Gikk vel over 200k aksjer rundt 5 i dag og SDC har vel tatt et par mill over 5, så kan godt være noen vil kjøpe aksjer over 5, selv etter den sluttauksjonen.
Uten et fnugg av tvil. Selv om nedsiderisikoen på kort sikt er større hos NTI.
@Aaleby Hva er kort sikt ? Og når ser du NTI i 4,6,8,10 kr ? Synes det virker som en seig og vond case herfra til månen
Neste par månedene. Kan bli en volatil reise, mens det bør være begrenset hvor mye lavere DC kan falle fra rådende nivå. Worse case blir også NTI et case for 2026. (La oss diskutere NTI i riktig tråd).
Hvis det kommer noe nytt fra DC snart skal jeg banne på at det er mye mer kurspotensiale der neste 6 mnd enn det er i NTI
Dobler seg mye lettere
Hvis, om, dersom 🤷
Ja Desert Control må levere kontrakter det virkelig svinger av, hvis ikke er ikke forretningen levedyktig. Det småtteriet som har kommet hittil hjelper ikke. Krakk kurs så lenge de ikke overbeviser markedet. Skal innrømme at det er lett å ikke sitte med en god følelse nå. Virker ganske dødt.
Men hvis det snur ordentlig så er det heftig oppside herfra
Som er hele poenget; ingen ting er åpenbart hva kortsiktige muligheter av vesentlig grad angår. Heller motsatt. På kortere sikt er det mest drømmerier og fryktelig lite konkret. I tilfellet NTI er alt linet opp i tett samarbeid med Airbus og Boeing. Det handler bare om å få tilstrekkelig fortgang til å kunne matche noen svært ambisiøse målsetninger for det kommende året.
Sitter med en følelse at OKS er frustrert over at det ikke skjer noe litt større enn det gjør. Synes det er veldig stille fra han.
Høres for meg ut som NTI kan skuffe, men dsrt kan overraske. Med andre ord NTI har mye kjent i markedet man er ganske sikker på kommer og er vel priset litt på forventninger til dette? Dsrt forventes ingenting og er også priset etter dette. Vi får se, only time will tell.
I utgangspunktet går ting i forventet tempo i USA. Selv om man har lov til å håpe på en ketchupeffekt i golf og landskap.
Det går altfor tregt, de store avtalene lar vente på seg og forventet ketchup effekt innen golf ser vi ikke nei
Ingen skal fortelle meg at ting går som forventet når det er såpass salgsvilje på 5 kr
Utviklingen er en gedigen skuffelse
Veldig uenig. NTI har ikke truffet på en eneste guiding i selskapets historie. Ergo er det ingen som er sikker på noe som helst i det korte bildet. De litt lengre linjene er tydelig, men hvor vidt de vil matche guidingen er det O’store spørsmålet. Derav hvorfor det er lite oppsideforventninger som er priset inn. Mer nøytralt avventende med mye å hente av både opp og nedside avhengig av graden av positivitet/skuffelse.
Jeg kan ikke NTI, fikk bare den feelingen av posten du skrev, men jeg blir veldig bull av slike lave forventnings skriverier som du og bingo kommer med, men jeg er nok ikke helt rett skrudd sammen. Som regel passer det fint i aksjemarkedet, men ikke alltid.
Det siste året har gått EKSAKT som forventet. For egen del om ikke annet. Forsåvidt helt siden sommeren 2023 minus størrelsen på Limoneira-kontrakten.
En aksje må likevel ha evnen til å kunne overraske. Den store mangelen hva DC angår.
Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.
Det er ikke en overraskelse om man forventer en overraskelse.
Poenget er at alt er in the open hva DC angår. Med golfsegmentet som et mulig unntak. Ingen litt åpenbare mulige muligheter for oppbygde forventninger, kun waiting game på at selskapet skal modnes ytterligere hvor tidslinjen er lett å tyde.