University of Arizona er nevnt her (!), tilfeldig? (OKS «feirer» den).
Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.
Den er spennende @Tronni . Universitet i Arizona er ansett som de fremste på jordbruk i ørken, det kan være grunnen til at de er tungt inne i COP? Da skader det heller ikke at DSRT er med et det største (?) forskningsprosjekte som går der
Ny børsuke nærmer seg med q3 som høydepunkt. Siste kvartalsrapportene har vært veldig gode, med mye god info og raskere progresjon enn ventet i flere av pipeline’ene. Jeg spent på om guidingen står seg. Forventer fortsatt lave inntekter.
Et annet mulig høydepunkt er denne ag.tech messen i USA. Her er både Desert Control og våre venner i Syngenta hovedattraksjoner.
En kommentar fra Robert Masson er spennende. Masson er en av hovedforskerene på jordbruk hos Universitetet i Arizona. Han er også naturligvis endel av det femårige forskningsprosjektet med bl.a LNC. Om det er noe for oss er vanskelig å vite, men det er lov å håpe:
De som vil ha minst mulig for aksjene sine har mye å lære av arvingen som selger nå….
Noen som virkelig vil seg selv (pengepungen) vondt
Angående blokk-kjøp av de aksjene vi snakket om forrige uke, tror jeg det vil være smart å få gjennom en handel senest dagen før Q3 2024 rapporten fremlegges, for jeg har mistanker om at føringene i den kan føre til at kursen drives opp og at tilbudet om blokk-kjøpet dermed vil måtte finne sted til en høyere kurs enn hva som faktisk er markedskurs på børsen i øyeblikket, og da kan faktisk den enkelte her være bedre tjent med å kjøpe aksjer på det åpne markedet i dag enn å avvente til etter Q3 2024 rapporten om et blokk-kjøp.
De som har skrevet hvor mye de vil kjøpe i et blokk-kjøp her har jo også bundet seg til å ta den mengden. Hvor lenge gjelder den bindingen fremover? Det må jo være en deadline her både for å melde sin interesse og for når megler kontaktes og handelen gjennomføres.
Det er urimelig at man skal være bundet av hva man har sagt man ønsker å kjøpe gjennom blokk-kjøpet mens andre og kanskje bedre anledninger går fra en ellers på børsen i samme eller i andre selskaper. Det trengs litt mer klarhet.
Jeg har snakket med et par jeg kjenner og tipset dem om dette forumet og denne muligheten, men de var veldig opptatte av at de ikke ønsket å binde seg til noe som helst uten en ramme for den bindingen.
Det er selvsagt ikke bindende å skrive sum her, det er jo for å finne ut om vi klarer å ta blokken. Det er ikke noe poeng i å ta 200k , da er det fortsatt 1 mill igjen.
Han vil jo ikke selge før Q3. Og man må nesten vite hva selgeren vil selge for før man binder seg, jeg kjøper ikke aksjene til 6,2 f eks. Jeg skal ha de til 5,2-5,5. Er han villig til å selge de der nede?
Man kan si, hvem er villig til å gå inn med en sum og hvor mye til en pris på 5,2? Og han må være villig til å selge før Q rapport. (uten at jeg tror det har så mye å si). Den rammen bør holde, om de du kjenner er interessert.
Det er overhodet ikke bindende å skrive en mengde her!
Sa ikke du at du skulle høre med Nina først ? Vi rekker vel ikke dette før Q uansett vel
De må jo avtale med megler også
Nei, va bare et forslag om vi kun fikk til 300k, og heller ta hennes post. Da har vi fått ut en arving, men jeg har ikke pratet med henne nei.
Jeg står ved det jeg har sagt tidligere…50k
Opp til 6 blank
Ser ikke for meg at det kommer noe kursdrivende på Q
Ramsess med flere skrev: “Det er overhodet ikke bindende å skrive en mengde her!”
okay, finner ikke tilbake til det her og nå, men det ble da vitterlig skrevet før helgen at hvor mange aksjer man ønsket å kjøpe skulle oppgis til Bingo123 og at det var bindende (eller annet ord brukt med samme mening), slik at vi kunne formidle hvor mange det var snakk om og be om tilbud for.
Det er uansett ikke aktuelt før etter Q. Så får vi se.
Hvordan kan noe som helst egentlig være bindende av det som skrives på et anonymt forum?
99% av skribentene er jo livredde for at deres navn kommer til syne på den ene eller andre måten.
Opplagt at intet her er bindende, dessverre.
Må bare stole på hverandres ord og at ingen sier noe de ikke mener, ellers blir det jo vanskelig å komme noensteds med dette blokk-kjøpet.
Ja, det er jeg enig i.
At man bør forvente at de fleste tar et moralsk ansvar.
Jeg tror forum generelt ville fått et betydelig kvalitets løft om man måtte opptre under fullt navn.
Man ville sikkert mistet noen, men mest sannsynlig ville man mistet dem man minst trenger.
« Alle som er på forumet er i samme båt, der de prøver å lure hverandre.»