Lol…der kom det
Må da snart være tomt hos selgerne eller er det bare min drøm?
I disse urolige tider er det nok mange småsparere i tillegg til de vanlige som tømmer sine beholdninger, selv om jeg ikke helt skjønner det.
Men, mange agerer dessverre i panikk og i de aller fleste tilfeller vil de i etterkant se at de handlet irrasjonelt.
Etter uvær kommer det alltid sol og det vil det gjøre denne gangen også.
Som det meste annet med Trump så er det spørs om dette faller inn i tidligere vant mønstre om at at det svinger på børs. Selv mener han det skal bli verre før det blir bedre. Men hvis han er mye tjukkere i hodet enn han skjønner selv så kan vel disse beslutningene vi nå er vitne til bare gjør ting verre og da spørs det når indeksene blir friske og fine over tid igjen. Noen aksjer vil gjøre det bra uansett hvis de leverer, DC har vel en god mulighet her, i og med oppsiden er stor hvis de begynner å dra inn større kontrakter. Motsatt vil ørkenvandring sikkert kunne dra aksjen bra ned igjen, ihvertfall til 4 tallet
Uansett; full panikk over alt nå…selge det som selges kan
Vi ble litt overivrige på toppen der, ved forsøk på å både bryte den lange fallende trendlinjen og toppen i den stigende trendkanalen samtidig. Dobbel-whammy!
Men til tross for nedsalget så ser chartet fremdeles teknisk inntakt ut. Kursen handles over alle daglige glidende snitt, volumprofilen for dette snapshottet viser at de store volumene gikk enda lenger nede, og volumet på nedsalget er lavere enn oppgangen.
Det beste ville vært en test av den nederste trendlinjen i trendkanalen for å sette opp et bullflag, og bekrefte kanalen (dvs. ikke falle lavere enn dagens Intradag Low på Mandag).
Noen som kjenner til info jeg har gått glipp av? Børsene tryner, Dsrt plutselig kraftig opp både kurs og omsetning?
Fin dag for aksjonærene.
Verdens vondeste gjerde å sitte på for de som har tro på caset, men er ute
Surrealistisk å se DSRT grønn på en blodrød børs
Our time is finally here!
Når det begynte å vise seg via piloter at det gikk an å spare penger ved å bli kunde hos DC så tentes lunta. Når California i tillegg dekker opptil 50% av regningen så er det vel første mann til mølla som gjelder. Det er nå idiotisk å ikke bli DC kunde der.
Ingen røyk uten ild…nyhet etter børs eller mandag morgen?
Er spent på om det vil eskalere med nyheter og kontrakter ganske snart:-)
Slik det ser ut nå så ser jeg for meg at 90% av de som kvalifiserer til støtte vil signere innen året er omme. Hvorfor vente?
Oks har på og etter q4 kommet med uttalelser som kan tolkes i retning 10ish golfkontrakter i år.
Det var før California kom med ordning, der golfbanen får dekket opp til 50% av kostnaden for påføring av lnc.
De blir vel ikke berørt av tollkaoset heller da de har egen del i USA?
Må evt være leiren
Hvis den blir importert
Synkende USD mot NOK gir for øvrig at kontantbeholdningen i NOK varer lenger
Nå er jeg spent igjen på hva som skjerher etter å ha kjøpt 45 000 aksjer etter å ha tatt en pen gevinst i USA. Det er idag litt ubehagelig å ha alle egg i ei kurv.
Nå blir jo den kjøpt lokalt, uten at jeg kan henvise til akkurat en link. Men har blitt formidlet av Oks gjentatte ganger:)