Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 3

Viktig at det nettopp er det som skjer, at man får noen hyppige børsmeldinger fremover.

1 Like

Bra bekreftelse på at teknologi( prototypen next-gen), prosedyrer og metoder fungerer uten problem, også på større prosjekter.

Mange baller dom spretter rett vei nå, med statlige ordninger så tror jeg golf ruller inn fremover med PGA West som en gulrot på slutten av året.

At de nå har levert sitt første fullskala prosjekt med suksess og introdusert en smart PAYS-modell som gir gjentakende inntekter uten oppstartskostnad for kunden markerer et tydelig skifte fra pilot til kommersiell drift med støtte av godkjenning fra store offentlige vannmyndigheter. Alt tyder nå på at selskapet endelig har knekt koden for skalering og at veksten nå kan skyte fart. Dette er faktisk den mest konkrete og positive meldingen selskapet har kommet med på lenge. Tommel opp!

7 Likes

Skulle ønske vi holdt oss på euronext growth så lenge som mulig pga formueskatten… men det ser verre og verre ut for hver dag som går… :stuck_out_tongue:

2 Likes

Vet vi noe om hvor mye man kan forvente av månedlig inntjening på en golfbane? Altså hvor mye vann bruker en typisk golfbane, og hva koster det for vann i for eksempel California?

den de implementerte nå: The total contract value for Desert Control has the potential to exceed
NOK 8.5 millionpå 5 år, basert på 25% vannbesparelse. Dette er en liten bane på 43 acres. de har baner opp til 200 acres i California.

Så kan man jo regne litt på skaleringen her da, bare golf kan bli svært lukrativt.

1 Like

Hvem er selgere og kjøpere i disse dager?

Er ikke tallet 300?

De største (og rikeste) vil kanskje gå for upfront betaling av lnc, evt en hybrid med noe upfront (som I praksis dekker dcs utgifter til lnc) og så en PAYS med lavere prosentsats ift vannbesparing.

For komplett upfront betaling av lnc til golfbaner, kan man for enkelhets skyld regne på pris 5 cent per liter lnc og 20 liter lnc per m2.

1 Like

Ja, han sa vel de største lå på 200-300,
Ville bare gå litt forsiktig ut:)

1 Like

Så mao…

200 acres upfront gir kontraktssum på ca 8 mill.

Av flere årsaker er jeg veldig sikker på at marginen er 50% ( eller bedre).
50% av 8 mill gir 4 mill på konto til DC

Hva ser dere her?

1 Like

Ser at det er noe motstandsnivå fra tidligere topper. Hvis du zoomer lengre ut vil du også se at den fallende trendkanalen også går her, noe som jeg tror er viktigere. Dersom den klarer å bryte ut av kanalen med litt volum blir det hyggelig.

Slik jeg ser det, i dag tidlig så testet den bruddet og spratt opp igjen.

2 Likes

Man ser vel også ganske tydelige typiske bunnformasjoner, merket det først med Omvendt hodeskulder med halslinje som ble brutt rundt 5,5. Og en litt støre C&H som brøt ut rundt 6,9 -7,-. Så jo mer volum over 7,- jo bedre ser det ut.

6 Likes
1 Like

1 Like

En annen viktig detalj fra dagens børsmelding:

" “… With the next full-course project targeted for implementation at Berkeley Country Club later in the second quarter this year…”

I børsmeldingen da Berkeley ble meldt 8 november 2024 sto det:
" Based on successful outcomes, full deployment is anticipated in the second half of 2025. "

Jeg har sjekket med selskapet om info i dagens børsmelding er riktig (evt om det var en skrivefeil) :
Dagens børsmelding er riktig

Med andre ord er også Berkeley snart behandlet (fremskyndet) og selskapet vil ha månedlige inntekter fra både Woodland og Berkeley fra og med andre halvår.

Det innebærer også at Dc har bedre behandlingskapasitet i golfbanenes neste vedlikeholdsvindu som er utpå høsten.

12 Likes

Det er gode nyheter, tenkte det var skrivefeil.

3 Likes
5 Likes