Ikke glem Soyl.
Få vi et lite hint i taggingen av dette innelgget.
NADEC Foods
Almarai -
YALA Dates (YALJ Group Company)
Big players.
Ikke glem Soyl.
Få vi et lite hint i taggingen av dette innelgget.
NADEC Foods
Almarai -
YALA Dates (YALJ Group Company)
Big players.
La ikke merke til taggingen i innlegget. Veldig bra
Yaladates har 270 tusen trær og over 2600 hektar.
Nadec food eier saudi government 20% av, børsnotert selskap.
Almarai: largest food and beverage manufacturing and distribution company in MENA
Godt med likes på rebrandingen til Soyl også, så virker som om de lykkes med å skape interesse.
Fantastisk. Men betyr det da at Desert Control ikke går for å komme inn der direkte ? Lengre frem er jo Afrika i planene også gjennom FN
I UAE har SOYL lisens, samtidig jobber desert control med et design i Irak i samarbeid med UN WFP, så her jobbes det på flere fronter:)
Såvidt jeg forstår er dette et program for at selskapet skal bevege seg i retning av Net Zero for sin egen del? (Men det må vel være et perfekt sted å networke)
Det virker som om Sivertsen er mer optimistisk enn på lenge…
Ser flere har skrevet at de har gidd opp Midtøsten, mange følger vel ikke særlig med lenger heller, gitt aktiviteten, en fis kunne begeistre for 2-3 år siden, nå har vi bekreftede påføringer her og kun den harde kjerne som enser det, den harde kjerne som har gått fra en battalion pastor prekere til en liten aquadrill som liker det de ser, kan det bli vakrere: de har virkelig foten på gasspedalen i Midtøsten nå:
Hjelper lite når resultatet for dsrt sin del er smuler.
Det som er så fint er at her tar du grundig feil, nesten så jeg lurer på om det kun er trolling, for jeg vet du er relativt oppegående.
De får igjen 5-10% av alt som selges, helt grei og fin margin dette, bedre enn yara, som jeg mener ligger på 3-5%.
Hva annet får de igjen som kanskje er mye mer verdt: tredjepartsbekreftelse, markedsaksept, erfaringsoverføring, økt synlighet, markedsføring, suksesshistorier, valideringer, tilgang til ressurser, markedstilpasning, raskere skalerbarhet, reduserte utviklingskostnader, redusert risiko, reduserte kostnader.
Blir interessant å se hva som skjer om SDC eller Soyl velger å notere seg på børs, sett litt på ipoer der nede og det er noe helt annet enn Norge, ville summer som kommer inn til ag tech selskaper.
Selges det for 10mill i midt-østen (som jeg tror er lenge til de klarer), så får DSRT altså 500k-1mill. Det er smuler i aksjeverden.
Hva er dette verdt?
Hva annet får de igjen som kanskje er mye mer verdt: tredjepartsbekreftelse, markedsaksept, erfaringsoverføring, økt synlighet, markedsføring, suksesshistorier, valideringer, tilgang til ressurser, markedstilpasning, raskere skalerbarhet, reduserte utviklingskostnader, redusert risiko, reduserte kostnader.
Jeg tror markedet klarer å se fremover, markedet pleier som regel å klare det.
Så når man vet at 200 millioner daddetrær kun i saudi er en bitteliten del av det store potensiale, så går det fint an å regne diskontert kontantstrøm.
Det er enorme områder det er snakk om, Desert farming, urban spaces erosion control, land restoration.
De har 2 MOUer og en LOI med større aktører og der de guider strategiske kontrakter med broader implementation.
Vi får se, men kan fort komme større strategiske kontrakter her som varer over år.
De fleste tror jo ikke de vil klare å selge noe som helst, så om de begynner å selge nå så kommer nok forventningene tilbake igjen.
2 aktører som det har begynt å røre seg til nå, fra stillstand og ingen håp, så det er jo bra:)
Også har man jo USA da, 38 loier, noen som skal avgjøres snart:)
Skjønner fristelsen av at du prøver deg på en alternativ investering, mens du venter her, men er som regel en strategi som feiler.
“The progress position us to transform from pilot type deployments to more strategic contracts for broader adoption towards the end of the year”
Strategiske partnerskap kanskje?
Jeg følger egentlig bare dine råd fra 2022, du var litt tidlig ute, jeg tror timingen er bedre nå, men seff kan fortsatt være at man er for tidlig ut.
Det var før jeg innså at ledelse og styret i dette selskapet ikke kan stoles på inntil de finansielle resultatene faktisk er på plass. Sagt det før, men måten de villedet investorene mtp. status i UAE er skremmende sett i ettertid.
Jepp og det er priset greit inn nå:) så er spørsmålet om de med viten og vilje villedet investorene eller om de var et engasjement der og en overentusiasme på at ting skulle gå raskere med et så unikt produkt som de hadde, og at de også ble litt villedet og derfor at tiden det tok kom også overraskende på de.
Så kan man se fremover, spesielt nå som vi har fått flere bekreftelser fra ulike parter om hvor situasjonen står i dag sammenlignet med tidligere. Vi er åpenbart enige om at potensialet her er stort, og at det ble ansett som rimelig priset til 30 kroner. Med dette i tankene blir det å kjøpe aksjer enda mer attraktivt og rimelig i forhold til det nåværende potensialet.
Naturligvis enig i at risk-reward er betydelig bedre på denne kursen, men holder meg unna da jeg er temmelig sikker på at det kommer emisjon. Også kommer sikkert noen med vas om at vekstemisjon er kjempebra! Men problemer er at kursen faller i frykt for emisjon i forkant, tror jeg. Følger med på DSRT fra sidelinjen, men bedre å kjøpe på 10kr og være sikker, enn å gamble her.