Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 3

Så at tandsæter og c-s holding, som begge har en del aksjer i DSRT verden, har begynt å selge også. Snur fort her.

Var vel ikke helt bak mål å bruke oppgangen til kr 7 til å lette seg.

Slapp av, det må være lov å selge aksjer som er kjøpt lavt med 20-25% gevinst.

2 Likes

Ehhh…hvem er det som har 20-25% gevinst på 5.6 (bortsett fra arvinger)?

Kursen var nede i under 5 og gikk opp til over 7, you do the math…

1 Like

20-25% på 7 kr-ish

Som er gjeldende for mange av de som solgte før helgen (undertegnede inkludert)

Med master i fysikk og matematikk tror jeg ikke at det er noe i veien med mine regneferdigheter…jeg refererte eksplisitt til salg på 5.6 og ikke 7

1 Like
2 Likes

Slapp av? De to nevnte konto må da ha større tap. Mulig de solgte litt på break even. Like fullt, større konto i DSRT sammenheng som solgte/selger. Problemet nå, er at de er med på nytt salgsoverheng siden de viser at de selger i underkant av 7kr.

Tandsæther kjøpte 24k på dagens liste da.

3 Likes

Straks ned mot 5kr igjen, og snart under.

Hvis man forhandler om å kjøpe en større blokk eller flere så skjønner jeg godt at man bruker noen kroner på å senke kursen, skape usikkerhet hos selger og dermed en lavere pris.

Det er det som foregår nå - gi det noen dager/uker

1 Like

Å etablere tap på aksjene var en grunn til at jeg solgte ca 77000 aksjer. Men jeg hadde ikke flaks med timingen da jeg solgte noen dager for tidlig på litt over 5 kr for å få penger til å kjøpe en nasdaq-notert aksje med fantastisk vekst og meget god lønnsomhet i stedet. Siden har verdien av disse aksjene så langt steget med ca 1/3 mens verdien av Desert Control har falt nesten helt tilbake til det nivået jeg solgte på etter å ha hoppet ca 40% i mellomtida. Jeg forventer minst en tredobling av dagens kurs etter at den har steget ca 1/3 allerede innen utgangen av neste år.

Det som foregår nå er at momentumet er ned og derfor snudde kursen og skal ned å teste bunnen en gang til.

Jeg har også vært inne i flere år og solgte nå alt på 6,85 for å ta tapet. Kjøper meg inn igjen om en måneds tid.

Skattefradraget er alle early birds’ beste venn i Desert

Det skal tydeligvis selges for enhver pris nå

Irak + UN World food Programme er neste ut. Snøballen ruller.
https://newsweb.oslobors.no/message/635139

10 Likes

Ikke veldig overraskende, men like fullt en svært positiv melding.
Med alle mulige forbehold osv estimerer Chat GPT verdien av avtalen:

Year 1 (Pilot)

• Revenue from the pilot (10 hectares):
    $30,000 - $50,000.

Year 2-3 (Post-Pilot Expansion)

• Expansion to 1,000 hectares (if successful):
    $3 million - $5 million annually.

Year 5 (Scaling to 10,000 hectares)

• Larger deployments with governments or NGOs:
    $30 million - $50 million annually.

«Our Sprint Programme is an intensive six-month acceleration programme that helps innovators and start-ups reach proof-of-concept and develop prototypes ready for implementation. Teams receive up to US$100,000 in funding, world-class mentors, and access to WFP’s global network of partners field operations.»

Passer bra med tidslinjen på den nye prototypen. Design og testing skal være ferdig i q2 og maskinen klar for produksjon :+1:

Poc for LNC er vel strengt tatt ikke behov for. Vi vet at det fungerer svært bra og midlertidig resultat fra universitetet i Arizona kan komme når som helst.

7 Likes