Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 3

Er det signalisert hvor langt ned vedkommende har tenkt å selge seg? Hvis det skal bli tomt, så er det jo en stund til.

Ev. er det noen her som vil spekulere?

Eneste måten vedkommende kan bli kvitt større mengder er å selge på opptrend. Eventuelt gå så lavt at å bunkre opp fremstår som tidenes scoop. Og da må man nok godt under kr 6. De siste dagene har i praksis handlet om å utarme kjøpersiden. Som går kjapt i en så illikvid aksje. Især om det fremstår åpenbart at man får kjøpt enda billigere ved å vente.

Aksjene hadde forsvunnet på null niks om DC leverer varene de neste månedene. Dessverre for arvingen virker det som om tålmodighet er en mangelvare.

Gylden mulighet for de langsiktige.

2 Likes

Der kom første :partying_face: Sannsynligvis første av mange!

9 Likes

6mill over 5 år er ikke mye å skryte av :rofl:

6mill over 5 år, rundt regnet 1 mill pr år pr golfbane. Innenfor en radius på 1 mil fra Berkeley
Country Club er det 10 golfklubber, så om det brer om seg med slike avtaler så blir det mat til maskineriet.

1 Like

It adds up og ytterligere validering! :sunglasses: Og snøballen begynner endelig å rulle!

Det er sant! :grin:

«The agreement is based on an outcome-based business model that generates monthly
recurring revenue (MRR) for Desert Control calculated on achieved water savings.»

Må sies at de er trygge nok på teknologien når de inngår en slik avtale også.

Eller at snøfnugget endelig har begynt å dale :wink:

1 Like

Ryddig av de å melde beløp uansett

Er mye her som er bra

1. De signerer forpliktende avtale før fase 1, og at den inkluderer alle faser.
  2. Gjennomføring av fasene vil pga 1) gå mye mye raskere. Det blir DC som i større grad koordinerer validering og beslutning av neste fase. I praksis har de kuttet validering fra to til ett år.
  3. DC får inntekter knyttet til kundens reduserte vannforbruk.

Denne avtalen har en struktur som er skikkelig vinn-vinn for begge parter. Den forteller også mye om hvor sikker man er på LNCs effekt.

Tipper vi kan bruke gangetabellen for kostnadene vs inntekter Dc har i denne avtalen. Marginen må mao være ekstremt god.

7 Likes

Kan også vinkles andre veien og si at kanskje kunden er litt usikker og har satt det som betingelse for å signere.

2 Likes

https://x.com/oksivertsen/status/1854780547228139566?s=46

Men hadde DC signert den hvis de var usikre? Såvidt jeg forstår blir pris basert på besparelsene.

Bedre en mine estimater, så for meg 2-3 mill per golfbane.

1 Like

Artikkel / kommentar på aftenbladet.no også bak betalingsmur.

Men kostnadene er nok lik, eller lavere…

Denne avtalestrukturen er dynamitt.
Fantastisk bra.
Jeg trodde dc hadde gitt opp å få til noe annet enn kun betaling for å påføre lnc.

5 Likes

Jo, jeg tenker det er ganske bra jeg. Dette er kun for EN golfbane. Når pipeline’en ser sånn ut allerede:

Og vi vet at de aller aller fleste som prøver LNC går videre til større implementeringer er dette veldig bra! 12 golfbaner i pipe’en q2. Nesten garantert flere i q3.
Hvis man i tillegg til dette legger på mulighetene i

• jordbruk (både permanente og høstbare planter/trær)
  • landskap/urban vegetasjon
    -støvminimering
    -Soyl/Saudi DC (kun topplinje, null utgifter)
    så syns jeg at dette begynner å se veldig bra ut :ok_hand:
3 Likes

Antallet golfpiloter/kontrakter vokser forhåpentligvis raskt om en ser på utviklingen her.