Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 3

Tror også som var nevnt tidligere, at om vi hadde like gode selgere “på bakken” som OKS er på ledelses nivå at situasjonen kunne vært litt annerledes. Uansett, min magefølelse er at det løsner nå.

1 Like

https://igrownews.com/limoneira-embraces-desert-controls-lnc-technology/

11 Likes

Samtidig; pilotene har så langt falt på plass i et tempo som selskapet har justert selv (5 per kvartal). Limoneira var fremst i rekken og valgte å investere i LNC. Point being; ting tar tid, lengden på vekstsesongen og tilgjengelige ressurser er den begrensende faktoren, og vi har ingen holdepunkter for at prosessene ville gått kjappere selv med verdens skarpeste selgere i stallen.

1 Like

Selv om den første kontrakten var liten, ser det absolutt ut til å komme mer:

“The potential for continued LNC roll-out at the Yuma ranch is substantial, with plans to replant hundreds of acres emerging from fallowing and forbearance programs.”

3 Likes

Usikker på om disse er delt tidligere, men håper uansett at DC har søkt:

1 Like

Er nok AI-generert, hentet rett fra børsmeldingen.

Litt mer fra Saudi Arabia og byen AlUla.

Kilde :

Ligger en video ute hvor de beskriver planen med byen.

Finner en god del bilder fra parken - Daimumah Oasis i Alula hvor det er slike høye kanter rundt flere palmetrær , samt andre planter som ligger i egne felt med slike høye kanter rundt seg


2 Likes

Har vært i kontakt med OKS. Han er iallfall veldig fornøyd med Limoneira :

22 Likes

Deler det grøvste med Dere nå i farta rundt chatten med OKS nå i kveld som lovet. Ser det er flere av oss som lurer på de samme tingene så håper flere skribenter her på TI blir litt klokere. Jeg lurer fælt på universitetet og et første forsøk på publisering fra University of Arizona kommer forhåpentligvis mid-term i Q2 mht LNC og spørsmålet rundt statlig støtte. (2år og komplett datasett) Når det gjelder analysen av de 2000 trærne så ser Limoneira seg ferdig med piloter og går videre med utrulling. Proof of concept. Jeg spurte om salgsteamet å der er det i tillegg Marty Weems (MD) to på plass i Statene som har primært salgsbakgrunn fra landbruk å det jobbes med å få inn til landskapssegment/golf etc hvor viktigheten rundt forståelse for dette er viktig da det er et annet segment. Videre litt rundt forretningsmodellen til Desert Control så regnes det penger per leveranse/prosjekt. Blir så klart vanskelig å kommunisere en fast pris pr.tre ettersom ulike trær kan ha ulike behov for produktet. Ville jo skapt en presedens i markedet som ville vært misvisende da antall per leveranse/prosjekt etc også spiller inn betydelig da det er faste kostnader i bunn, mobilisering/demobilisering etc. Når det gjelder ting som forandret seg for Limoneira fra oktober 22 til våren 23 som @Aaleby også har nevnt så er vannrettigheter og fallowing programmer noe som er i kontinuerlig endring så dette var ikke noe Edgar og hans team kunne forutse. Det er en økende innsats fra myndighetene for å redusere uttak av vann fra Colorado bassenget og videre hvordan det komplekse «myriader» av Bureau of Reclamation, USDA,Stat og de ulike irrigation districts håndterer vannrettigheter og fallow programmer så jeg forstår det slik at Limoneira da venter med å forstå hva som skjer mtp dette mht resten av trærne da det er strengt ulovlig å tilføre så mye som en dråpe veske i disse områder. Videre rundt kapasiteten til Desert i nuet er status som jeg har delt tidligere at de har økt applikasjonskapasiteten med 30 gangeren og mer en doblet kapasiteten pr.unit så antall trær pr.døgn som behandles har økt kraftig. Videre så vet vi at selskapet har betydelige kostreduksjoner som følge av lisensmodellen i Midtøsten så de deler sikkert mer rundt cash i Q4. (Husk at de fikk inn 100 miller i fjor å reduserte burnrate.)
Ha en fin kveld videre folkens.

20 Likes

Tror til og med Q4 dessverre inneholder en del legacy cost og viser høyere burn enn det som er representativt fremover.

1 Like

Ser ut som du har snudd litt secundum?

Har satt pris på dine innlegg hele tiden.
En meget god bidragsyter.

Har selv tvilt gang på gang, men det fundamentale har holdt igjen gang på gang. Det har ikke vært lurt ift innvesteringen, men ser fortsatt lys i tunnelen. Det kan godt være selskapet har vært overvurdert tidligere, men lnc er en gamechanger, det er bevist. Nå som vinden har snudd tilbake mot UAE/SA slik det gjorde mot USA tidligere og med godt potensial der nede igjen, og "gjennombruddet med Limoneira trenger det ikke være så pissetrengt det neste året. Lykke til.

2 Likes

Positiv til selskapet, men negativ til aksjen på kort sikt. PoC var negativt for kursen som jeg fryktet hvis ikke det kom en skikkelig ordre med engang. Nå tror jeg det tar lang tid å bygge momentum av betydning igjen med mindre det skjer noe større og uventet, som jeg ikke klarer å se hva skal være. Kan sikkert komme drypp fra uae/saudi, men vi vet ikke hvor mye som tilfaller Dsrt, kan fort være bare 10-20%. Vet ikke. Tror det blir stein på stein fremover med backlog bygging som tar tid før kursen går, også må man bevise lønnsomhet. Når det er sagt, kursen kan sikkert mellom 6-10kr, men den skikkelig endringen i retning tror jeg tar tid.

4 Likes

Det som blir helt avgjørende nå fremover er at de klarer å gjøre piloter om til kontrakter. Det kan ikke være alt for lenge til det vil vise seg på rekke og rad. De har jo skapt ganske heftige forventninger med målsetting på 50% close rate. Høres helt ellevilt spør du meg,… Når bør man kunne regne med det kommer inn kontrakter sånn ca ?

Forsåvidt enig. Hva som hendte etter annsettelser av mye dyktige folk en periode, og trolig gjenombrudd ble nesten like fort sagt opp igjen, hva som skjedde skal jeg ha usagt. Det ødela nok ganske mye. Uansett er det tross alt mye positivt som skjer. Bare det at produktet virker er en meget positiv trigger. Poc er i orden, så kan nesten bare gå en vei om det ikke er for dyrt i bruk, eller om en har råd til og la vær bruke LNC?

Videre fra posten min i går kveld så kunne OKS bekrefte at det er LNC i bakken «in The Kingdom» Han kunne selvfølgelig ikke dele informasjon om hvilke kunder og prosjekter som det jobbes med da de selvfølgelig har en 100% indirekte modell med lisensierte partnere. Det vil derfor ikke være kontrakter eller kundeforhold direkte mellom Desert og sluttbrukere av LNC i regionen. Alt går via partners. Det er derfor partners som må pressemelde eller på en annen måte kommunisere offentlig først for Desert kan forsterke ved å dele disse meldingene videre. Mawarid sitt MDC selskap har som vi vet jobbet i KSA en stund nå og H-EART sitt SDC ble operasjonelle nå i Januar som igjen betyr at det er fri konkurranse mellom de to nevnte i Saudi Arabia så det blir jo da naturlig at partners ønsker å holde kortene noe tett til brystet i forhold til hvilke kunder de er i gang med…piloter/tester og tidlig stadig LNC prosjekter for å unngå at konkurrenten kommer inn å forsøker å underby seg i krig om de samme kundene.
Var godt å få svar på en del spørsmål jeg/vi undret på. Jeg ble i allefall klokere og lettere til sinns rundt egen investering. Håper flere føler det samme. Fin dag videre folkens.

16 Likes

Jeg tenker kursfallet etter børsmeldingen skyldes 1) forventninger om storskala kontrakt v PO løsningen som Limoneira har valgt å gå for. Og det store misforholdet i størrelse. 2) De som har spekulert kortsiktig er gått ut av aksjen igjen (som sikkert også kan være positivt om det kommer en uventet og positiv nyhet).

Veldig betryggende det dere deler fra OKS, selv er jeg ikke i tvil om at egen investering er trygt plassert. 2024 og fortsettelsen blir ekstremt spennende!

1 Like

Jeg skjønner ikke helt den skuffelsen, under Q3 presentasjonen sier OKS at limoneira discontinue operation in Cadiz and focus for LNC project vil flyttes over til Yuma. Det er fortsatt muligheter i Cadiz, men det er til nye leietagere. Han sier også the future roll out for limoneira, based on positive outcome in the pre project will be devlop in stages, auch stages wil be Linked to spesific fallowing program.

Så at de gikk videre med dette taler for seg og gir et sterkt signal til nye kunder, er jo bare helt ekstremt positivt. Samarbeidet med Limoneira er planlagt over flere år og de har nå fått første kunde på blokkka. Kommeralisering har begynt. Ser det er skuffelse her og i kursen, men dette er kortsiktig skuffelse, limoneira dealen er en langsiktig game changer for desert imo.

Anbefaler å se webcasten fra Q3, her får man mange gode svar og det var bekreftende å se den igjen. Bransjen er over seg av positivitet, ledelsen leverer etter guiding og er over seg av glede. Utviklingen går sin gang, selskapet vokser. Det er en dissonans fra forumet her og kursen. Bare nevner det:)

Webcasten får du også svar på det du lurer på angående kontrakter, Bingo.

Scundum, 10-20% av hva tenker du på her, Revenue, net profit? Med clusters og service eller ren net profit for desert?

4 Likes

OKS skrev «significant order» i et svar. Handlet det om Limoneira ?