Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 3


Salgsapparat forsterkes betydelig! Las Vegas, Los Angeles, San diego og Palm Springes. Her lukter det fugl :fire:

10 Likes

Hvordan tror du dataene fra golfbane pilotene ser ut? :slight_smile: :slight_smile: Vi får sikkert litt data news på q4 rapport, vil jeg tro.

1 Like

Med tanke på at to golfbaner allerede har spurt etter tilbud på mer, er det vel overveiende sannsynlig at det funker meget bra :+1:

2 Likes

Jepp og de stillinganonnsene er mer en en indikasjon, mer en bekreftelse på at her er det meget gode data, det er noen golfbaner, idrettsbaner og parker å selge dette til.

Med to golfbaner i pilot som begge vil ha mer LNC, så er vi vel et godt stykke på vei at LNC har bekreftet positiv effekt og god kost/nytt innenfor et nytt markedsområde

@jobbis Sendt q3 transcript på pm, men legger ved også her

Q3 pres transcript_ryddet.pdf (141,6 KB)

Redigert: Ser vi tenkte likt @Lennha

4 Likes

Wright brothers moment,breaktrough er i gang :slight_smile:

Begynner å bli alvor: Saudi Arabia to host largest-ever UN conference on land and drought | UNCCD



Ca 70 golfanlegg i Las Vegas, hvor dette bildet illustrerer hvorfor dette segmentet kan bli en gullgruve for Desert Control (hint grønn kunstig oase midt i ørkenen)

Oppsummert: intet mindre enn 400 anlegg i de tre ørkenområdene alene (i et land med over 16 000 golfanlegg til sammen)

6 Likes

Meget bra :ok_hand: Er nok ikke tilfeldig at de ansetter selgere i de nevnte områdene vil jeg tro.

4 Likes

Med validering fra piloter, ser jeg på dette som garanterte salg for de golfbaner som vil overleve.

Artikkel for noen måneder tilbake.
Er vel også en haug av parker i de områdene.

4 Likes

Trump er en kjent golf elsker :sweat_drops::sweat_drops:

3 Likes

4 stillinger rettet opp mot golfbaner. Hmm , dette lukter gull. Hvem bryr seg med å ansette salgsrepresentanter mot golfbaner uten ar det ligger noe bak.
Gleder meg til kvartalsrapport om ikke det dukker opp golfbane nyheter før:-)

4 Likes

Bare ikke få tak i golfspillere/selgere med Hcp under 10…
Hvorfor. Må øve. Og da blir det ikke tid til salg.🏌️‍♂️🏌️‍♂️🏌️‍♂️🏌️‍♂️

Så langt har man fått gjennomført piloter hos to frittstående anlegg. Plutselig tikker det inn en avtale med et større selskap som har x antall anlegg i porteføljen og kursen går til himmels.

Sier ikke at det skjer, men at det fort kan skje. Ut av intet. Uforutsigbarhet av den typen er lett å like.

Glem ikke denne:

8 Likes

Småsparere retail som solgte mesteparten på melding, 127k solgte nordnet, 38k solgte vår venn Brage. Som sagt, nothingburger. Så får vi se i morgen hvem som fulgte opp. Blir ikke overrasket om det er samme aktører.

Tipper på at det er en del utlånte aksjer i den potten.

En vannbesparelse på 66,66 % er som å finne en oase midt i ørkenen - en uventet og velkommen skatt som gir forfriskende lindring for både miljøet og lommeboken.

For the first time in this drought-stricken century, a new price for water in the West has been set – and it’s 25 times higher than what farmers have paid for the last 75 years.

6 Likes

Golfanlegg har foreløpig blitt skjermet for de mest inngripende kravene så vidt meg bekjent, men det handler også om goodwill i samfunnet. Om å vise samfunnsansvar. I Arizona alene bruker golfanleggene 120,000 til 130,000 acre-feet med vann hvert eneste år. Som er enorme mengder. Og åpenbart ikke bærekraftig over tid når myndighetene samtidig betaler bønder nærmere $3000 per acre for å legge områder helt brakk. Heller enn å dyrke mat.

1 Like

Litt av noen kurser som noen selger på nå…

Hvor er bunnen i bøtta?