Nå var vel praten mellom Aaleby og meg i utgangspunktet om salgspresset i aksjen. At Saudi-gjengen sannsynligvis er de som holder denne aksjen over 5 tallet pr nå var bare en digresjon til det.
DNB kjøpte på gårsdagens liste
-DC Forventer mer en 10x økning av kontrakter og inntekt i 2025 selv.
-tredobling av «revenu and deployment» av lisenspartnere fra tredje til fjerde kvartal.
Blir en voldsom vekst på alle områder fremover. Ingenting tilsier at den eksponensielle veksten til lisenspartnerene stopper.
Kanskje “sparepengene” varer et helt år til. Og likte daddel- potensiale fra 160 til 5000 acres, og dette bare 1 kunde. Dadler trenger vel mye vann…
Skuffende utsikter for 2025. Ti ganger volum og inntekt er fortsatt pølsebod.
Var ikke det over forventning, i forhold til hva de har guidet siste kvartalene? Mener de lå på en guiding på 12 mill inntekter, 10 folds blir fort 21 mill, og det før ketchupen kommer i 2026?
Cash burn også mye bedre enn jeg forventet, så for meg minus 15-17 mill, brente kun 11 mill, så de har virkelig fått kontroll på kostnadene.
Det blir ganske unyansert. En pilot kontrakt er ikke det samme som full-skala. Hvis vi legger til grunn 2 golfkontrakter i 24 vil en 10x i 25 på golf gi cash postivitet bare på golf-kontrakter.
Hvem kan spå kursen?
Jeg starter optimistisk og tenker vi skal opp til 5,20!
Regnes de to signerte golfkontraktene med i 24 eller 25?
Objektivt sett burde rapporten gi et kursløft, men med de selgerne (Aaleby lenger opp i tråden viser hvem det er) som er på banen og har vist at de er fornøyde med 5±…så er det vel ikke grunn til å tro at vi skal så veldig mye opp.
Er det ikke nok sandy soil å ta av?
Et selskap som ikke forbereder seg, investerer i forskning og utvikling (R&D) og kontinuerlig tilpasser seg markedet, risikerer raskt å bli utkonkurrert, det blir nærmest umulig å kopiere LNC med det forspranget dsrt har nå. Ved å kontinuerlig drive forskning og utvikling, har de nå oppdaget at teknologien gjør det mulig å operere også utenfor sandy soil-områder. Dette reduserer ikke verdien av det enorme eksisterende sandy soil-markedet, men utvider snarere det totale markedspotensialet og skaper nye vekstmuligheter for fremtiden.
Rapporten forteller meg at dsrt er akkurat der de skal være nå, kanskje til og med litt foran skjema. Og overgår alle analysene som har kommet.
Ingen kjøpsinteresse…rapporten tas med et gjesp av «markedet»
Henger vel sammen med din forrige post. Så lenge det ligger en bolk med aksjer som skal ut så er det ikke noe stress, blir de tatt av de som har tatt tidligere så er det mer luftig oppover.
Det vet jeg ikke. Poenget er at det blir alt for enkelt å ta inntekt i 2024 og gange med 10. Da har man sett vekk i fra kontraktsmodellen som selskapet bruker.
For øvrig guider de MER enn 10x. Kommer helt ann på momentet de får fremover.
Arvingene har vel litt under 2 mill aksjer igjen, hvis de skal helt ut… bare å vente de ut…
Just presis
Fortsatt tålmodighet som gjelder, men jeg sover godt om natta etter denne rapporten