Skulle gjerne likt å vite hvordan inntektene fordeles
Nå er det ikke store inntekter på piloten.
Men fremtidige avtaler vil jeg tippe handler og royalties og en up front betaling tilsvarende Midtøsten.
Et spørsmål man kan legge til siden og stille på q pres.
Dette er funny, en moderator må godkjenne at jeg poster en artikkel, mulig de har varsel på investornytt!

Du plukker jo bare det du vil fremheve. Følgende står jo også i samme avsnitt:
It is home to of residences and serves as a host venue for The American Express PGA TOUR event.
Ja, og så?
Vet du at de områdene ikke skal behandles?
Skjønner jo at tomt under husene utelates, men resten?
Redigert :
Og bare for å utdype…
Det er selvsagt noen områder som ikke blir behandlet. Som bunkere, parkeringsplasser, vann osv.
Om totalen er 1200 eller 1800 acre som skal behandles… Det spiller ikke så enormt med rolle. Potensialet er betydelig, og det kan tilkomme andre inntekter enn de jeg veldig raskt kalkulerte ( for å synliggjøre enkelt hva dette kan gi av inntekter).
Vi mangler for lite til å si sikkert. 2000 var for å illustrere, og med utgangspunkt i tall i meldingen.
De store Xen er for øvrig alle de andre 35ish golfbanene som kan komme i spill på et senere tidspunkt.
35 ish golfbaner?
“The
nine PGA WEST properties are part of a portfolio of sixteen owned by HKI and
more than forty-five courses owned and/or operated by CGP.”
Får jo håpe at dette ikke utvikler seg til å bli en gammel klassiker. Store ambisjoner om å løse globale problemer, men så viser det seg at de største kundene er rike folk som vil ha grønnere golfbaner.
Desert Control sin teknologi er jo i utgangspunktet spennende med denne flytende leira som kan gjøre ørkensand mer fruktbar, men det sier vel sitt når de har slitt med å få gjennomslag i landbruket og i stedet har endt opp med å selge til golfbaner og luksuseiendommer i Dubai.
Det blir litt som de selskapene som starter med å ville redde verden med batteriteknologi, men ender opp med å selge powerbanks til turister.
Du må lese strategien til Desert fra start av, golfbaner har vært inngangen hele veien.
Jeg er ikke enig i premisset om at de “sliter med gjennomslag i landbruket”:
- testene leverer høyere kvalitet og større avlinger
- det er vekstsesonger, gjerne bare en avling i året, som gir at det tar tid å validere
- OKS sier selv på q1 2024,at de for landbruk forventer omfattende konvertering av piloter fra fase 1 til 2 i 2025, og at de blir til kontrakter og fase 3 i 2026.
- Dadler har gått raskere enn dette. De har allerede levert kontrakt, og minst fire til er ventet i år.
- spart vann er bra for alle. Så om lnc behandling av golfbaner, gir redusert uttak av f. Eks Colorado river eller grunnvann, så er det bra også for landbruk. De bruker samme begrensede ressurs
- vannprisen vil trolig øke dramatisk til 1 januar 2027, siden “Colorado River Compact” skal reforhandles. Uttaket av vann er for stort.
- business caset for lnc er klart best for golf pt. Veksten er også enklere ( enn f eks for druer til vin der kunden må sikre seg at sluttproduktet har riktig kvalitet ).
- DC er tydelig på at de jobber med lnc til trær (sitrus, dadler, druer, nøtter og avocado), og at prosessene går sin gang
- For øvrig “golfbaner og luksuseiendommer i Dubai” - det er få golfbaner i SA og Uae. Ca 60 stk totalt, mot 950 bare i California
Soyl våknet litt i det siste også.
Ja, tydelig skifte i markedsføring Ikke umulig at det har sammenheng med ny prototype fra høsten av som noen spekulerte i. Evt. om organisasjonen endelig har blitt robust nok til å ta på seg flere oppdrag?
Mulig denne må korrigeres.
Jeg sliter litt med å få klarhet i om ny avtale for vannuttak og pris gjelder fra og med 2026, eller om ny ordning kommer i drift til 1 januar 2027.
For øvrig er det mulig fallowing-programmet i USA avvikles med effekt fra og med 2026
Mener OKS har sagt 2026 tidligere, uten at jeg her 100% sikker.
Ja, oks sier 2026.
La oss håpe på en ørliten kursøkning på siste nytt:
Desert Control AS: Desert
Control Solution Approved
for Major Water Conservation
Incentive Programs in
California
- mars, 06:30:00 5 visninger
DRTFF
Los Angeles, California, 31 March 2025 - Desert
Control (DSRT) has received confirmation that its
water conservation solution qualifies for incentive
programs administered by the Metropolitan Water
District of Southern California (MWD) and the Los
Angeles Department of Water and Power (LADWP).
This eligibility enables qualified clients-including
golf courses, municipalities, and other large, irrigated
properties-to receive significant financial incentives
when implementing Desert Control’s solution.
Dagens melding har mer krutt Nå må vel snart institusjonelle mene at r/r er god nok for å ta et bra bet her? Med mindre makro fuck’er oss har jeg tro på fortsatt trend oppover.
Det er nå det virkelig begynner. Er glad jeg er inne og ferdig lastet. Tenker det kan bli trangt i døra etter hvert.
Det er slike nyheter som denne jeg har ventet på og håper det kommer flere av, når de som styrer områder , distrikt, stat eller land godtar DSRT og vil at de skal brukes. Nå vil kontrakter små og store komme etter hvert. De vil nok få det travelt fremover:-)