Prisen vil bare bli dyrere og dyrere, og vannet minker mer og mer, så de har helt nødt til å gjøre tiltak for å reduserer vannbruk.
Kan det komme noe ut av dette da? Eller er vi for redde til å tro noe som helst akkurat nå?
Om bare 10 dager samles verden i Riyadh for UNCCD COP16, som blir den største FN-konferansen om landbruk til nå. Dette møtet markerer et vendepunkt i arbeidet med noen av vår tids mest presserende utfordringer.
Med økende tørke og forringet land som fører til migrasjon og usikkerhet, vil de 197 partene i Konvensjonen møtes for å fremskynde tiltak for å restaurere 1,5 milliarder hektar land innen 2030 og bygge opp motstandskraft for både mennesker og planeten.
COP16 kombinerer en forhandlingsprosess med en handlingsagenda, og målet er å ta modige beslutninger og sette i gang konkrete tiltak. Dette gjør konferansen til en viktig milepæl for global landrestaurering og motstandskraft mot tørke. Dette er en mulighet til å forme en bærekraftig og robust fremtid på land.
Dette handler altså om en stor internasjonal samling som skal jobbe med konkrete løsninger for landrestaurering, klimatilpasning og bekjempelse av tørke.
[
Mohammad (Dr. Organic دكتور اورجانك) Al-Oun (PhD)
](https://www.linkedin.com/in/mohammad-al-oun-phd-023a9217/overlay/about-this-profile/)
Provides high-level policies/strategies related to Food Security, Regenerative Organic Agriculture, Water Security, ESG, Sustainability, Climate Change, Decarbonization, UAE and GCCs
Skjønner hvor du vil. Jeg har sendt en mail til OKS og spurt om det har vært prosess mot aktør for salg av selskapet og hvis det stemmer at det var bud på selskapet, hva var budet. I følge “tjommien” min var det bud på 12-14 kroner per aksje.
Vi får se hva og om han svarer.
Jeg tror det bare blir noen veldig få golfbaner som kaster seg på dette. Hvis første prosjekt blir gjennomført uten problemer.
Golfbanene jevnt over kommer til å fortsette som før og betale for det vannet koster.
Når/hvis det blir vell dokumentert og utprøvd at LNC minker kostnadene så ser jeg ikke noen grunn til at de fleste henger seg på. Men selvfølgelig ønsker de fleste at andre tester ut produktet før de tar valget.
Det er greit det. Hvorfor er du investert da, om du ikke tror på golf? Pga. jordbruk og desertifisering? Hørte du forresten gjennom intervjuet med PGA som jeg delte her?
Tror dessverre ikke det er så enkelt.
Kan du utdype litt?
Du leste vel det jeg skrev over her.
Det er åpenbart mange golfbaner i California og de betaler vel typisk 500.000 USD per år for vann
Men kan de ikke bare fortsette å gjøre det da, de går vel med bra overskudd ? Så slipper de å ta inn en form for usikkerhet ved å introdusere noe helt nytt inn i deres store stolthet for første gang. De vil vel først og fremst styre unna noe form for usikkerhet…
Har du lest noe om golf og hvordan og hvor mye de jobber for å redusere vannbruket?
Hvorfor renner det ikke inn med baner som vil gå på samme deal som berkely?
Forstår tanken, men det gjelder bare de første som tar steget, “Innovatørene/tidlig brukere”. “Majoriteten” kommer jo til å følge etter dersom det er lønnsomt, noe annet hadde vell vært rart.
De fleste hadde nok ikke tilsatt et ukjent stoff i bensintanken på bilen som lovte 30% mindre forbruk. Men dersom 50%+ av bilførere hadde brukt det og effekten er tydelig hadde nok de fleste hengt seg på med årene.
De har 11 som tester det i faser nå og 1 som har signert bindende kontrakt. Så får vi nå se om det renner litt inn i den nye kontraktsutformingen også. OKS er i California nå, kanskje det kommer ganske snart
Du begynnner å bli ganske slitsom nå Bingo…spammer ned forumet med dine bekymringer…kanskje bedre (som en annen på forumet foreslo) at du selger og bedrer nattesøvnen din
Hvilken bedrift sier nei takk til å tjene (mer) penger når den selv er fritatt for kapitalkostnad og arbeids/tidskostnad?
Hvis du ‘tror’ noe, så håper jeg du klarer å bygge opp et resonnement som favner bredere enn kun din egen magefølelse.
Tror du sterkt undervurderer en del forhold her. Ut i fra ditt resonnement så skal alle golfbaner som har større utgifter til vannforbruk enn det koster med LNC gå inn i en avtale med DC,
hvorfor tror du mange allikevel ikke kommer til å gjøre det ?
Du må sette deg inn i avtalestrukturen med Berkeley.
Berkeley betaler ikke for lnc