Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 3

Her florerer konspirasjonsteoriene, som vanlig.

Jeg var i kontakt med en av arvingene om å gjøre en blokk, hvor vi var villig til å ta 3-400k, vi hadde også kjøpere til resten av blokken. Vi fikk beskjed om hvilke pris arvingen ønsket for blokken.

Før vi fikk snudd oss, ble det gjort et kryss på 500k. Da vi så tok kontakt igjen ville vedkommende ha betydelig høyere pris som var vesentlig over børskurs. Jeg vet at kjøper var i kontakt med flere større aksjonærer for å høre om de ville selge.

Med andre ord, det er tilfeldig at Knut Nesse ble kontaktet og solgte. Når det er sagt så er ikke han en voldsom likvid kar, det meste av verdiene hans har vært bundet opp i Akva Group og DC. Han har garantert solgt for å putte pengene inn Akva Group.

Hvis Ole Morten skal ha visket noe over bordet til de andre arvingene må det ha vært noe positivt siden de plutselig ombestemte seg.

Fokuser på at en åpenbar kjøper av selskapet nå har kjøpt seg opp til å bli nest største aksjonær av selskapet. Hva som er årsaken kan vi spekulere i, men det er ingen som kaster vekk penger, det er åpenbart en plan bak.

11 Likes

Nå har jeg bare fulgt med med et halvt øye her og gitt det gammeltestamentelige volumet på innlegg i denne tråden, så tillater jeg meg å spørre:

Disse arvingene som selger, eier de andre børsnoterte aksjer foruten det de har arva i DSRT?

Vet man hva de skal med pengene fra salgene?

Jeg tipper at svarene hhv. er:

Nei.

Alt mulig annet enn å ha pengene bundet opp i høyrisiko aksjer på Oslo børs.

Kan noen bekrefte / avkrefte?

Det er helt vanlige mennesker som har arvet betydelige beløp.

Hun ene arvingen sa at hun ønsket å selge for å finansiere kjøp av barndomshjemmet.

Ingen av de er investorer så tipper den arvingen som nå har solgt ønsker å bruke midlene til hus, hytte etc.

3 Likes

Kanskje for å sikre seg en plass ved bordet i strategiske beslutninger.

Nå har jeg skikkelig på følelsen at det kommer en gladmelding denne uken, den følelsen er enormt sterk. Jeg bare føler at det har bygget opp til det og i dag ble denne følelsen ekstra sterk. Litt “stille før stormen”-følelse i dag da jeg så kurs- og ordrebildet.

Så personlig for meg i dag er det mest et spørsmål om det vil være en ny golf-bane-kontrakt, eller for noe mindre innen jordbruk eller ny og større kontrakt med Limoneira, som jo er en fortsettelse vi vet kommer enten nå eller i januar, eller kanskje noe i kjølvannet etter COP16… Samarbeid med FN hadde smakt godt.

1 Like

Det siste man bør forholde seg til, andre sine følelser.

Kan minne om denne

Gikk ikke akkurat slik…

1 Like

Kom da vitterlig over 7 kr, da, fra 4-5 kr.

1 Like

Etter å ha først tatt turen innom på undersiden av kr 5 :wink:

kursen lå ikke akkurat på det nivået da du fant det for godt å leke Nostradamus.

Jaja, da er vi snart nede på 5 tallet igjen…og jeg sitter som vanlig her som et stort spørsmålstegn….

Kursen har vært drevet av blokkjøpene og forventningene rundt hva det betyr tenker jeg. Men status er vel som tidligere at TTT.

Etter publiseringene fra COP er vel jokeren om salg av ytterligere salg av lisenser kan dukke opp, ferdigstillelse og salg av produksjonsenheter og eventuelt videre golf-suksess eller at det løsner i landbruket som er kortsiktige triggere.

3 Likes

Tror dette er siste rest fra Yggdrasil, selger hadde ca 170k aksjer igjen på fredag.

Mer interessant er hvem som kjøper, dersom det er Citi som kjøper her så kan det bli spennende.

2 Likes

Jepp, samtidig er det dessverre flere selgere med litt volum.

Tror det er begrenset, tipper hun har opp mot 75% av volumet i dag.

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

OKS har en fin kommentar under «Trump golf Dubai». Vi kan vel nesten legge til grunn at de tester LNC :+1: Soyl som har landet den sikkert.

9 Likes

Nå kan man spekulere i om kursen nå er under 6 kr fordi arvingene selger, eller fordi de IKKE selger… ? Yggdrasil, f.eks, hadde fortsatt over 800 k aksjer på min liste fra igår kveld…

Arvingene er et overheng i aksjen nå, uansett hva de gjør eller ikke gjør fra uke til uke.

Overheng tynger helt til det er fjernet aller avklaret.

Det sagt, så er ikke overhenget i denne aksjen spesielt stort i kroner og øre, er bare at daglig omsetning i aksjen foreløpig er lite.

2 Likes

Det kan vel hende at det er en del retailers som vil selge og ta et tap og skrive av på skatten for å kjøpe seg inn igjen over nyttår…jeg gjorde det i 2022….

Skal vi tålmodige aksjonærer gå sammen og ønske oss en førjulspresang av OKS…? En aldri så liten kontrakt…

1 Like

Seiglivet affære å være DC-aksjonær