Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 3

https://www.linkedin.com/posts/orn-supaphol-phd_how-is-liquid-natural-clay-applied-to-restore-activity-7290232211939717120-GbpB?utm_source=share&utm_medium=member_ios

Noen som har noen (fornuftige) tanker om når denne elendigheten snur…? Bøttes jo ut aksjer til stadig lavere priser…

Vanskelig å si, TTT. Kontrakter ruller inn og potensiell pipeline er på plass.

De som sitter tett på har kjøpt forteller jo en historie om hvor nære de er.

Når noe skjer av typen “out of the ordinary.” Enten om det er nye kjøp fra Saudi-kontoen eller selskapshendelser som tegner et klarere bilde av at DC er i ferd med å modnes ytterligere. Den manglende troen på at noe slikt er nært forestående er nok mye av den tyngende faktoren.

Og derfor en veldig fin oppside om det kommer, men er ikke vanskelig å se at de som har ventet til nå har gjort lurt i å vente. Sier jo litt om sentimentet når Capsol kommer med en kjempe fin nyhet, men markedet tar det med et giga gjesp.

Skikkelig seigt dette. Er jo dessverre slik at det er to aktører som alene har solgt ned kursen fra forrige topp. Yggdrasil og DNB, nå ser det ut som at sistnevnte har sluttet å selge. Markedet burde klare å svelge unna de aksjene ettersom SDC har kjøpt seg såpass mye opp.

Jeg blir ikke overrasket om det kommer nye kryss ganske snart.

Er ganske oppsiktsvekkende at en soleklar kjøper av hele selskapet kan kjøpe så mye aksjer , uten at kursen øker eller at det blir mer interesse rundt selskapet. Kursen er jo den samme nå som når de begynte å kjøpe.

3 Likes

Det er meget sjelden man opplever ja, men har de virklig lyst så ligger det mer aksjer up for grabs da. Er bare å få ut restene til yggdrasil og DNB først som sist:)

Januar 2025 er vi på laveste kurs akkurat som spådd for ett år siden. Emisjonsfaren tynger kursen og smart money selger. Kan være lurt å ha kontanter klar. Dumt å ikke kunne utnytte en eventuell panikkhendelse.

3 Likes

Kan bli avgjørende om de klarer å time en eventuell emisjon med en større kontrakt.

Jeg skjønner ikke hvorfor det er så vanskelig å lande en stor kontrakt…gitt alle de gode resultatene man har fra pilotene. Det går jo an å tenke seg kontrakter av typen «no cure no pay» ala golfkontaktene….

1 Like

Fordi det betinger at man tilfører noe ukjent i jordsmonnet. Med ditto negative implikasjoner worse case (sett fra kundens ståsted).

Burde ikke de gode erfaringer og resultater fra de mange piloter snart fått bøndene til å bli mer risikovillige? Dette er jo ikke noen skumle kjemikalier. Tvert i mot er det naturens egen kjente løsning, bare i forfinet og kontrollert form.

Bønder er en ting, men offentlig drevne landskapsområder i uae…
Der er lnc testet over lang tid, og vi snakker trær, områder ved vei osv

Merkelig at det skal være så vanskelig å få ketchup ut av flasken

2 Likes

Har handlet mye om kapasitet, noe de løser nå med den nye enheten.

Man trenger noen first movers som leder an. Noen piloter finnes, men hvorfor skulle ikke bøndene spørre seg hvorfor de må være først i køen dersom teknologien virkelig er så bra? Bønder flest er konservative. Som betyr at det er unntaket som må få ballen til å rulle.

Forsåvidt et poeng. Men hvorfor har dette vært en godt skjult hemmelighet inntil helt nylig?

De har trodd på kontrakter og utvikling av produksjon i samsvar med kontraktene, de har også undervurdert aspektet tror det først når jeg får se det. Det har også vært for dyrt og vann for billig, så kundene har ikke klart å regne ROI før nå, også pga kapasitet. enig at dette har vært for lite snakket om og de skulle gått hardere på golf tidligere og tatt sånne kontrakter de har nå, bevis først, deretter betaling. Jeg tror pga dette har mange mistet tillit, så da hjelper det ikke med småkongraktene de har fått nå, de må i så fall ha flere og helst større før tillit sakte men sikkert gjenoppbygges igjen.

1 Like

Jeg kjenner ST personlig og jeg kan si at han ikke selger grunnet emisjonsfrykt eller mangel på tro på caset. Det er helt andre grunner og han har solgt seg pro-ratisk ned i hele porteføljen sin. Nå skal jeg ikke snakke for vedkommende, men jeg hadde blitt veldig overrasket om vi ser mer salg fra han.

4 Likes
2 Likes