Da må man nesten stikke fingeren i jorden og vite hvor man er. Desert er i tidlig vekstfase med fokus på innovasjon, testing og markedspenetrasjon. Slike avtaler er milepæler og av strategisk stor betydning. Man kan ikke sammenligne dette med etablerte selskaper som allerede har en moden forretningsmodell.
Man må vite hva man investerer i, det som er viktig nå er at deser bygger tillit i markedet, bygge portefølje og gjøre innovasjon kjent i markedet.
Avtaler som den med Oasis er et nødvending skritt i prosessen med å bygge portefølge og skape større inntekter.
Den har veldig stor strategisk verdi, dette er en bransjeleder som vil gi dsrt en sterk referanse og bidra til større adopsjon av teknologien. Og den kan også føre til at de vil rulle ut dette på enda større områder, som vil gi større inntekter. De implementerte piloten i juli 2024 og får utvidet fase 2 kontrakt allerede 6 måneder etter. Det er jo meget positivt at alleredet etter 6 måneder så vil de utivde.
Det som har mer betydning for dsrt og vekst nå, tror jeg er makro og renta, begynner renta å falle i 2025, så tror jeg dsrt vil stige kun på dette, også kommer alt det deilige fundamentale i tillegg:)
Og i mellomtiden vil selskapet forbli neglisjert. I mangel på triggere som gir gjenklang i markedet.
At makro og rentebildet kan gi drahjelp kan tenkes, men det gjenstår å se.
Vi får se, er masse triggere fremover by the way. Skal du vente på de store inntektene så bli du hengende fast i gjerdet her, tror jeg. Selvfølgelig har arvinger og altitude klart å skapt et salgspress i aksjen. Kan fort gå opp til over 7 igjen bare på at de er ute.
Det er jo ikke riktig å si at selskapet blir neglisjert, det kjøpes jo veldig mye aksjer, bare at det foregår et generasjonsskifte i aksjonærbasen der mange sier seg ferdig.
Min feeling, ikke evidensbasert. Blir overrasket dersom selskapet og dets aksjonærer vil bli premiert for det underliggende potensialet, som dagens melding er en del av, før man går over i en enda mer moden fase. Som kan skje allerede i år dersom golfsegmentet får ytterligere traction, men mer sannsynlig at man må lukte på 2026.
Ikke bli overrasket:)
Egentlig ikke fryktelig overrasket om den ballen skulle begynne å rulle ytterligere. Forventer at jungeltelegrafen jobber på as we speak. Betydelig mer overraskende om de andre segmentene skulle klare å sørge for en kurs-boost solid forbi kr 7. Tenker tidsintervall 6-9 måneder.
Er nok landskapsbiten det største vil skje fremover ja. Over 7 var vi før arvinger begynte å dumpe ut og stoppet mange grunner til å kjøpe, der kan vi fort være igjen når salgs trykket stopper. Landskap kan fort skape håp igjen som vil dra kursen over 8,-. Finansiering tror jeg er null problem.
Jeg lurer på hva de som selger under gårsdagens kurs har skjønt som jeg ikke fatter….
Kursnedgang i dag var det siste jeg ventet, men burde kanskje visst bedre
Sikker på at de har skjønt noe? Men jeg kan jo skjønne sett utenfra at en kontrakt på 1,5 mill ikke ser så veldig overbevisende ut.
Var kanskje en liten dose ironi i det jeg sa….
Okei, jeg tror SDC skjønner mer enn de som selger hvert fall:)
Absolutt…snøballen har begynt å rulle
Ser OKS liker et samarbeid mellom masdar og en annen aktør. Har ikke tid til et dypdykk i dette jv’et, men mye som rører seg. Masdar city vet vi har sagt at de skal bruke LNC i alle fremtidige prosjekt.
Ser profesjonelt ut, kan vel trygt si at lisenshaverne har nok med penger. Er gull verdt at dette pushes fra 3 aktører med høy troverdighet og standing.
Med den omsetningen vi har om dagen vil det jo ta en uendelighet før vi er kvitt selgerne
Men det er kanskje feil jordtype her eller?