Tok en del idag for første gang på lenge. Gikk opp for meg at det kan bli en rekke kontrakter innen golfsegmentet uten noe pilotgreier først med denne modellen de kjører nå. Tipper god newsflow fremover.
Imorgen kveld ser man det på listen
Har en minipost fra tidligere.
DC er et interessant case, uten tvil, men vanskelig å vite hva som er en fornuftig pris her.
Forventninger om nye kontrakter kan drive den og de bør komme flere og i større monn framover.
Omsetning i selskapet hittil har vært svak og og flere triggere må materialisere seg.
Forøvrig meget bra å se at det tas blokker nå, det vil kunne bidra positivt på kursen ganske umiddelbart om de får tatt bort det meste av bordet.
Hva er grunnen til at det sies i meldingen at Woodland Country Club har vann kostnader som sin soleklart største utgiftspost? Er vannet spesielt dyrt der?
Jeg fant vel ut tidligere at for golfklubber generelt så utgjør vann kostnader ca 5%, tror jeg det var.
Jepp, det gjelder for Berkely også (disse er målgruppen for den nye modellen siden business-caset lar seg regne hjem på vannkostnadene alene ). Så har OKS meldt at prisene vil øke dramatisk flere steder fra 2026 ifbm. endringer knyttet til Colorado River.
Vann er vel den største driftskostnaden til golfklubber i California. Kostnadene for vann har økt 500% de siste 4 årene, noe som har ført til at flere golfklubber har måtte legges ned.
Ja dette varierer nok enormt. Jeg mener snittet for golfklubber i USA var rundt 5%. Men det er klart at for de som har vann som største utgiftspost så ligger det muligheter der allerede nå. Får håpe de får noen flere sånne
Har det blitt kommunisert noe mer fra DSRT rundt denne henvendelsen de hadde til utenriksministeren i Norge om samarbeid i Egypt? Skjer det noe der?
I tillegg, er det noen som vet hva dette Roadrunner prosjektet til DSRT er?
Kan du utdype litt, har ikke fått med meg det du snakker om her.
5.juni Kopi av brev til utenriksministeren - ønske om samarbeid - bærekraftig utvikling
29.august Søknad - Roadrunner
Fra einnsyn?
Holder vel kortene tett til brystet her, men det skal være kjempestore saker det er snakk om.
Her må du nesten linke til hva du snakker om så vi slipper å søke opp/leite etter det
Fant en kilde fra 2014 som sier "A rough estimate to maintain an 18-hole facility with average water usage in California would be between $400,000 and $600,000 depending on your water district."
Så vet vi at kostnadene for vann har steget 500% de siste 4 årene. Kanskje ikke den største kostnaden, men en betydelig kostnad.
https://www.golfcourseindustry.com/article/gci0714-california-superintendents-water-challenges/
Har vi fått vite noe om hva Desert Control sitt partnerskap med Silal handler om ?
Skulle ikke desert control revolusjonere landbruket for å sikre verden mer bærekraftig og økende yields på avlinger?
Vet ikke om kostnadskutt på golfresorts er det som passer profilen til selskapet best, men er da penger selv om det var veldig lite.
Håper ikke de fokuserer for mye på akkurat det segmentet…
Velkommen til gårds! Man får ikke revolusjonert landbruket før bøndene føler seg trygge på at teknologien ikke føyer seg inn i kategorien snake-oil. Det er tross alt jordsmonnet som vil forbli grunnlaget for videre drift i generasjoner som kommer. Derav de 3 T`er; Ting Tar Tid.
Hvorfor går ikke golfsegmentet bærekraft-messig hånd i hånd med landbruket når effekten av LNC er betraktelig mindre bruk av vann? Vinn vinn når inntektspotensialet er betydelig.