Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 3

Det samme ønsker jo jeg også, men det kommer selvsagt an på hva et eventuelt bud måtte være på.

Det er jo et ideelt tidspunkt for en eventuell kjøper å kjøpe nå. Den gruppen som eier SOYL er jo veldig stor så vidt jeg har forstått. I tillegg SOYL vet jo at teknologien virker.

Måtte i så blitt med en helt voldsom premie, litt som biotek

Og hva var spekulasjonene egentlig basert på? Klarer ikke å se at det er påfallende at ingen vil kjøpe når ingen har blitt tilbudt. Om kursen skulle totalkollapse grunnet vedvarende salgspress fra arvingene uten at noen er villig til å ta en større bit, vel… da begynner man å nærme seg et grunnlag for spekulasjoner. Er vel forøvrig rimelig åpenbart at OKS ikke kan svare matnyttig om noe så børssensitivt.

1 Like

De aksjene til arvingene kunne jo gjerne inngå i et buy back program for Desert Control, selskapet deler jo dessuten ut intensiver o.s.v. til ledelse og ansatte.

Ville være billige aksjer for selskapet, dersom selskapet selv har tro på kursdrivende drift fremover nå, samt vært en pen gest mot Desert Control sin avdøde oppfinner og skaper, og dessuten hjulpet til med å fjerne blokkeringen av kursoppgang i øyeblikket.

Kanskje noen kan formidle oppfordringen til OKS da jeg selv ikke har anledning.

Kan det være at denne har blitt shortet i lang tid, med mange mindre posisjoner også?

Ser ikke at interessen for shorting skulle være større enn vanlig handel i aksjen, derfor nei.

Har ikke peiling, men en del som mener flere av disse growth selskapene har blitt/blir shortet en del uten at det registreres

Som jeg skrev, en bekjent av meg sa at selskapet i lengre tid har vært i dialog med kjøper. I følge han har DSRT også engasjert rådgiver i prosessen, noe som er helt vanlig i slike prosesser.

Vi får se om noen stiller spørsmål til OKS i morgen og hva han svarer.

100% enig og det er formidlet til OKS for et par dager siden. Det er en liten pris å betale for å kvitte seg med det massive presset på kursen og 6 mill tilsvarer kun i overkant av 1 mnd drift, de slipper dumping i markedet og et lokk fjernes, np gir jo disse aksjene en trygghet for de som avventer med inngang og en skremsel for videre dumping. Man kan raskere reflektere den sinnsyke utviklingen de har hatt det siste året i markedsverdien, de viser tro på at de kan tjene på sin egen utvikling og potensielt gjennomføre en eventuell emisjon på høyere nivå. Det hadde gitt et kraftig signal til markedet.

Så spørs det om de i det hele tatt kan kjøpe da, eller om de fortsatt sitter på informasjon som ikke er delt markedet enda.

Min oppfatning er at dette er ganske drøyt av deg å poste på grunnlag av et løst lite rykte. Har du ikke mere håndfast enn dette burde det vært moderator mat.

1 Like

Voldsomt er nesten en underdrivelse :sweat_smile: Som selskapet skulle kommunisere selv på mest mulig positiv måte. Kanskje litt smisking for å få OKS på gli til samarbeid? :laughing:

Ikke blant partnerne pt

Ikke lenge til partnerskap om Desert control har kapasitet og ser nytten av det i hvert fall.

Masse spennende som skjer, men når man ser på hva selskapet faktisk har dratt inn av avtaler så kan man nok ikke påstå at kursen er lav.

Tja, Mawarid og syngenta var jo fine avtaler. Så får vi se om guiding på kontrakter holder.

Tenker på faktiske kontrakter, altså penger inn

Ah, ja vi får vente å se til når de har guidet. Litt dumt å forvente kontrakter før selskaper guider. Fikk jo en fin overraskelse i golf nå da, kan man jo regne litt på skalering, de bør jo klare å dra inn en del sånne fremover. Så får vi muligens et 2-3 landbrukskontrakter første halvår neste år. Så vi får vente litt til:)

Ja og før det blir det feil å klage på at kursen er for lav egentlig. De må bevise mer først

De har bevist mye, teknologisk utvikling, partneravtale, golfkontrakt, FEF med et veldig konservativt vekstmål, synes jo også kursen er for lav nå. Men skal gi deg rett, det er ikke mye forventninger i markedet, så de må åpenbart bevise mer for å overbevise markedet. Så får vi håpe at vi som sitter og leser litt dypere om selskapet klarer å frontrunne markedet da. Time will tell:)

Husk at uansett hvor glad man er i Desert Control allerede så er det statistisk sett større sjanse for at de feiler enn at de lykkes. Ikke rart markedet ikke priser inn mye fremtid foreløpig.