Nå skal @Aaleby få svare for seg selv, men siden jeg sitter her og har en mening, kan jeg like godt dele den.
Forhandlingsposisjonen svekkes, hvis ledelsen setter seg i en slik situasjon så vil det være vanskeligere å hente penger og utvanningen større. Må huske på at CEO er største eier her og fylt opp med aksjer fra overhenget som har pågått en stund.
Viser tegnet på dårlig planlegging. Tilliten svekkes. Dårlig selskapsstyring. Man er avhengig av troverdighet og tillit i aksjemarkedet.
Det var en aksjonær her som sendte en mail til OKS om man burde være bekymret for at selskapet drøyer så lenge med å hente penger, han fikk dette til svar fra OKS: “Jeg vil nok tolke det at selskapet fremstår som «ikke stresset» av dette i det hele tatt som at det er en god plan og jeg kan bare henvise historisk at det alltid har vært proaktivt arbeid rundt slike tema - og grunnarbeidet har i tidligere runder alltid vært gjort i meget god tid i forveien.”
Jeg tror aldri verden James ville køddet det til så mye med pengene sine at han hadde ventet til kassen var nærmest tømt før han hentet penger, med den faren at utvanningen ble mye større enn den trengte. Så siden det ikke har kommet noe enda, alle tegn signaler man har fått, tyder på at her har de en plan og noe de har jobbet med i lang tid.
Men skjønner man vil prøve å skremme markedet litt om man er ute:)
Det fundamentale tilsier jo også at selskapet er i en slik posisjon der pengeinnhenting fremstår meget lett.