Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 3

Hvis hun skal selge seg ned med 1 mill pluss til så hjelper det ikke så mye om vi kjøper en del av han i HAKO
De burde engasjere en megler med nettverk begge to

Nina skulle selge 500k for å betale de andre ut av barndomshjemmet, hun har rundt 300k igjen som skal ut. Totalt 1,3 mill aksjer som skal
selges.

Ok la oss holde oss til planen så sender jeg er tilbud til HAKO så snart jeg har et totalantall

Hvis vi kun får inn 300k så sender vi tilbud til Nina, hun var først ut. Eller vi lar de selge ned litt til, kanskje kursen kommer ned under 6,- også gir vi de tilbud på 5, når de har 5-600k igjen. :slight_smile:

4 Likes

Vi bør ta restene, la de selge seg ned til der vi har nok til å ta alt, gi en rabatt på den kursen ig sette bunnen:) også kommer det sikkert noen mega bulle news og de får solgt over 10,- flør det skjer😁

2 Likes

jobbis skrev: “Hvis vi kun får inn 300k så sender vi tilbud til Nina, hun var først ut. Nina skulle selge 500k for å betale de andre ut av barndomshjemmet, hun har rundt 300k igjen som skal ut.”.

Særdeles god tanke!

1 Like

Hei

10k her også.

1 Like

Siste, Yggdrasil Venture AS (1.475.000 aksjer ) 100% eid av Olesen Consult HVAC AS
har denne eierstrukturen

Beklager. Trykket på en feil knapp. Jeg kjøper 10 K, selv om jeg egentlig håper de dumper da jeg kjøper litt mer :blush:

Tegner 50k aksjer

Kjøper 10k jeg med. God plan

1 Like

Poeng å høre på xtrainvestor el kun flippere der? @Aaleby?

Opplevelsen min er at det er kun tradere der som ikke setter seg inn i selskapene. Også har du et par bjeller der og en haug med brekere som ikke aner hva de har kjøpt.

2 Likes

Har like troen på det fundamentalistiske rundt produktet som enkelte av skribentene her så jeg skal følge planen om frist entry på 175k aksjer , men jeg vil vente over nytt år til emisjonen blir satt.

1 Like

Jeg også tenkte det måtte komme en emisjon her, når sommeren nærmet seg, da har de 6 måneder igjen med cash, men når er jeg jammen ikke sikker på om det kommer en emisjon her. De har sagt de skal gå break even i slutten av året, de har fått inn den første kontrakten i golf og da baller det fort på deg, i tillegg forventes det kontrakter i landbruk H1 25, så de vil fort ha litt inntekter. Cash run guiding er uten inntekter. Nå fagfellevurdert forskning kommer så er de kvalifisert til støtte, kun denne de mangler og det er universitet i Arizona som deler den ut, så rimelig gode sjanser for å bli tildelt. I tillegg så kan de gå for grønne lån når de har inntekter å vise til, som er mye bedre å gå for om aksjekursen er lav. Du kan seff få rett, men om det kommer flere golfkontrakter nå og et par innen landbruk, så tror jeg ikke det blir emisjon, da drar cash run langt uti 2026 og emisjon trenger man ikke før lenge om de i det hele tatt har behov for det. Er de break even i slutten av 2025 så må det en giga kontrakt til som gjør at de må vokse raskt som utløser emisjon i så fall og da har kursen løpt fra deg. Så klart mindre risiko å vente og se an, men oppsiden blir desto mindre om du tar feil.

7 Likes

Emisjonsspøkelset som flyktige skribenter igjen kommer trekkende med:
Strukturen i golf avtalen, som jeg antar er malen for nye avtaler så langt det er mulig, innebærer at Dc belastes kostnader først (påføring av lnc) og fullt realiserte inntekter når vannkostnader er dokumentert over tid. For alt vi vet, så går det flere kvartaler før Dc faktisk får inntekter. Med Limoneira fikk de full betaling rimelig umiddelbart etter behandling.

I og med at inntektene ikke kommer så raskt/med full kraft som før, og dette er noe Dc selv har valgt, så er det vel grunn til å anta at Dc ikke oppfatter kapitalbehovet som særlig presserende. Inntrykket er at de er fornøyd med tingenes tilstand

2 Likes

Dette blir kanskje en slags standard for hvordan avtalene med golfbaner(og landskap ellers) blir utformet fremover også ? Er vel lettere å close også på denne måten

2 Likes

Som investor må du da tåle at enkelte har forskjellige strategier enn andre for first entry. Inntektene DC har i nuet er smuler. Med runway ut året neste år vet du like godt som alle oss andre at de ikke kan sitte å vente til siste slutt. Emisjon blir som regel satt året før å da er vi over i det nye året. Du skal jammen ha snittet godt ned for mye cash skal du greie å holde deg på disse nivåer og ja….jeg tror ikke på noen insane kontrakter fremover det første halve året som tilsier at de ikke skal gjøre en emisjon så kom deg ned fra den høye hesten din når nye mulige investorer vurderer en inngang. Jeg har satt av en mill ish for aksjer i selskapet å ja så klart jeg vil ha så lav inngang som mulig, men det tilsier vel ikke at jeg snakker ned selskapet. Har stål trua jeg, men ikke akkurat NÅ!!!

3 Likes

Er ikke helt sikker på at det kommer en emisjon her, men om det gjør det, tipper jeg den kommer en rettet mot en industriell aktør. Med Syngenta på 10-15 kroner kanskje, etter gode resultater i piloten med de. Wild guess, siden vi driver å tipper litt her nå:) de har så god utvikling nå og så høy kundetilstrømning, i tillegg ser vi at kontraktene begynner å rulle inn, så kan aldri tenke med det kommer en emisjon mot retail her. Jeg tror oppkjøp er mer sannsynlig enn retail emisjon.

Hvis kontrakter som den vi så her om dagen blir gjengs fremover så er det helt sikkert at dette kommer til å ta tid. Og så blir det spennende å se om de klarer å levere på det som er betingelser i avtalene (ift vannbesperalelse) klarer de det burde fremtiden se lys ut

1 Like