Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 3

Hvor mye penger har selskapet på bok ca?

Relater til Bingos spørsmål, noen som har noen formening om hvor lang cash runway er i påvente av større kontrakter?

Fra Q3

  • Completed a capital raise of NOK 67.50 million, solidifying the company’s financial runway through H1-2025.
3 Likes

Ja, de har guidet at de har nok Cash til de er cash positive i 2025. Det mener jeg er kun fra USA operasjonen, så alt fra Saudi og UAE kommer som en bonus, om jeg husker rett. Og i midtøsten skjer det jo litt nå.

1 Like

Bare 1 slik avtale hver dag ut 2025 kan gjøre selskapet cash positive. Risiko er ikke derisket. Risikoen har økt. Nå er det risiko for at avtaler blir peanøtter i lang tid.

2 Likes

Milestone Alert

5 Likes

Nå begynner Yara folk å like desert poster også, blir så bra dette så:)

10 Likes

Her er en annen ting å glede seg til for oss som sitter og har troa på produktet:

A 5-year study for the U.S. was launched with the University of Arizona in March 2022, where initial publications are targeted after two years of data collection as another example. I’m happy to set up a call to share results from ICBA and other pilots.

Kommer publikasjoner etter 2 års samarbeid og datainnsamling. Altså om et par måneder Uhyre interessant og se hva de har funnet ut.

10 Likes

For å utdype den: Mannen som har likt posten er Wilson Goto, fertigation manager i Yara.

Fertigation blir definert sånn: «Fertigation’ is the technique of supplying dissolved fertiliser to crops through an irrigation system . When combined with an efficient irrigation system both nutrients and water can be manipulated and managed to obtain the maximum possible yield of marketable production from a given quantity of these inputs.»

Dette er kjempe spennende! Kombinere LNC sine vannbesparende-og gjødsel holdene egenskaper + Yara sitt gjødsel?
Har tidligere vært noen signaler på at folk fra Yara og OKS/Dsrt har kjennskap til hverandre. Bl.a har de likt flere innlegg av hverandre som omhandler soil health og viktigheten av denne i globalt perspektiv. Lov håpe på Yara og Desert Control kan inngå et samarbeid på sikt :crossed_fingers:

11 Likes

La oss holde oss til tema, innlegg som handler om andre debattanter vil bli fjernet.

1 Like

Får håpe du så svaret mitt angående kontrakter til desert control, Bingo, innlegget som kun gjaldt desert control og ingenting annet, men likevell ble fjernet, merkelig opplegg.

Dagens melding fra hjemmesiden:

2 Likes

Interessen øker!



8 Likes

Merkedag.

7 Likes

Jeg prøver meg allikevel; takk for innsatsen Jobbis med å grave frem informasjon (gjelder også flere; Aaleby f.eks), men jeg skrev det samme i en tidligere post etter det jeg oppfattet som personangrep på nevnte Jobbis. Utelater omtalen av Morti, og håper da at dette innlegget passerer sensuren.

5 Likes

Om å gjøre å kvitte seg med aksjer i dag uansett pris…

Man kan mene hva man vil om fremtidsutsiktene til DC (er fortsatt like bull), men det sier seg selv at forskjellen mellom dette


Og dette

Betyr sell-off i større eller mindre grad.

7 Likes

En av de mer merkelige dager jeg har sett på børs…etter spekulasjon om ingen kontrakt så kommer den altså. Riktignok en kontrakt med mindre omfang enn ønsket, men den betyr altså en bekreftelse på at lnc virker sett fra en større kommersiell aktør.

3 Likes

Har slitt litt det siste året med å skjønne nødvendigheten av å gå så voldsomt ut som selskapet gjorde når avtalen om fase 2 ble undertegnet. Noen få måneder senere tok Limoneira en fullstendig u-sving og fant ut at ørkendyrking ikke var økonomisk bærekraftig. Kvittet seg med Cadiz-plantasjen og la planer i Yuma om å legge ytterligere acres brakk. Som er den hele og fulle bakgrunnen for at den initielle kontrakten ikke ble større. Fikk man aldri noen signaler om hva som befant seg på tegneblokken av snarlige strategiske endringer?

Det er dette misforholdet som man får svi for nå. Hvor selskapet har skrudd forventningene vesentlig høyere enn hva som viste seg realistisk. Selv om OKS tildels benyttet Q3 i fjor til en form for realitetsorientering. Det positive er at skuffelsen som viser seg i markedet forteller fint lite om fremtidsutsiktene til selskapet om man tar på seg de lange brillene.

LNC er fortsatt en optimaliseringsrevolusjon for mulighetene til å dyrke grønne vekster i ørkenområder. Men man må vente enda lenger med å vise den endelige fingeren til alle som tenker at teknologien er too good to be true.

9 Likes

Ja, enig, men likevel litt overrasket da det ikke har sett ut på listene at det har vært noe som helst forventning til at noe stort skulle komme i det hele tatt. Amerikanske som har byttet aksjer, et par nye inn. Så det var kanskje vår gode venn Brage, som la lokk på kursen i dag, samt at det er nada interesse som vanlig. Så kanskje heller det som skjedde, at interessen for tilstrømming av nye aksjonærer ikke kom pga kontrakten var minimal. Jeg tror at det kommer mer ut av dette med limoneira, er et fallow program dette, som varer over tid og det kommer til å bli mange trær for limoneira. Pluss en synergi hos andre kunder.

3 Likes