Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 3

aksjonærlistene dagene etter kontrakten kom gir ikke stor grunn til bekymring iallfall :smiley:

retail som kaster kortene , stort sett 100% av porteføljen :relieved:

jeg er optimist for tida fremover , føler egentlig vi sitter med gull i hånda som folk ser på som gråstein :joy:

time will show🙏🏻

2 Likes

Jeg er nok ganske lik deg som bruker mye tid på å lete etter bekreftelser på at DC er kjent i USA og i Midtøsten. Da er det utrolig betryggende når man trykker rundt på personer med mye innflytelse og loopen ender stort sett tilbake til DC.

2 Likes

Alle vet at kontrakter er det som teller, men vi vet også at det er store organisasjoner som tester ut teknologien og da kan man kanskje få en indikasjon i det minste av hvilkene aktører dette gjelder, da det er mer naturlige at de som tester LNC og har kjennskap til teknologien hands on, liker poster fra selskapet enn andre. F eks Irfan Yassin som er project Engineer for Royal Garden Agricultural Contracting Company. Og Meshal som er development manager at NEOM. De er kandidater til å være en av de store organisasjonene OKS prater om.

Lavere gjødselpriser preget Yara-resultatene i fjor. Bull DSRT:)

1 Like

Hvordan kan lavere gjødselpriser være bull DC når LNC bidrar til mindre bruk av kunstgjødsel? :thinking:

1 Like

Tenkte lavere kostnader for bøndene, frigir cash til å bruke på nye innovative teknologier. Men har muligens minimal betydning.

Det er verdt å vurdere om Yara må utforske nye måter å fornye seg på også, spesielt med tanke på reduksjonen i inntekter fra salg av kunstgjødsel på grunn av fremveksten av nye teknologier. Yara befinner seg i en posisjon der de bør vurdere oppkjøp. Og ettersom de har en representant i styret til Desert, virker det som om Desert er et mulig mål. Jeg tviler på, og håper også, at de største aksjonærene ikke vil selge da.

1 Like

Tenker at det blir i overkant innfløkt å tenke i de baner. Var sikkert noen som hevdet at det var bull DC da prisene var ATH i 2022. Avhenger av vinklingen. Tipper at YARA er mer troende til å vurdere kjøp når selskapet er mer modent, men det blir spekulasjoner fra min side.

1 Like

Ja, du har nok rett, bare drodlet ned første tanken jeg fikk. Men hode er nok koblet i positiv vinkling mot desert:) vi får vente på data fra Arizona og flere kontrakter, så tar vi det derfra.

1 Like

https://yumafreshveg.com/wp-content/uploads/2024/02/2024_SWAGprogram_web.pdf

3 Likes

Bra de er tilstede med egen bod , men synd at de ikke holder presentasjon :smirk: Verdt å merke seg at Yara også stiller :+1:

4 Likes

Det var da voldsomt til øredøvende stillhet på forumet…:thinking:

Venter på Q4…
Og info fra UAE, Saudi og Arizona.
IMG_1383

Det er stille før stormen. Veldig stille.
Under 10 dager til kvartals-møte. Det blir veldig spennende. Lurer på om det kommer med noe inntjening/ royalties fra Midtøsten.
Det bør jaggu komme noe positivt.

Ser gründeren og investoren Rune Skjei har økt beholdningen en god del og har nå over 200.000 aksjer

3 Likes

Nesten 300k aksjer. Kjøpt gjennom AS også (Handskjeik).

2 Likes

Tipper på at det er for tidlig utover noen småsummer best case.

Lite å si på soliditeten til morselskapet til Mawarid Desert Control

6 Likes

«Headquartered in Abu Dhabi, the MHI Group has a diversified portfolio of innovative businesses operating across multiple business lines including:

  • Forest and Natural Resources Management
  • Agriculture and Farming
  • Landscape Design and Construction
  • Landscape Assets Operation and Maintenance
  • Plant Nurseries
  • Water saving innovations
  • Sustainable soil solutions
  • Wildlife Management & Conservation
  • Eco-Tourism Services
  • Hotel Management Services
  • Bio-science Research & Development
  • Organic/Non-Organic Recycling»

https://mawaridhi.com/

Litt spennende at de også eier potensielle «kunder»(?)

5 Likes

Mens vi venter på Q4 presentasjonen, og siden det er rimelig tørt hva gjelder relevant info…
Sendte denne til en annen jeg kjenner isted.

Svært enkel hodematematikk rundt Limoneira og USA:
DC kan nå behandle rundt 500-1000 trær om dagen i USA. La oss si 500 for å velge en forsiktig linje.
Leveransen til Limoneira er på ca 6600 trær innen utgangen av april.
Det gir at de bruker ca 13 dager, eller grovt regnet 3 arbeidsuker på oppdraget.
I stage 2 fikk de ca 450,- per tre ( beregnet av undertegnede - se tidligere post her på TI)
450*6600= ca 3 mill totalt
3 mill på 3 uker =1 mill i uka (per produksjonsenhet?)

Det er sikkert litt logistikk mellom hvert oppdrag, men med det utstyret de bruker på Limoneira ( 1 enhet ?) , vil de kunne ha en inntektsmulighet på ca 50 mill årlig.