Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 3

Offentlig støtte til en nykommer – Store offentlige programmer som MWD og LADWP pleier ofte å favorisere etablerte aktører med dokumentert historikk. Å få godkjenning så tidlig tyder på at teknologien enten er svært lovende eller at selskapet har gjort en svært god jobb med lobbyvirksomhet og markedsføring.
2. Langsomme godkjenningsprosesser – Offentlige støtteordninger og insentivprogrammer har ofte lange behandlings- og testperioder. At Desert Control har fått innpass så raskt, kan bety at behovet for vannbesparende løsninger i California er kritisk, og at teknologien deres har vist raske og overbevisende resultater.
3. Høy rabattandel – At opp til 50 % av kostnadene dekkes, og at incentivutbetalingene kan gå over 10 år, viser at myndighetene ser stor nytte i løsningen. Dette gir Desert Control en sterk markedsfordel.
4. Skaleringspotensial – At teknologien har vist 25-60 % vannbesparelse i piloter, betyr at løsningen kan ha høy økonomisk og miljømessig verdi. Slike resultater kan gjøre det lettere for nye aktører å få rask godkjenning, særlig i tørkerammede områder.

Konklusjon

Det er uvanlig, men ikke umulig. Dette tyder på at Desert Control har en meget sterk teknologi, en aggressiv kommersialiseringsstrategi, og at California ser dette som en kritisk løsning i kampen mot vannmangel.

9 Likes

Ja, der er dumt å snuble i startblokka… Det er nå det begynner, og forundrer meg ikke om selgerne plutselig blir ferdige, og 1 kontrakt med litt mat i , så er det gjort. Da vil jeg tro man angrer på å ha solgt på 6 kr, fremfor å kjøpe…

2 Likes

Lykke til du også :+1:. Selvsagt mener jeg at du gjør en stor feil…

Men en ting…på diverse forum???

https://investornytt.no/20-oppgang-etter-usa-godkjenning-desert-control-i-medvind/

Fra investornytt artikkelen :

— Dette er en stor milepæl for Desert Control og en tydelig bekreftelse på verdien av løsningen vår, sier Marty Weems, administrerende direktør for Desert Control Americas.

Han tilføyer:

— Våre kunder kvalifiserer nå for betydelig økonomisk støtte gjennom programmene til MWD og LADWP. Det styrker avkastningen for dem som tar i bruk teknologien vår, sier han.

Han legger til:

— Disse programmene gjør det mulig for kundene våre å spare vann, redusere driftskostnader og nå også få økonomisk støtte for å gjøre overgangen enklere. Vi har mye arbeid foran oss i Sør-California

Mye arbeid foran oss :star_struck:

Veldig lovende dette ! jeg tror pilene peker riktig vei for Desert Control nå :+1:t2:

9 Likes
10 Likes

Å se hvor lettbeint kursen er nå, får meg til å tenke på eventyr fra barndommen

8 Likes

DSRT jobber bra på med golf segmentet når de ansetter slike karer. Dette er en som kan golf , og tenk på kontakt nettverket hans:-)
Lover bra.

2 Likes

Kjekt å se at volumet er greit, til dsrt å være, også idag. Dette blir en spennende vår

2 Likes

Definitivt en forbedring fra den siste tiden.

Så er spørsmålet om den makter å banke seg gjennom nivået den driver og stanger i nå

4 Likes
2 Likes

Vi trenger vel litt presse og/eller 2-3 meldinger til for å få «vasket ut» majoriteten av de som skal/vil selge.
Men har god tro på at meldingene vil komme hyppigere nå.
California dreit seg jo greit ut under brannene i sommer/høst. Så de er nødt til å vise handlekraft mtp vann.

Fin inngang for eventuelle «gjerdesittere» også. Produktet er validert flere ganger. Og Mcap lav.

1 Like

Det kunne jo ikke vare….gevinstsikrere på banen i dag

Ja, kanskje noen tradere som gikk inn på 5, som tar gevinst nå, bare å vente på de. Skjønner egentlig ikke helt hvorfor man trader en så illikvid aksje, men de om det… så forresten på listene fra igår, at Teigland solgte over 20k aksjer, dagen før melding, så kanskje han ble oppgitt, og dumper mer… kun en hypotese. :wink:

1 Like
1 Like

I 2024-Q3-rapporten (webcast) sier CEO at finansielt er potensialet “klart”.
Med bare 20-30 golfbane-kontrakter (som Berkeley Contry Club), vil deres U.S aktiviteter representere en solid positiv drift.
Det tror jeg de vil klare fint, ganske raskt.

Med nylig meldt godkjenning via statlig støtteordning, kraftig forbedret kapasitet og lavere kostnader (nye produksjonsenheter), samt en ny selger i teamet der borte (med kontaktnett innenfor golf-segmentet), så er jeg forventningsfull til at kontraktene vil rulle inn i tiden fremover. Forhåpentlig slik at en eventuell emisjon vil komme på et gunstig tidspunkt.

Jeg har fulgt dette selskapet tett og investert jevnt og trutt i flere år nå.
For egen del har jeg brent det siste kruttet, og er ferdig lastet.
Håper “grusing av kurs” er over og at vi som er investert i selskapet nå endelig får en fin utvikling fremover. Synes det virker veldig lovende nå.

Nevner også at CEO på “Investor Update” på Investorweb etter 2024 Q4-rapporten kommenterte
at markedsverdien ikke på noen som helst måte representerer den reelle verdien av selskapet (fra 29 min for detaljer/utdypende forklaring).

For nye interessenter så anbefales det å høre hele Q&A (Investorweb), i tillegg til webcaster av kvartalspresentasjoner (tilgjengelig på selskapets hjemmeside). Mye positivt å høre der …

9 Likes

Når 100% Crypto er solgt på langt høyere priser i oktober ca så tenker jeg det kan være tid for inngang her - for meg. Skjer positive ting her nå, men ikke nok til å kjøpe nå selv om kursen går godt nå. Ønsker dere lykke til her inne.

Har ca 10 aksjer jeg vurderer for tiden i inn og utland. Men kommer til å gå all inn i 3-4 av dem. Da blir det 3 store og et mindre selskap. Desert er en av dem jeg vurderer her.

Hvis tråden er åpen snakkes vi da. So long I mens.

2 Likes

Kjøpspost på 50k til 7kr i boka…:thinking:. Blir vel trukket før åpning…