Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 3

51-200 ansatte ?

er det hele selskapet eller hva? :relieved:

Dette er en artikkel fra november 2022, litt over et år siden. Som handler om SPARK prosjektet. Fra artikkelen: ”Gjennomføringen av prosjekter som Liquid Nano Clay-teknologien bidrar til vannbevaring og bærekraftig jordbrukspraksis, mens vannforbruket reduseres gjennom gjenvinningssystemer.”

Oks sa vel at det var store prosjekter som har kommer i kommeraliseringsfasen i Midtøsten nå, kanskje King Salman Park er en av disse da.

3 Likes

OKS ute med et hjertesukk og peptalk på Facebook :clap:

5 Likes

7 Likes

Alltid deilig når sjefen sjøl, han som sitter nærmest begivenhetene bekrefter det man tror selv. Limoneira setter standaren i bransjen. Likte spesielt denne:

The critical moments before the Wright brothers’ first successful flight resemble Desert Control’s journey towards the next phases that will follow the Limoneira milestone. As scrutiny and challenges intensified, they signaled not the time to retreat but to throttle on toward the approach of a breakthrough. The decision by Limoneira to move forward with #LNC deployment marks a pivotal moment, echoing the Wright brothers’ achievement as a testament to the idea that the greatest resistance often precedes monumental success and that persistence is the fuel that propels us onwards toward the breakthrough ahead.

Limoneira besitter en presisjonsteknologi som måler alle relevante parametere med sylskarp nøyaktighet, og dette gir dem sikkerheten til å treffe de optimale valgene for jord og avlinger. Med sin fremtredende posisjon i bransjen blir det derfor enklere for andre uten tilgang til denne teknologien å følge deres eksempel. Derfor gir Andrew Southwoods kommentar under OKS-posten raskt mening:
”Kudos to you and your team for believing in the concept and persevering. As more and more leading and courageous companies adopt the Desert Control solution, greater adoption is going to snowball!”

Nå begynner reisen, og Desert Control fikk en optimal start ved å engasjere en innovatør med avanserte måleteknologier, noe som gir trygghet og bekreftelse til hele bransjen. Dette er startskuddet, som OKS påpekte. Til tross for motgang og latterliggjøring er veien mot gjennombruddet nå startet, spesielt med Limoneira om bord. Det blir svært spennende fremover.

La oss heller ikke glemme den økte oppmerksomheten som vil rettes mot ørkenspredning og tørke i tiden som kommer. COP 16 ble nylig tildelt Saudi-Arabia og vil finne sted i Riyadh i desember. I tiden frem mot desember skal det gjøres handlinger og det skal implementeres konkrete tiltak mot tørke og ørkenspredning før dette møtet.

10 Likes

DC er et perfekt eksempel på at penger i aksjemarkedet blir overført fra de som har dårlig tid, til oss som er tålmodige. Jeg begynte å handle på rundt 15 kr for et par år siden, satt på til over 40 kr, og ned igjen, men har handlet brorparten av posten min i det siste, på kurser rundt 6,50-7 kr. Men det skal jo også sies at man ikke skal ha behov for pengene på en god stund…

2 Likes

Forholder meg til om de klarer å lande kontrakter med pilotkundene. Det skal de jo da melde om fortløpende fremover nå. Hausing har lite for seg, det er det som skjer i virkeligheten som betyr noe

4 Likes

Ja, når man handler i illikvide aksjer, krever det tålmodighet. Men det er en fordel vi småsparere har, vi blir aldri tvunget til å selge. Og kommer oss lettere inn/ut.

Jeg foretrekker å handle i illikvide aksjer, da illikvide aksjer ofte er undervurderte, har begrenset analysedekning, ofte er feilpriset, og er utfordrende å kjøpe for større fond/profesjonelle investorer. Å predikere riktig er avgjørende og suksess her kan gi betydelig avkastning. Desto like vondt for de som kjøpte på 40,- og predikerte feil, med økende rente og stillstand i UAE. Å predikere riktig i illikvide aksjer før volumet øker, kan imidlertid bli gull. Jeg handler helst illikvide aksjer for langsiktige investeringer i selskaper jeg har tro på og jeg tror har en lysende fremtid.

Er det avgjørende ja, men troen på det økte veldig når Limoneira tok dette videre.

Hadde jeg bare hatt mer penger…er dessverre fullastet, så jeg får ikke benyttet muligheten nå som aksjen er på billigsalg…kanskje giring er en mulighet…?

Hvem selger?

Blir nok avslørt av kveldens ferske lister

Sikkert en Nothingburger, finnes jo ikke omsetning, sånn er det i illikvid går raskt begge veier på minibeløp.

Hayen, kan du sende meg transkriptet fra Q3?

1 Like

Er det lov å håpe at DSRT inngår i planene?

Fiskeoppdrett? Har du tenkt over det du legger ut?

Kanskje de kan redusere vannbruken der også? :thinking:

Ja, dette seminaret gjelder aquacultur.

Men jeg blir meget overrasket om ikke Topian tester ut LNC, finnes vel ikke veldig mange grunner for at de ikke skal gjøre det.

Beklager, leste feil på melding…(dårlig kombo med jobb og lese LinkedIn meldinger :woozy_face:)

Bare å laste ned appen Quartr og du vil finne transcript for det meste av kvartalspresentasjoner. Inkludert Desert Control. Et ypperlig verktøy til sitt bruk.

1 Like