Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 3

Nettopp…:joy:. Vil nok variere med kontekst…her bør det bety i løpet av uka som kommer mener jeg, men tida vil vise

1 Like

Jeg er faktisk enig, synes det er håpløst at de melder slikt på SoMe. Fantastisk for OKS har vist seg at ikke har vært like fantastisk for aksjonærene. Skal man snakke i store ord bør de levere deretter også, så jeg forventer fantastisk gode golfkontrakter nå. Så om de ikke klarer noen virkelige fantastiske avtaler nå, så svekker det tilliten enda mer. Kommer fantastiske avtaler så kunne de ventet, bare så unødvendig å snakke fremfor å levere.

4 Likes

Helt enig. Men jeg synes ikke det er greit at OKS går ut på denne måten. Er det egentlig lov i det hele tatt?

Ja, det er lov. Som jeg skrev til deg på fredag sa han omtrent akkurat det samme på kvartalsrapporten. Om det er smart er en annen mer legitim diskusjon.

1 Like

Tror en må forstå utspillet som et markedsutspill, vel så mye som et utspill rettet mot aksjonærene.

1 Like
3 Likes
8 Likes

Jeg satte på Q4 Investorweb igjen (3 gang) til dagens første kaffe.

Fikk med meg endel nytt også denne gangen:

• De jobber med en god håndfull golfkontrakter. Signalet er i retning at de kommer om ikke lenge/snart.
  • Oasis Dates har svært mange daddelfarmer rundt omkring, og at de er i samme størrelse som den DC allerede har påført LNC. DC forventer kontrakter med Oasis fremover i samme størrelsesorden som den første (nært forestående?)
  • “Godt over 10x” sier han om forventning i inntektene for 2025 vs 2024
  • Om golfkontrakter og hybrid pay-as-you save, og størrelsen på upfront, så skisserer han veldig konkret, at de ser for seg å få betalt for lnc “slik at DC får dekket kostnadene de har”. Dette er et viktig aspekt ift kontantbeholdningen.
  • DC forventer 80/20 implementering i år av pay-per-save golf vs upfront betaling lnc. Sånn sett bør det komme ytterligere ca 8 golf i år innen rimelig tid - hvis de skal rekke administrasjon & påføring av LNC av totalt ca 9 golfbaner (ink Berkeley) i høstvinduet.
  • De 6300 mrd liter LNC, som er maks potensial for pipeline i USA, innebærer ca 300 mill USD i inntekter med dagens LNC pris. 6300 mrd liter LNC er for 69 kunder/prosesser. 300 mUSD/69= snittsum på ca 45-50 mill NOK per kunde.
2 Likes

Noen som lekker eller spekulativ posisjonering i forkant av news? :popcorn:

Faktisk litt kjøpspress idag. Har vært en hyggelig trend siste ukene også. Nå trenger vi en kontrakt eller to for å opprettholde momentet.

Betydelig økning i markedsføringen for tiden, det tyder vel på at de nærmer seg modne for å levere større volum. Det er vel også den riktige tiden av året for dette.

Mulig det også har sammenheng med at den nye lnc-enheten nærmer seg produksjonsklar.

Jeg har sendt et ønske til OKS om at de melder markedet “på en eller annen måte” når den nye enheten er klar.

Svaret:
“Det vil vi gjøre!”

12 Likes

Jeg er kanskje en av de få som har gått all inn. Ja dette har tatt tid, men om man klarer å følge med på hva som skjer i kulissene så er jeg overbevist om at det i 25/26 vil skje store ting. Finansiering er et av de store spørsmålene, her er jeg ganske sikker på at vi ikke får delta, heller mot rettet emisjon mot Saudi som vil ta denne (størrelse 20-30mill for å finansierer golf segmentet og kombinert grønn finansiering). Selv med 7 sifret tap på papiret slipper jeg ikke denne.
Lavt volum, men positivt utvikling de siste dagene

5 Likes

Helt enig.
Fremstår helt usannsynlig med en åpen emisjon i markedet.

Slik oks formulerer seg på div qa, så kan vi forvente betydelige inntekter fremover. Om de trenger mer kapital, før de går i pluss på driften, er derfor usikkert.
Og hvis behovet melder seg, så er inntrykket at de har endel verktøy mer eller mindre klare allerede.

6 Likes

https://live.euronext.com/nb/product/equities/NO0010963275-MERK#CompanyPressRelease-12661318

1 Like

Meget bra melding og potensial i denne kontrakten. Sikkert ikke alle 9/44 banene som er optimal for LNC, men regner med at et stort antall er det :+1:

3 Likes

Spennende melding. Usikker på om den gir utslag i kursen, men tilknytning til disse store aktørene som validerer teknologien og kommersialiseringen kan vel fort bli en kursdriver.