Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 3

Har de fått noen kontrakter på de to månedene som har gått siden da?

1 Like

Nei.

For pays golfkontrakter er det flere mulige gode grunner til det. En er at den finansielle situasjonen gjør at Dc kan/bør vente med å signere kontrakter som gir betydelige utgift før inntekter.

Hvorfor ytterligere til Oasis (og tilsvarende) ikke er signert, åpner for spekulasjoner. Oasis er tydelig veldig fornøyd med lnc.
Det er mulig at Dc ønsker å vente med flere avtaler/forpliktelser, til alt rundt den nye enheten er klart.
Men jeg skulle gjerne sett at Dc hadde meldt flere leveranser til Oasis allerede.

3 Likes

De skal implementere golfanlegg 2 fra 14 juli nå. Så de er i gang, men enig, man trenger bekreftelse på at ny enhet er klar for masseproduksjon, flere kontrakter fremover og finansering på plass før kursen kan slippes helt fri. Kommer disse tingene på plass de neste månedene så tror jeg kursen går bonkers.

3 Likes

De bruker ikke LNC her?

Avocado dyrkes stort sett ikke i sandy soil

Stemmer, Limoneira har i første runde fokusert på avokado i Santa Paula (ventura county), de har tilnærmet norsk jordsmonn der, så dette er ikke i markedet til LNC.

Man ser også på bildene at dette med stor sikkerhet er jord med stor andel biologisk innhold.

1 Like

Mens vi venter på avklaring rundt finansiering av videre vekest ruller Midtøsten videre. « I will be sharing an exciting update on our deployment using central pivot systems very soon»
Lite nyheter gjør det vanskelig å vite hvordan framgangen er der nede. Blir spennende å se lisensinntektene neste q.

2 Likes

Skjer nok mer i kulissene en vi fanger opp.
Kanskje gammelt nytt, men ny for meg, Soyl har oppdatert nettsidene. Mye informativt og godt samlet informasjon.

2 Likes

Fy søren så lei man blir av all den LinkedIn postingen fra Midtøsten.
Driver de og deler ut gratis der? Har ikke sett noe lisenspenger og det har gått mange år

2 Likes

Det er faren ved å utlisensiere.

I retrospekt tror jeg det var strategisk helt riktig å selge agenturet for deler av Midtøsten. Dc kvittet seg med løpende kostnader. Flerfoldige millioner er spart, og dc fikk I tillegg penger på konto for salget.
Lisensinntektene har vært svært beskjedne så langt fra Midtøsten, og det er vel ingen grunn til å anta at et norskt selskap ville hatt større positiv effekt på det kommersielle enn de lokale.

Så er det mange tegn som peker i retning av at kontainerne har hatt avgjørende begrensninger. Den nye enheten ser ut til å adressere alle disse.

Teigland har solgt i det siste og hadde igjen 222k på sist liste. Tipper det er hans bolk.

1 Like

For en gjøk den typen er….

1 Like

Gikk unna den posten der. Får se hvem som plukket denne etter hvert.

Så da kan vi være enige i at det ikke var så prematurt allikevel :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 Like

Jepp👍

Mye som skal ut i dag tydeligvis…vi er en dag nærmere nyheter som vil drive kursen så litt rart med salgspresset i dag

1 Like