Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 3

Han skrev signifikante avtaler, og da skrev han generelt, at signifikante avtaler vil bli børsmeldt og skal deles likt til alle aksjonærer. De har 20 piloter på gang nå Bingo, de har guidet, har som mål å få 50% av disse over på kontrakter, dette vil komme fortløpende dette året. Så de første pilotene kan komme når sol helst nå. Det er nå det starter, hvis du ikke trader, men har investert i selskapet og har tro på selskapet framover, så ville jeg logget av aksjekontoen, ikke fulgt med på aksjekursen, for den vil bare fucke med psyken din. Vil du trade, noe som er ekstremt vanskelig, så kan du jo prøve å legge deg på salget 6,75 og håpe noen dumper ned på 6,65. Eller selge på 6,6 og håpe du klare å få kjøpt lavere. Ekstremt vanskelig å predikere kurs kortsiktig. Men noen klarer det.
Langsiktig, følg selskapets utvikling og fundamentale, aksjekurs vil alltid følge på sikt. Det har tatt laaang tid i desert og kurs har falt, nå begynne kontrakter å komme og ting begynner å skje. Lander de kontrakter fremover og utvikling fortsetter, er jeg 100% sikker på at aksjekurs langsiktig vil følge etter.

2 Likes

Et resonnement fra min side:

Desert er veldig sikker på inntekter i tillegg til Limoneira i Q2, kanskje også i Q1

Hvorfor? :

  • OKS er tydelig på at de ikke vil avsløre prisen per tre i leveransen til Limoneira, noe som er fullt forståelig
  • Vi vet antall trær i leveransen til Limoneira.
  • Avtalen med Limoneira strekker seg over q1 og litt inn i q2 2024. ( april 2024)
  • HVIS det ikke kommer andre inntekter enn Limoneira i Q1 og Q2, klarer vi fint regne oss frem prisen per tre.
  • Derfor…for at vi ikke skal klare å finne ut hvor mye DC får betalt per tre, bør det komme nok inntekter i Q1 og/eller Q2 til å forstyrre en slik beregning
6 Likes

Noen som har sjekket potensiale til de andre pilotene? Har vel fått gjennomdiskutert limoneira og Yuma nå:) approximately 1,300 acres of property located in Yuma, Arizona, comprised of approximately 950 acres of productive lemon orchards, 350 acres of other crops and facilities and access to the Colorado River for crop irrigation.
Yuma har 950 acres produktive lemon acres.

Så bare tilfeldig på griffin farms nå, de har 2000 acres, over dobbelt så mye som Limoneira Yuma, kan jo bli en gigantisk kontrakt der også. Har ikke sjekket de andre enda, men sikker andre her som har oversikt.

Man selger aksjen ned og folk tar tap, men glemmer helt signal effekten til de andre 20 pilotene som også er enorme områder vil jeg tro, ref griffin farms. Langsiktighet kortere en nesen.

2 til større en Yuma:
McElhaney farm in Wellton Mohawk, which has 1,100 acres of irrigated fields and alfalfa as the main crop for animal feed. Lemonica Citrus has a 1200-acre citrus farming operation in Calipatria,

Er det som er litt av utfordringen for tiden; selskapet holder kortene ekstremt tett inntil brystet, som minsker mulighetene til å være hands on ned til et minimum. Mener personlig at det er et feiltrinn at DC har blitt såpass lite transparent i denne oppbyggende fasen. Høyner risikoen for aksjonærene. Hadde skjønt det vesentlig bedre om antall piloter rant inn, men så vidt meg bekjent snakker vi fortsatt 5 nye i kvartalet. Som fremover blir anonymisert og kun plassert i ulike kategorier.

2024 blir enten året der snøballen begynner å rulle ellers tror jeg alt sammen tryner. Binær case dette nå fremover. Greit nok at dette har tid frem til ca nå, men med alle piloter og mål om 50% close rate skal det jo bli volum og ganske greit å signere avtale etter avtale. Hvis ikke det skjer så er ikke produktet levedyktig/salgbart
Spennende bet nå, hvis man tør å satse på at pilotene blir til dealer

1 Like

5 nye i kvartalet er annonsert ja, men her er det jo flere enorme områder, over Yuma størrelse, så får de inn noen sånne, så blir der bra størrelse på kontrakter. Trenger ikke mer en 5 i kvartaler om det er sånne områder det er snakk om. Q3 presentasjonen sier OKS, at de vil være selektiv på hvem de velger å kjøre pilot på fremover, de som de vil tjene mest penger på. Så etterspørsel virker å være det minste problem, og det vises jo med at de samler 5 i kvartalet som guidet. Er trygg på OKS velger gode prosjekter her.

Misliker det okke som. Gjør det unødvendig vanskelig å kikke selskapet i kortene.

Ja, sant, men grunnen var at det ble så mange og at sikkert noen vil være hemmeligholdt fra kundens side? Blir meget spennende q rapport

Mener du vi skulle hatt innsyn i hvilke selskaper de gjennomfører piloter hos ?
Jeg jobber med løsningssalg selv og vi kunne aldri i verden gått ut med slike opplysninger

1 Like

Mener at begrunnelsen for at de har kuttet det ut er dårlig. At det er mange, når det er snakk om kun 5 nye per kvartal. Og at åpenhet hadde vært å foretrekke om mulig, som tilfellet åpenbart var første halvår 2023. Helt fair om det er av mer strategiske grunner, men da bør man også kalle en spade for en spade.

1 Like

Mer sjokkert over at de faktisk kunne gå ut med slike opplysninger. Det er IKKE vanlig praksis! Faktisk aldri hørt om det før

3 Likes

De måtte garantert fått tilatelse fra kunden, gi og med at dette var en start up, nytt produkt, inovasjon, så er det salgbart og bra for aksjonærene å få vite hvem de har fått med på laget. Men nå som de har fått såpass mange så har de godt tilbake til normal praksis kanskje? Men de må vel melde om det kommer større kontrakter med pilot kundene? Så vi får vite når de materialiseres.

Ja, tipper enkelte (hvis de lykkes) ikke vil at de skal gå ut med navn ved kontraktinngåelse heller. Men mulig jeg snakker for mye utifra min verden her altså. Vi må ha offisielt godkjente ref caser før vi kan kringkaste kundenavn.

Så da får vi vite undisclosed kunde og størrelse på kontrakten? Holder det egentlig.

Det kan nok skje ja. Men avtale om publisering av ref case som en del av forhandlinger kan være aktuelt.

1 Like

Man ser jo litt det samme i Midtøsten: det er gjennomført piloter som ikke nødvendigvis er meldt tidligere:
( fra q3 QA)

9 Likes

Nå som POC er sikret, første kunde er sikret med mange års samarbeid, har jeg Startet å forske på andre piloter, mens vi venter på kontrakter, news i Midtøsten, Arizona university publisering, q2 og andre ting som også kommer.

Må so jeg liker griffin farms.

  • Implementing wise water use. Water retention and regenerative agriculture are top of mind when it comes to being mindful of prized natural resources. The farm is in the process of setting up an irrigation system, including a system to collect water runoff for irrigation.
5 Likes

12 Likes

er noen idrettsarenaer parker, etc rundt om:)