Minner om Q&A om 45min. Har tidligere vært en veldig god arena å få gode utfyllende svar på norsk.
Var det noe spennende som kom frem der ?
Nei…ikke mye nytt, men en grei gjennomgang. Understreket flere ganger at Desert er ved et brytningspunkt (oppskaleringen)…og cash positive andre halvår 2026. Flere (store) golfbaner på trappene. Innom muligheter i Australia på sikt, men fokus på USA og Midt Østen først. Verdien på selskapet kraftig undervurdert gitt potensialet👍
Nei ikke noe vesentlig nytt, men anbefaler alle å se denne gjennomgangen uansett. Mange grundige og gode svar med nyanser som i hvert fall ga meg en større forståelse.
Veldig trygg på min langsiktige investering her. Jeg mener at kursen er kunstig lav nå og ikke priser inn fremgangen vi har hatt de to siste q-rapportene.
Kan lav volatilitet og salgspress senke kursen i det korte bildet? Ja.
Kan «en god håndfull golfkontrakter» (der en eller flere er svære golfbaner) heve kursen betydelig i det korte bildet? Også ja.
De to avtalene som er signert, Woodland og Berkeley, er for relativt små anlegg (40-60 acre) . De store er opp til 300 acres. Noen av anleggene man nå er i diskusjon med, er blant de største. Dc jobber med baner i California, Nevada og Arizona
Dc forventer “et godt antall” pay-as-you-save installert før året er omme, og i tillegg noen fase 3, dvs der kunden betaler for lnc direkte, mot slutten av året. Antar 80-20 pay as you save I år. 50-50 neste år.
For øvrig mye nyttig info.
Kapitalsituasjonen :
De virker å ha veldig god kontroll på kapitalsituasjonen. Fremstår usannsynlig med en eller annen emisjon som destruerer kursen.
Midtøsten generelt :
Det skinner gjennom, at det er veldig god kommersiell utvikling i Midtøsten. Forventer volumøkning (lnc) som gir behov for flere enheter
Barari (Midtøsten) :
Flere steg passert for de store prosjektene. Definitivt ikke lagt på en hylle. Soyl veldig optimistisk mtp store kontrakter med myndighetene.
Dadler (USA) :
Dc forventer i relativt nær fremtid ytterligere leveranser til Oasis dates. De vil være i samme størrelse som meldt kontrakt. I løpet av året regner de med konvertering av tre (andre) piloter innen dadler.
Angående konvertering av piloter så er hovedfokus på trær: dadler, sitrus, vinranker, nøtter, avocado
Fin oppsummering
En liten detalj jeg la merke til var svaret på spørsmålet om samtidigshetskonflikt mtp. korte vedlikeholdsvindu på golfbaner. OKS svarte da at kunder har opplyst i diskusjoner at de kan skye vedlikeholdsvindu for å få implementert LNC. Det sier meg at viljen og ønsket er en helt annen en kun for kort tid siden. Vi skal ikke så mange kvartal tilbake før normen var en green eller en liten flekk, og piloter delvis finansiert av dsrt. Dette skiftet tror jeg ikke man skal undervurdere, det er åpenbart at de har knekt koden på golf og mye tyder på at det går rett vei der.
Som jeg har sagt til endel andre privat… Jeg er der at vi nå står midt i Desert Controls gjennombrudd.
Det startet med Limoneira fase 3 for ett år siden.
Så to golf kontrakter rett før jul
Og daddelkontrakt fase 3 kort tid etter årsskiftet.
Dessuten noe krydder med mindre leveranser i Midtøsten.
Når vi ser fremover, så er det ventet noe rundt 5-10 golfkontrakter i år.
3-5 daddelkontrakter
10x eller mer i inntekter i år og kanskje nye 10x2025neste år.
Og da har jeg ikke snakket om allianser, partnerskap eller sannsynlige kontrakter i Midtøsten.
Så jeg er der at vi står i gjennombruddet nå.
Det er bare ikke så lett å se, eller kanskje tro helt på , men at det blir klarere når det har gått litt tid.
Hvor kan jeg se denne presentasjonen med, QandA, i etterkant?
Investorweb.no
Eller enda bedre, med appen Quartr
Såg igjennom Q&A med OKS på inwestorweb, og det går jo riktig vei. Blir spennende fremover. Forventer at det kommer inn nye kontrakter titt og ofte.
En del av oss har vært skikkelig tålmodige, og jeg har selv flere ganger lurt på om jeg ikke heller skulle satt desse pengene i et global indeks fond. Akkurat nå tenker jeg de står veldig godt der de er. Måtte faktisk handle litt mer.
Pumpes litt opp i dag på lave volumer for å kvitte seg med litt større volum på lavere kurs. Sett det før…
En konspirasjonsteori fra min side, er at han korrupte eks-politimannen handler med 2 kontoer, for å få ut noen aksjer over 5 kr. Selskapet hans hadde over 200k aksjer på lista fra igår kveld.
Kjøpte 6k i dag. Snart nede på 5kr. igjen ja. Må snart bli litt omsetning om dette skal gå nordover før noe positivt kommer. Det skal det nok mye til.
Tålmodighet her en dyd/prøvelse. Ser Idland og hans folk selger litt fortsatt. Skulle gjerne visst hvorfor…
Ser teknisk svak ut ja, samtidig som den bare trader opp ned 10% i en range.
Vil gjerne se en siste touch på den nederste trendlinja, slik at vi får en skikkelig wash-out.
Ved en V-formet recovery i så tilfelle kan man fastslå at bunnen er satt.
Jeg avventer det tekniske før kjøp, slik det er nå er det ping-pong på lavt volum.
Flere nyheter er sårt tiltrengt. Men vil nok ikke ble noe voldsomt kurshopp før de løfter seg betraktelig på inntektssiden. Med lange briller og ved tro på det fundamentale er det vel tid for å kjøpe nå
Spørs om ikke vi skal videre ned nå. Ser ut som 4,5 er like før nå
Satte vel ny intradags-low på 4.80?