Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 3

Morsomme disse sluttauksjonene….

1 Like

Evneveik som spåkone :wave:

1 Like

Den skjønte jeg ikke…

Han påsto / gjettet at vedkommende satt kortsiktig og solgte seg ned litt lenger oppe. :upside_down_face:

1 Like

Eventuelt; antydet muligheten. Bom var det uansett :v:

5 Likes

En inne på Xtrainvestor postet dette innlegget:

Jeg har kjøpt en del aksjer i DSRT i det siste. En av grunnen er at jeg har en søster som jobber i Dubai med investeringer for en engelsk investeringsbank. Hun har fortalt at det er et høyt fokus på vannbesparende teknologi og teknologi som kan stanse at ørkenområdene fortsetter å vokse.

Jeg hadde et veldig interessant møte med CEO i Desert Control på onsdag og må si at jeg ble positivt overrasket.

Det jobbes med det regulatoriske for å få klassifisert produktet som “vannsparende produkt i midtøsten”. Flere land har begynt å skattelegge bruk av ferskvann. Han mente det er veldig sannsynlig at produktet vil bli klassifisert i løpet av relativt kort tid. Men han understrekte at det er vanskelig å gi et eksakt tidsestimat.

Det er flere insentiv ordninger for landbruk i USA. Blant annet programmer som gir bønder 6000USD per acre for å benytte vannsparende tiltak som minst gir 25% vannsparing. DC sitt produkt gir 50%.

PGA har vist veldig høy interesse for produktet, forventer kontrakter golfbaner i løpet av året, med snarlig oppstart.

Prosjektet sammen med Limonera har gitt veldig gode resultater og de forventer å få kontrakt på samtlige 130 000 trær. Forstår det slik Limonera og andre tilsvarende produsenter har måtte redusere produksjonen for kraftig som følge av restriksjoner av bruk av ferskvann. Ved implementering av DC sin teknologi så vil de trolig kunne ha full produksjon grunnet reduksjon av vannbehov.

De har hatt gjennombrudd på teknologifronten som gjør de betydelig mer effektiv og automatisert. Energibehov og COGS blir kraftig redusert, samtidig beholder de den gode marginen.

De har fått flere pilotprosjekter på sitrus og daddel gårder i Arizona, i tillegg til vingårder i California.

MOU med Syngenta: Gjennomført tester i kontrollert miljø som har gitt ekstremt gode resultater. Tolker det som at Syngenta sitt produkt ble kraftig forbedret sammen med DC sitt produkt. De starter opp felt-tester allerede i november i Midtøsten.

De har nylig fått henvendelse fra Bayer konsernet og CEO reiser til USA for å møte de. Klarte ikke helt å forstå nøyaktig hva de ønsket å diskutere, men er åpenbart at DC sitt produkt kan ha svært gode synergier med andre produkter.

SOYL som har lisensiert teknologien til DC har en enorm pipeline med prosjekter. Selskapet er eid av en sjeik og har store ambisjoner. De har nå fått på plass et salgsapperat som begynner å gi resultater.

Dersom SOYL når ambisjonene sine vil det alene gi 100 millioner USD i lisensinntekter til DC de neste 5-6 årene.

DC har nå en pipeline på 38 prosjekter som vil gi solide inntekter i årene som kommer.

Må si at møte med CEO var veldig positivt, åpenbart en veldig flink kar. Virker som at de gjør veldig mye riktig og at inntektene virkelig vil begynne å komme det neste året. Jeg klagde selvsagt litt på kommunikasjonsstrategien til selskapet og sa at jeg tror det er viktig at det kommuniseres mer til markedet.

17 Likes

Har du link til innlegget?

https://chat.xtrainvestor.com/channel/dsrt

Scroll oppover så finner du innlegget, ser det har blitt diskutert en del etter det ble postet.

Denne blir interessant.
Ser ut som desert er klarere enn hva jeg trodde. her er det et bredt spekter av godsaker.

1 Like

This is as bull as it gets. :rocket:

Haha, vurderte å laste videre opp med det overskytende fra dagens lønn, men landet på at jeg sitter tungt nok allerede, så da gikk det i indeks i stedet.

Hadde jeg lest innlegget her først hadde det nok blitt motsatt. :upside_down_face:

Gi oss PGA Tour, kommer PGA tour er ikke LIV tour langt unna, de skal også slå seg sammen.

1 Like

Ikke bli forelsket er et bedre prinsipp i investering, spar det til livet utenfor. :wink:

Ser aksjen fortsetter å være volatil både nedover og oppover på veldig lavt volum.

1 Like

Enig i det, så det blir nok indeks videre også. :slightly_smiling_face:

Jeg også tenker det. Tenker man er en seriøs investor dersom CEO tar seg tid til et møte.

1 Like

CEO er fantastisk imøtekommende. Det kan jeg skrive under på.

2 Likes
6 Likes
1 Like