Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 3

Friske meninger fra sjefen. Lukter flere kontrakter innen kort tid. Ekstremt postitivt om de klarer å lande flere kontrakter på en messe. Om dette materisliseres er det et soleklart tegn på at ballen har begynt å rulle relativt raskt.

4 Likes

Men dette virket jo som et kjempe event for dem, med muligheter for å få snøballen til å rulle skikkelig. Kan vise hvor gunstig det er for dem å komme inn i disse nettverkene til de store aktørene.

3 Likes

ChatGPT er nok i overkant optimistisk:

"Ja, hvis man omtaler det som et “solid number” av nye kontrakter for Desert Control innen golfanlegg, burde det i de fleste tilfeller være mer enn tre. Tre kontrakter kan være en god start, men for å betegnes som “solid” ville man vanligvis forvente et tosifret antall eller i det minste nærmere 10, avhengig av kontraktenes størrelse og strategiske betydning.

Dersom Desert Control for eksempel inngår 3–5 kontrakter med store golfanlegg eller kjeder, kan det fortsatt være betydelig, men omfanget ville trolig blitt sett på som mer robust ved 10+ kontrakter."

2 Likes

Mulig mulig, samtidig er vel risikoen så som så med pay as you save modellen de har lansert. Så i de riktige områdene burde jo dette selge seg selv egentlig.

1 Like

Godt poeng.

Står fortsatt fast på denne:

Golfsegmentet er det eneste i nær fremtid med potensial til å kunne skape fomo. Men da må tallet opp fra noen enslige svaler. Blir spennende :golf:

3 Likes

Med forbehold om at det landes et godt antall «Pay as you save» kontrakter i golfsegmentet fremover, så kan man glemme en dumping emisjon. Da landes det en rettet emisjon/industriell partner eller lånefinansiering.

1 Like

Jeg sitter lastet med alt jeg kan jeg og egentlig mere til. Har ikke turt å snitte ned mer i tilfelle det kom en emi. Snitt på 9.38 , så jeg skulle jo veldig gjerne ha kjøpt nå heller :laughing:

1 Like

Avventer selv Q rapporten, teknisk ser det ikke lyst ut men det kan jo snu fort om de kommer med news. Enn så lenge kan det være lurt å ha is i magen litt til? :slightly_smiling_face:

Forsvinner for egen del kjapt ut igjen om salgstrykket rundt kr 5 ikke dabber av når Futurum er tom (virket som de giorde et lite magadrag for å få ut mest mulig før uken var omme). Idland har vist tegn til å ville selge på disse nivåene og man er fortsatt ikke kvitt alt av arvinger. Betryggende at Saudi-sjeikene plukker med begge hender.

Spørs om ikke aksjekursen stiger med noen 10%'er den forestående uken.

Selv bunnfisket jeg mot slutten av forrige uke i håp om noen ekstra raske gevinster av passelig størrelse ved siden av den aksjeposisjonen jeg sitter med i Desert Control langsiktig.

1 Like

Dette er jo veldig gode resultater!

Utfordringen med denne betalingsmodellen er vel at selskapet i betydelig grad vil fungere som bank til tross for at det motsatte vel hadde vært ønskelig, dvs. noe i retning av forskuddsbetaling?

1 Like

Gjelder kun ved Golfanlegg, og sannsynligheten for at anleggene faktisk sparer penger er ganske høy slik at dette tror jeg neppe blir en utfordring. Jeg regner med de for en betaling månedlig eller kvartalsvis på besparelsene (blir fint å få en avklaring til q&a på q4)

Klart det, men når man trenger jobb så er det jo en god måte å få i gang det nødvendige arbeidet og få snøballen til å rulle :slightly_smiling_face: Jeg ser vel helst på det som en midlertidig kampanje.

Etter min mening altfor gode.

Det bør være mulig med vesentlig høyere pris per tre, når du har en reell ROI på under et halvt år.

Er også spesielt at vannkostnad ser ut til å være satt til 0 I Orns regnestykke.

Er sikkert vanskelig å spå besparelsene nå i begynnelsen, siden det varierer case by case. Men enda en grunn til at det kan være gunstig for selskapet å linke betalingen sammen med besparelsene.

Og likevel er det (tilsynelatende om ikke annet) fullstendig stillstand på den fronten i et område som har millioner av daddelpalmer. Et tre som sluker enorme mengder vann. Ikke langt unna å selge vann i Sahara. Og fortsatt, null nada. Helt umulig å skjønne seg på at det går så sakte fremover. Makes no sense.

Viktigere med flere kunder og større fart på snøballen enn skvise marginer nå i starten. Selvfølgelig hvis man ikke kan få begge deler…

1 Like

Samtidig… Man kan jo snu på dette:

Hvis ROI er så ekstremt positiv, og SDC tar en pris de selv er fornøyd med, så må lnc få betydelig utbredelse i Saudi.

1 Like

Sier ikke at det årsaken ligger her, men det kan være at sdc, soyl og Dc usa trenger den nye veldig mer effektive lnc enheten.

Det lukter ketchupeffekt når de er klare til bruk.

1 Like