Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 3

Uten at jeg er noen ekspert på landbruk, men det vil vel være betydelig mer effektivt om LNC kan påføres via eksisterende sprinkel anlegg. Det bør redusere kostnadene for forbruker og kostnadsbesparende for DSRT ettersom de slipper å bruke eget utstyr og personell.

Samarbeidet med Limoneira, som førte til gjennombruddet for bruk av sprinkleranlegg, har vært helt avgjørende for DC. Tidligere ble det blant annet brukt traktor med en vogn som sprayet LNC. Alt alt for kostnadsineffektivt. Bruken av eksisterende sprinkleranlegg for å spre LNC er alfa omega for å kunne ta på seg større prosjekter.

4 Likes

Men vet dere ikke at fremskritt i R&D har absolutt null og ingenting å si for fremtiden, fordi det ikke har vært stor business i fortiden?

8 Likes

Blir spennende å se på listene til uka, gikk en halv mill aksjer på 5 kr for 10 min siden. Mer spennende hvem som kjøper, enn selger…

Det kom blokksalget vi har venta på ja :+1:

1 Like

Må vel være en av arvingene som solgte

Er nok arvinger som selger ja, og James Thomas som muligens fyller på igjen. Går aksjer fra de som ikke sitter tett på caset til de som sitter tett på caset. Ikke noe som er bedre enn det.

1 Like

Enig…et stort blokksalg uten nevneverdig rabatt👍

Kan styrets medlemmer handle uten meldeplikt?

Kommer nok melding i tide om så er tilfelle. Som det også gjorde i de to foregående tilfellene (hvor James Thomas kjøpte tilsvarende mengde).

Kjøpte en liten pott i lys av at forrige større blokksalg (og innsidekjøp) var bunnen for den gangen. Får se om det gjentar seg.

2 Likes

Har kjøpt noen tusen aksjer jeg også…billigste på 4.99….

Jeg er 82. Det er vel enda sprekere. Jeg er på børsen i Norge og i USA via Nordnet og Charles Schwab i USA. Nylig solgte jeg 3/4 av aksjene mine i DSRT for ca 300 000 kr for å flytte dem til et selskap som er børsnotert på NASDSQ i USA og på flere måteropererer innen KI og der bokført verdi i siste regnskap er litt lavere markedsverdi for alle aksjene. Overskuddet fra 2024 til 2025 forventes av selskapet å øke med minst 50%.

1 Like

Ser ut som noen kvittet seg med 500k aksjer till 5,00 over børs

Her dukket det opp en kjekk kar på videoen

1 Like

Det ser ut som at noen kjøpte 500k aksjer til 5 kr, oddsen er lav for at det er en innsider.

2 Likes

Det er veldig imponerende! Håper jeg er like aktiv når den tid kommer for meg.

1 Like

Ser ut som «noen» ikke vil at kursen skal over 5.07….

2 Likes

Sales team in US making good progress….just saying👍

1 Like

Er spent på hvem som handlet idag. Ikke James Thomas, da måtte han vel ha flagget?