Jeg blir gjerne med. 100 000kr
Jeg kan øke med 10k aksjer
God tanke. Alle moner drar, om en får grei rabbatt. En trenger vel heller ikke ta alt? Jeg bidrar gjerne med en grei slant.
Fordelen med at vi tar mest mulig er at det mest sannsynlig sitter på lange hender og ikke flippere.
Enig. Men f.eks 700 000 vil kanskje hjulpet godt på? Bare en tanke. Om en ikke klarer alt. Virker som det er litt innteresse.
Helt klart
Tar gjerne 10k aksjer.
Forslag:
Om dere ikke klarer å kjøpe hele aksjeposten hans så sett betingelse, hvis dere kjøper mange nok til at det kan anses som betydelig nok til at dere er i en slik posisjon, at han ikke skal selge resten før f.eks. 01.02.2024 eller før aksjekursen når 8,00 kr eller tilsvarende, slik at markedet får et pusterom fra salgspresset, nok til å komme seg igjen.
For avhjelper dere ham med så mange aksjer i løpet av neste uke, så er det mer enn han kunne håpet på i løpet av mange uker fremover, så mye av målet hans vil jo være oppnådd og det er jo dessuten i også hans interesse å vente til kursen stiger igjen.
At dere kjøper f.eks. halvparten av aksjeposten hans er det jo bare dere her inne som vet, for ingen andre enn de Bingo123 har fortalt om samtalen sin med ham til kjenner til hvor mange aksjer som var tenkt solgt. Så det er viktig at det merkes i ordredybden at salgspresset forsvinner og det gjør det ikke om han fortsatt skal dumpe f.eks 500.000 aksjer etter at dere har kjøpt deres del. Det vil fortsatt da være mange uker fremover hvor aksjekursen presses ned.
Så en betingelse eller en avtale med ham som dere kan håpe på at han overholder samt en god forklaring på hvorfor og at det også er til hans egen økonomiske hjelp om han følger.
Hvem av dere blir mellommannen? Bingo123 eller en annen? Det kan være jeg også kan skaffe noen som vil ha noen aksjer etter prinsippet om at alle monner drar, men før jeg involverer andre vil jeg vite om dette faktisk blir noe av og at noen tar seriøst ansvar for det hele.
Noen bør nå begynne å skrive liste over hvem som vil ha hva og hvor mye det ligger an til samlet.
Nina sine 320k må med også, den blokkerer 8,-. Forøvrig merkelig at han dumper kursen, men vil ikke selge blokken før etter Q rapporten, så fundamentalt har han troen. Hvorfor ikke kontakte megler, megler gjør klar blokk, som settes etter gode news, for troa har han, når han vil vente til etter rapport. Enda merkelig å kjøre ned kursen.
Hele slekta har misforstått aksjehandel: De mater ikke de sultne, de først metter dem og så fortsetter de å tvangsfore dem - ikke rart man går fra å være fyselysten til matlei.
Mest komisk at det minner om en søskenkrangel ved kjøkkenbordet som aldri har tatt slutt. Den ene opptrer destruktivt for den andre, fordi den andre vil “noe”. Nesten så jeg hører at en av de roper “Urettferdig!”
For øvrig enig i at de har ikke snøre på hvordan agere på børsen.
Mitt inntrykk er at han ønsker å følge råd han har fått/det han selv vet er lurt, altså spre risiko. Og så har han skjønt/hørt at Q3 i beste fall kan være en trigger og lurer litt på om det er lurt å vente til det, er jo i tillegg rett rundt hjørnet. Min magefølelse er at dette er de første aksjene han har eid noen gang.
Ikke å forglemme fortvilelsen over at de hele tiden underbyr hverandre til aksjeverdien er null av arven - burde også medføre en del dårlig stemning rundt middagsbordet.
Det virker på meg som de ikke spiser middag i sammen. Ingen relevant diskusjon å ta her dog. Om de vil ta gevinst på 5 mill istedenfor 6 må være opp til dem selv om dette er av innterresse. Tanken er god, og
som sagt bidrar gjerne om noen orker ta tak. Noen forslag om hvordan gjøre det og hvor? Lukket gruppe av noe slag, med evnt kontrollspørsmål? Vet ikke helt… kun en tanke.
En må velges til å ta ansvaret, en som de andre stoler fullt og helt på. Rett og slett.
Alternativt:
En tar kontakt med megler og forklarer anonym-problemet her og derfor får en E-postadresse som kan publiseres her som alle som ønsker å delta individuelt sender inn sine personopplysninger til slik at kun megler kjenner identiteten deres
De sitter jo med mye aksjer også, så kan godt forstå at tålmodighet er vanskelig. Q3 er nok beste mulighet til å få unna litt om det dukker opp triggere . Men å få det ut som en blokk på underkurs er nok også en lur måte å gjøre det på.
Sikkert godt forslag. Men vil megler påta seg oppgaven på et slikt grunnlag? Kun mail? En må/bør kanskje forplikte seg først? Kjenner ikke til hvordan megler stiller seg om det bare er å sende ut evnt. mail? Er på tynn is her.
Ved E-postkontakt med megler kan den enkelte få vite hvor penger skal overføres for handelen og samtidig oppgi personopplysningene som skal til.
I andre enden må selvsagt selger også være i kontakt med megler og klargjøre antall aksjer for salg og salgspris.
Megler kan i hvert fall ikke ta imot kjøpsordrer på andres vegne gjennom ÈN person herfra, den enkelte må selv redegjøre for sin del av handelen. E-postkontakt, få oppgitt side å gå til for med BANK-ID å signere kontrakt. Veldig enkelt.
…bruke megler der selger har aksjekontoen sin er nok det letteste?
Du bidrar godt her Midas👌 Er du med?