Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 3

Man har lett for å peke på Brage, men vedkommende har kun solgt 11k aksjer de siste par ukene. Uansett hva; fasiten kommer om noen dager. Særlig salgspress har det uansett ikke vært. Men meldingen ga heller ikke særlig insentiv til å kjøpe tungt. Kursen vil vel gjerne bruke noen dager på å stabilisere seg. Så får man se fra hvilket nivå når uken er ferdig.

Uansett hva; ingen tvil om at man om et års tid vil se på dagen i dag som selve startskuddet. Et signal om at fremtiden bør være lys. Også for de tålmodige som sitter investert per i dag.

2 Likes

Jeg skjønner ikke hvordan dere kan være så optimistiske. Kontraktsstørrelsen her var vel en klar skuffelse i forhold til forventningene. Er det ikke verdt å analysere risikoen når man sitter med eller vurderer å gå inn med aksjer her?

Og tro meg, dette er ikke et forsøk på å bajse, jeg har godt med skin in the game her selv.

1 Like

Poenget var ikke å peke på Brage, poenget var at det ikke så ut som et salgspress, det grunnet det så heller ikke ut som det var veldig til forventninger til kontrakten, så det var ikke særlig med selgere til å skape salg på skuffelse, utenom de vanlige selgerne vi har hatt en stund. Mulig vi har et par nye aksjonærer siste tiden som solgte. Så det var mer det at kontrakten ikke viste stor interesse og fikk med seg kjøpere. Da mener jeg skikkelige kjøpere, ikke sånn småtterier. Jeg forventer på et tidspunkt om selskapet fortsetter utviklingen med å samle flere kontrakter, så vil skikkelige kjøpere komme.

1 Like

Det er bare å svare seriøst på de innleggene (ikke rettet mot deg spesielt altså) så vil man kunne få en seriøs diskusjon om det negative også. I stedet for å rapportere det…

2 Likes

Analysere risiko er det første jeg gjør før jeg kjøper aksjer, så setter man seg en nedre grense. Man må også følge med om piloter materialiserer seg til kontrakter framover, også får man etterhvert se marginene. Risiko så klart at de ikke får kontrakter. Derfor ble caset derisket hos meg i dag.

1 Like

Jeg syns de klarer å presentere teknologien på en forståelig og enkel måte. De har en god nettside. Ser ut til å ha et ok styre (det kjenner jeg ikke skikkelig til, men er mitt inntrykk) og er trolig flinke på sosiale medier :wink:

Det jeg tror mangler er et skikkelig salgsteam. Har du gode selgere så kan mye annet være dårlig og det går bra likevel. Har du dårlige selgere så hjelper det ikke med en god nettside og management.

2 Likes

Hvor mye får de pr. tre? Eller regner de størrelsen på området som behandles?

Enig, gode selgere skal ikke undervurderes nei, ekstremt viktig. Nå har de et unikt produkt, så får håpe hver validering, piloter, universiteter, og dagens bekreftelse vil hjelpe selgerne å selge produktet. Vannmangelen, kan fort tvinge frem kjøpere også, men de må bli klar over produktet og at dette er the real deal.

Har forventet en relativt begrenset kontraktsstørrelse, men samtidig trodd at man i større grad skulle få skissert en plan om hvordan Limoneira ser for seg å nyttiggjøre LNC i årene som kommer. Denne var skuffende vag og da ble meldingen til en litt stusselig kinaputt.

Risikoen på kort sikt for egen del er den samme i dag som tidligere; for få klare triggere. Mye skal gå galt for at 2025 ikke blir et hyggelig år om antall piloter renner inn i et stødig tempo. 2024 er mer avhengig av at selskapet lykkes med å synliggjøre hva som er i gjære.

2 Likes

Ligger meldingen i tråden her? Eller kom den ikke inn pga at tråden var stengt?

I en større kontrakt er det vel uttalt at analysene som beregner besparelsene til kunden vil være medbestemmende for prisen på prosjektet. Hvor DC tar en fair andel av de kalkulerte besparelsene. Røffelig beskrevet.

Plan som du etterspør kommer kanskje sammen med kvartalsrapporten? Er vel ikke naturlig å børsmelde det med mindre alt er formalisert?

#318 og dette #320 @Aaleby er så godt formulert at du kunne tatt kontakt med OKS direkte å gått i en liten dialog. Ingen grunn til å vente til neste Q. Her treffer du spikeren på hodet i hver eneste linje. Do it! Spør rett ut hva som buttet. Kan ikke alene bare være at De(Limoneira) skrotla noen acres. Forventningene er så dramatisk annerledes en resultatet av meldingen.

Altså hvor mye vann de sparer pr. tre i perioden frem til innhøsting?

Jeg skjønner at man forventet mer etter hva selskapet har guidet. Og det er vel helst det du følger, men man har ikke fulgt mye med om man har forventet mer etter hva som er delt her. Har jo visst for lenge siden at de har lagt feltene brakk og kjører et fallow program, der lnc kommer inn i det programmet.

Det eneste man ikke har forklaring på er hvordan ting kunne forandre seg så fort fra oktober/november 2022 og til vårparten 2023, hvor Limoneira forandret kurs rimelig drastisk. Har egentlig liten tro på at det oppleves hensiktsmessig for OKS å skulle dele sin ærlige mening omkring dette, men får se om jeg plutselig føler kallet.

INGEN av oss så for oss tallene i dagens melding!!

1 Like

Mindre vannforbruk betyr reduserte lønnsutgifter (færre skift) og mindre energiforbruk (pumping av vann). I tillegg vil man gjerne oppnå høyere produksjon/bedre kvalitet. Besparelsen for 50k trær er beregnet til 15 mill per år. Som betyr at Limoneira vil oppnå besparelser på ca 2 mill NOK årlig ved å påføre LNC på 6600 trær (jmf dagens melding). Dette utgjør grunnlaget som legger føringer for størrelsen på kontrakten.

1 Like

Enig i at den er betydelig i underkant av hva man kunne forvente. Så vidt meg bekjent er ca 600 acres av totalt 1300 lagt brakk. Kan virke som det går ca 1000 trær per 10 acres. Som betyr at det bør være 70 000 trær igjen. Av disse er 2000 behandlet og 6600 blir ferdigbehandlet i april. Spørsmålet som gjenstår er hvorfor Limoneira ikke anser det som hensiktsmessig å behandle de resterende. Et spørsmål som forsåvidt kunne passet i en mail til OKS.

1 Like