Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 3

Treffer dette Desert Control ?

Not sure, er kanskje feil jordtype.

Vi ser vel en melding hvis de øker/utvider bruken av LNC
En evt melding om det bør faktisk løfte kursen litt
Bedre bevis på at det funker bra i RL er vrient å finne pt

1 Like

Limoneira har første runde med avocado satsing i Santa Paula og der er det feil jordtype ja.

5 Likes

De første kontraktene av en viss størrelse som vil gi omsetning g i 2025 og årene deretter. Det er guidet at både antall og størrelsen på kontraktene vil øke i løpet av året og fortsette inn i 2026.

Det burde allerede ligge i kortene at selskapet ender opp på toppen av listen for 2025 blant de selskaper på Oslo Børs som kan vise til størst prosentvis økning i omsetning og forbedring av resultatet. :slight_smile:

2 Likes

Kjedelig med sånne plutselige nedsalg som kom nå, kun 30k aksjer, men… tidevannet løfter alle båter, eller hva det heter…

Ja, men her gjelder kun en ting; tålmodighet

2 Likes

Skal store kontrakter til skal dette bli bra nok
De har store utgifter, mange ansatte osv
Jeg er spent på om de får dette til å blir stort nok, og fort nok
Markedet straffer status ganske nådeløst

1 Like

Her tror jeg du tar feil. Hva med Masdar City f.eks. ? Vi vet jo ikke alt som skjer i Midtøsten… jeg for min del kjøper på disse duppene, og gjerne under 5,50… Sjeikene fyller på, og har vel uttalt at de syntes det var ganske spesielt å få såpass mange aksjer til en så lav pris…

Tar feil om hva ?

Om de store kontraktene… sdc sitter jo litt tettere på fasit, og vet vel hva som kommer…

De har tilgang til så sinnsykt mye penger der borte at jeg ikke er så sikker på hvor gjennomanalysert det kjøpet er

Kilde…?

2 Likes

Virkelig ikke lett å skjønne at LNC ikke profileres sterkere sett i lyset av blant annet

5 Likes

Hva vet vi om SDCs rolle i dette prosjektet ?

Aner ikke. Som er litt for betegnende hva MENA angår. Enorme muligheter og ditto behov. Men man befinner seg fortsatt på samme nivå som i 2021; pilotprosjekter for å overbevise om LNC sine fortreffelige egenskaper.

Derav hvorfor jeg ikke makter å inkludere Soyl/SDC som en del av DC sitt mulighetsvindu på kortere sikt. Tid virker å være ekstremt relativt. Også i form av igangsetting og gjennomføring av de såkalte megaprosjektene. Jmf:

4 Likes