Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 3

Hehe kremt kremt. Hadde rett i at dette ikke var noe å hause opp. 6000 trær får nok ikke akkurat fart på kursen med disse forventningene bakt inn.

2 Likes

Sjæl skuffet over størrelsen, men hvis man leser meldingen litt annerledes så er Desert Control nå en etablert leverandør i Limoneiras øyne. De ser nå på produktet LNC som godkjent og fullfestet. Her blir det i lang tid fremover rene innkjøpsordrer.

5 Likes

Hva kan vi forvente oss i slutten av dagen? En close på 9.50?

Første kommersielle bestilling. Endelig en ekstern Proof of concept, spennende å se hva de betaler.

Jeg forstår ikke helt hva alle forventer av størrelse. Eneste grunnen til å skulle signere en kontrakt for større volum med en gang måtte være en kjemperabatt.

6 Likes

Yepp….endelig.
IMG_1381

4 Likes

Dagens “unintended pun”
:slight_smile:

10 Likes

Vi kunne vel alle ønsket oss en avtale på 120 000 trær i Yuma med en gang, men det kan virke som at det er flere åpne variabler i spill her. I sum har det gitt at de har valgt å bryte opp de 120k i flere mindre leveranser, og at drøyt 6000 trær står klare for umimddelbar behandling.

Momenter i mitt hode som er av mulig betydning er:

  • Egentlig skulle man ikke levert til Yuma allerede nå i det hele tatt. Det var Cadiz som var egentlig planen, med Yuma etter hvert.
  • De skal åpenbart ha mer enn dagens kontrakt “The continued roll-out of LNC at Limoneira is anticipated to be executed in stages aligned with ongoing fallowing and forbearance programs as part of Limoneira’s water conservation and sustainability strategy.”
  • “Fallowing programs” er åpenbart et sentralt aspekt " The potential for continued LNC roll-out at the Yuma ranch is substantial as hundreds of acres gradually emerge from fallowing and forbearance programs to be replanted"
  • En avtale med kort horisont , som dagens, er lettere å lande mtp pris for LNC osv. En avtale over flere år ville blitt vesentlig mer komplisert. Limoneira har sikkert ikke full oversikt de heller hva behovet faktisk er de neste to år f.eks. Da er det lettere å bryte dette opp til flere mindre oppdrag.

Mitt anslag fra stage 2 leveransen er ca 450,- per tre. Antar det er omtrent det samme nå. Isåfall vil DC ha inntekter på ca 3 mill fra Limoneira innen utgangen av april.

Jeg ser for meg at OKS går mer inn i hva de langsiktige visjonene er for Limoneira på q4 22 februar. De har nok ikke brukt en måned på å diskutere en avtale på 3 mill :slight_smile:

7 Likes

1 Like

Ser det ligger en kjøper på 7,36. Det er det høyeste. Markedet ikke happy.

2 Likes

Var det ikke 200$ per tre de tok?

Et annet aspekt viktig å tenke på er at LNC er under vurdering for statlig støtte / tilskuddsprogrammer til kommersielle aktører som benytter seg av LNC i USA. Det ville vært litt klønete av Limoneira å signere en storkontrakt nå og potensielt gå glipp av store tilskudd om 1 til 3 år.

1 Like

Forventningen var vel mye høyere. Uansett en vikig milepæl.

1 Like

Har lagt seg på 7,5 han Brage typen no, Helt utrolig ble med ned fra 40, solgte litt på 30, kunne hevet alt ut mellom 6-7 på noen dager, det gikk det mer enn nok til at han kunne solgt alt, men så skal han plutselig pine seg selv og selge på 7,5, den selginga til Brage er noe av det mest amatørmessige jeg noen gang har sett. Jaja, er aksjer up for grabs om noen vil ha da. Vet også om noen som har spurt om han ville vært interessert i å selge alt i en blokk utenfor børs, de har ikke fått svar engang.

2 Likes

Dette var litt av en markedsreaksjon🤨Helt uforståelig i mitt hode

7.5 var visst ikke lavt nok….

Jeg skal ha flere aksjer nå, men det er kanskje like greit å avvente litt?

1 Like

Det er på sånne markedsreaksjoner på sånne nyheter man kjøper, er det ikke?

1 Like

Vil vel si at det var en avmålt reaksjon mtp graden av mismatch mellom forventninger blant mange og faktiske resultater. Dealen beviser at LNC har livets rett og at bruken av teknologien vil tvinge seg mer og mer frem i tiden som kommer. Men den er også et tegn på at TTT.

6 Likes

Brage er en seriegrunder som snart har et tosifret antall vellykkede start-ups å vise til. Zaptec blant annet. Starter nærmest et nytt per år, som krever kapital. Som er fokuset. Ikke tjene seg søkkrik på børs gjennom å ta stor risiko.

Snøballen har begynt å rulle…jeg er fortsatt sikker på at dette blir stort :+1:

6 Likes

En vanvittig derisking av selskapet, teknologien fungerer og da er det egentlig bare å sitte å vente på at ting materaliserer seg fremover. Så få kursen gå der den går kortsiktig, men selskapet utvikler seg, vokser og kursen vil garantert følge denne utviklingen. Hadde vært litt interessant å fått lit info rundt analysene av de 2000 trærne, vannbesparelse og kvaliteten på frukten, etc. Men det kommer kanskje i q4 rapporten.

4 Likes