvides, uten at kilde ble oppgitt, så jeg har bedt om dette for å se om det er noe håndfast der.