Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 3

Ikke noe om LNC?

Det står #DesertControl

Han fyren der tagger alltid DC selv om det innlegg ikke handler direkte om dem. Får ingen treff på LNC på noen av de tre publiseringene.

De har et forskningsprosjekt med LNC over 3 år, så kan godt være at LNC er brukt i noen av disse forskningene som en del av den 3 årlige forskningen og derfor har blitt tagget, man kommer vel ikke inn på den fulle publiseringen?

2 Likes

Fullt klar over det. Vi har diskutert innlegg fra han flere ganger. Jeg var nok litt upresis i spørsmålet. Jeg lurte på om det var noe om LNC på de tre publikasjonene, da jeg ikke fant det. De tag’ene han bruker tror jeg er copypaste siden han «alltid» tagger DC selv om de ikke er aktuell i innlegget.

Jeg tror ikke taggene er copy paste, om du blar deg nedover på innleggene hans, så er det forskjellig tagger hver gang og ikke så ofte Desert control er tagget, jeg tror de har brukt LNC som de gjorde i smart irrigation studie, eller om dette er fortsettelsen på dette, men dette går inn i et eget studie av LNC, altså det som varer i 3 år.

1 Like

Eg ser det går nedover i dag og. Det er vel ingen grunn til at Musk sin straffetoll skal gå ut over DC? Bruker ikkje dei berre stadeigne masser og vatn?

Ingen grunn what so ever. Handler vel gjerne mer om den svake utviklingen i det siste i møte med et blodrødt børsklima.

Min første tanke er at dette er positivt for DC. Økte priser på frukt og grønt burde gjøre det mer interessant for bønder å investere i tiltak for å øke avlinger. Hvis prisene stiger burde også mindre egnet jordbruksland bli lønnsomt - f.eks. områder med sandholdig jord. Økt produksjon innad i US vil vel også gi større konkurranse om de begrensede vannmengdene de har tilgjengelig - kan muligens bidra ytterligere til økte vannpriser?

1 Like

Problemet/utfordringen er at alle og enhver skjønner at 25% toll mot Canada/Mexico aldri vil bli varig innført. Som gir null forutsigbarhet og et elendig grunnlag for større investeringer. Ingen som vil utvide med en så kortsiktig horisont.

Spesielt grønnsaksbønder bør vel kunne justere arealene betydelig på kort sikt. Uansett er LNC i mange tilfeller tjent inn på et år eller to, så håpet er at tollkrigen kan være tungen på vektskålen for pilot-kunder som vurderer om de skal utvide til fase 2/3.

Det er masse som burde skje, men selskapet må komme med noen nyheter som virkelig sparker fra seg i form av penger inn.

Brukbar kjøpsinteresse i dag, men så lenge selgerne er fornøyde med 5+ så blir det ikke kursstigning🤷‍♂️

Veldig bra volum med tanke på volumtørken som har vært siste måneden. Synd den kommer på en hel-svart dag som dette, hadde fort vært et brudd opp fra konsolideringen vi har hatt :smirk: Noen som satser på en bra q4-presentasjon :+1:

1 Like

Fortsatt litt som skal ut

Får håpe på at noen tar den som blokk…

1 Like

Alltid noen som skal ut av Desert…

En ting til…det er vel ingen som vil kjøpe aksjer over 5 etter den sluttauksjonen der…

200k aksjer er tross alt ikke mye dersom det var siste rest. Men potensial til å bli litt tyngende, absolutt.