Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 3

Ja jeg regner med å selge de øverste neste år. Og da tror jeg timingen kan bli god for inngang i Desert muligens.

1 Like

Ikke umulig det

Fordi de kjøper en aksje som du eier? :blush:

Fordi Aaleby sier de er dyktige og jeg stoler på Aaleby:) nei vet ikke, de har vel track record å vise til.

Tror de fleste av oss mener at Aaleby har innsikt (du også😉).

Men vedrørende Al Nahyan, er det ingen som tenker det potensielt kan bli et møte med DC?

1 Like

Tviler, hadde vel vært mer logisk med et møte med en av partnerene der nede :thinking:

Hvis det gjelder disse globale møtene også?

Om så er tilfellet at de får en plass i de møtene der er det sinnssjukt positivt i hvert fall. Drømmescenario, men som sagt tviler jeg.

1 Like

Enn om han har med seg “konfekt i kofferten” (som i avtale mellom Soyl og myndighetene) for å vise at norsk næringsliv er velkommen og har store muligheter i UAE.

1 Like

Orn er Desert Control-dronningen i Midtøsten :

6 Likes
3 Likes

Accredited CSO står for “akkreditert sivilsamfunnsorganisasjon” (Civil Society Organization). Det betyr at en slik organisasjon har fått formell godkjenning (akkreditering) til å delta i spesifikke møter eller prosesser, som for eksempel FN-relaterte møter. I konteksten du refererer til, betyr det at disse CSO-ene er formelt godkjent av FNs rammekonvensjon om bekjempelse av ørkenspredning (UNCCD) for å delta i viktige møter, som COP (Conference of the Parties).

En akkreditert CSO har dermed tilgang til:

Å delta i diskusjoner.
Å bidra med innsikt, anbefalinger og synspunkter på politiske saker.
Å samarbeide med FN for å fremme tiltak på bakkenivå i sine land eller regioner.

Akkrediteringen innebærer at organisasjonen oppfyller visse kriterier satt av FN for å være en del av disse prosessene.

3 Likes
3 Likes

Hørte fra en at de er like ved nå å være nede på 3 dager på å påføre LNC på en golfbane. Da vil de treffe på det vinduet golfbanene har når det gjelder å holde banen stengt. Ganske imponerende utvikling.

3 Likes
1 Like

“Some impressive start ups were showcased on our “Climate Walk” including Mohaned Al-Sharif and Adel Gaffar of Soyl and LNC (liquid natural clay)!”

2 Likes

Både Soyl og Saudi Desert Control jobber bra nå med å reklamere/fronte LNC. En svært viktig synergieffekt av å ha to lisenspartnere. Hadde blitt tungt/umulig for et lite selskap som Dsrt å gjøre dette selv.

1 Like

Og lisenspenger regnes av topplinje og det er bra

Topplinjen er en bedrifts samlede inntekt før skatt, avgifter og fradrag er trukket fra. Det er altså bruttoinntekten . Et annet ord for dette er driftsinntekter . Grunnen til at den kalles topplinje , er at den står på den øverste linjen i resultatrapporten fra et regnskap.

1 Like