Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 3

Om det er noe Trump liker, så er det grønne golfbaner :wink:

10 Likes

4 Likes

Tror det er den mest bull kommentaren jeg har hørt på lenge!

3 Likes
1 Like

Det hadde ikke gjort noe om det kom noen positive nyheter snart…og da tenker jeg ikke på LinkedIn skriverier og likes. Det jeg ser nå er bare salgspress…(den 10k+ posten har flytta seg nedover i hele dag). Noen her med mer info (Jobbis) om golf f.eks?

Jeg tenker også at selskapet kunne gjort en bedre jobb på IR. Det har skjedd endel siste halvåret som fint kunne vært sendt ut som en statusmelding til markedet. Enten som en pressemelding eller børsmelding.

1 Like

Vi venter på kontraktsmeldinger
De som vurderer caset mer objektivt enn vi gjør synes det ser ut som et selskap som har et produkt som virker, men som de ikke klarer å lage business ut av.
De har holdt på i over 5 år nå

Nei, ikke annet enn guidet. Golfkontrakt(er) i slutten av året og er posisjonert for større strategiske kontrakter i Midtøsten mot slutten av året. Fagfellevurdert forskning i q4 og UN pilotkontrakt muligens rundt hjørnet. Også har vi et par kunder som kommer ut av fase 2 pilot, så der ser vi muligens kontrakt i Q1 25.

Og så er spørsmål 2) når kommer rapporten?

De har holdt på i 5 år, men de har ikke ligget på latsiden i 5 år. De har gjort teknologien kommeraliseringsdyktig.

IMG_8229

2 Likes

Jeg opplever at OKS blir ukomfortabel eller ikke svarer når han får spørsmål om når de går brake even, når de vil tjene penger, hva som skal til, plan for det

1 Like

Ingen som sier det, men at de ikke har klart å hanke inn mer et veldig lite prosjekt fra Limoneira på 20 kvartaler er svakt uansett

1 Like

Hva er tidsbruk normen fra oppfinnelse til kommeralisering og inntjening da, Bingo?
@Bingo123

1 Like

Er ikke svakt når progresjonen har skjedd på basis av gjeldende forretningsmodell. Problemet er din innsikt, ikke DC sin gjennomføringskraft i USA. Fasiten på hvorvidt Desert Control Americas er liv laget får man i 25/26.

5 Likes

De har hanket inn 38+ piloter.
Pilotene er gjennom en prosess med tre steg/valideringer.
Få eller ingen har falt av så langt.

5 Likes

For meg så virker det som at innsikten din er problemet ja. Du har ingen forståelse eller virkelighetsoppfatning av tidslinjen fra oppfinnelsen til kommeralisering. De har vært gjennom mange kritiske faser lynraskt, helt sikkert for teknologien er unik og har kritisk verdi. Forskning, utvikling, prototyipeproduksjon, testing, pilotprosjekter, regulatoriske krav, sertifisering. I tillegg kreves det omfattende markedsføring og distribusjon, datalagring for å gjøre teknologien kjent, akseptert og tilgjengelig for produksjon i stor skala. Og spesielt i landbrukssektoren, der skepsisen er høy, det er høye krav til testing og dokumentasjon for både sikkerhet, effektivitet og virkning, tar dette tid. Desert control har faktisk vært et bemerkelsesverdig unntak, det har gått ekstremt raskt og mye raskere enn normen i bransjen.

De startet kun for 5 år siden, fikk regualtoriske godkjenninger og sertifiseringer i slutten av 2023 og har allerede fått en kommersiell kunde og er klare til å produsere dette kommeraliseringseffektivt.

5 Likes

Mulig at noen ikke har den fulle innsikt i tiden det tar fra oppfinnelse (evt. presentasjon av produkt til markedet) til kommersialisering. Mange av de som mente de hadde denne innsikten har på den annen side bommet ganske kraftig med for tidlig inngang (meg selv inkludert).

10 Likes

En del av årsaken kan nok tilskrives selskapet selv, som bidro til å bygge opp urealistisk høye forventninger i Midtøsten til markedet. De antok trolig at de regulatoriske prosessene ville gå raskere, og at de ville sikre strategiske kontrakter som ville legge grunnlaget for videre utvikling og kommersialisering. Her bommet de. Også var det i tillegg mer villighet i markedet på den tiden, renta lav og risikokapital tilstede. Vi er nå der markedet trodde vi var i 2021.

5 Likes

Føles unektelig litt trist at arven etter grunderen indirekte brukes til å smadre kursen. På så lave nivåer.

1 Like

Nesten så man håper han selger seg enda billigere.