De har masse dokumentasjon og vet med 100% sikkerhet at LNC fungerer meget godt i sandy soil, derfor går studiene nå mer på hvor mye mer yield man kan få og i nye markeder som ikke har like sandholdig jord.
Så bra. Hadde vært fint med litt penger i kassa også
Enig i det. Savner oppdatering på next-gen maskinen også.
Tipper sannsynligheten er ganske høy for melding rundt finansiering og next-gen kommer neste uke. Jeg tror også at selskapet avventer med å inngå nye kontrakter til disse to milepælene er avklart ( som nevnt av andre her inne) , da begge må være på plass for å levere på kontrakter til høsten/vinteren.
Orn og SDC er gull for oss, Soyl mer i det skjulte, men de trenger produksjonskapasiteten til den nye enheten for å fikse større kontrakter ja.
Jeg har en teori om at Teigland har lånt ut aksjer til short.
Er opplagt en short algo som styrer kursen med miniposter som konstant selger ned. Får heller ikke aksjonær listene til å stemme overens med faktisk volum.
Er vel kanskje å forvente når det er opplagt at selskapet trenger kapital ila kort tid.
Når det er sagt så er jeg fremdeles overbevist om at det kommer inn en industriell aktør her og at det ikke blir en krise emisjon.
Åtro på en kriseemisjon her viser at man ikke forstår verken kapitalmarkedet eller forretningslogikken og kanskje man da bør holde seg unna aksjemarkedet.
Hva er finansieringsscenarioet dere kalkulerer med da?
Jeg personlig ville lagt til grunn noe i denne duren, om det ikke kommer veldig store bull news i løpet av august
Nå kan de vel ikke øke med mer enn 10 millioner aksjer, som ble godkjent på GF. De har vel heller ikke behov for enorme mengder penger da de ikke er veldig langt unna cash positive på drift. Handler om skalering nå. Arctic trodde vel på 50 mill de måtte hente og tippet kurs 7,-
100 mill på 10,- eller 70 mill på 7,- er mer enn nok.
Euronext Growth er et uregulert marked med svært lav likviditet, der et fåtall kjøpere og selgere i stor grad bestemmer markedsprisen. Selskapets hovedmarked ligger dessuten utenfor Norge. Ledelsen har uttalt til meg at kursen på Euronext Growth ikke nødvendigvis er den referanseprisen de legger til grunn, ettersom kursen er for volatil og egentlig ikke spesielt relevant. Dette indikerer også at de ikke planlegger å hente kapital fra det norske retail-markedet. En mer hensiktsmessig referanse er due diligence-prosesser og hva industrielle aktører er villige til å prise selskapet til - og her har de flere interessenter. Som tidligere nevnt mottar de ukentlige henvendelser. Nå får vi se, men vi har i alle fall riktig mann på saken, og jeg tror han vil klare å lande en svært aksjonærvennlig avtale.
En industriell aktør vil prise selskapet ut fra fremtidig inntjening, teknologiverdi eller strategiske synergier, uavhengig av hva en lav-volum aksje koster på børs.
Hvordan skal man kunne prise etter fremtidig inntjening ? Per i dag har selskapet bare landet et par avtaler som ikke gir særlig med penger og nye kontrakter lar vente på seg.
Hvis noen skal inn på eiersiden med en større andel vil de nok få aksjer på billigsalg
Det er dyrt å være fattig.
Det er først og fremst dyrt å være desperat. Som gjerne bunner ut i å være fattig. DC har fortsatt ikke hentet en krone selv om man har en bunnskrapet kasse. Tyder ikke på særlig desperasjon. Men, alt vi kan gjøre er å prøve å tolke indirekte og direkte signaler (jmf @jobbis innlegg rett over).
DC er ikke fattig, men har gode kort på hånden ifølge siste rapport. Hvis ordrer kommer inn og omsetning er stigende så bør investorer by over hverandre for å komme inn. Så får vi vente å se om det går som antatt…
Akkurat dett betyr lite. Kaller bare inn til ny EGF i etterkant av eventuell emisjon. Det som derimot er et faktum verdt å huske på er at de hadde jo kjørt vanlig contemplated placement for lenge siden om det var planen. Ihvertfall når kursen var over 8kr.
Helt klart en algo som er programmert til å få kursen ned med små omkostninger…volumene er på høyere kurs og så kommer algoen og korrigerer ned med kjøp på to sifret antall aksjer
Det er ikke noe problem nei, men ingenting som tilsier at de trenger mer, eventuelt om en industrielle vil ha flere aksjer.
Jeg blir noe overrasket hvis det skjer.
De ble vel vedtak på gf om å øke muligheten for emisjon fra 10% til 20% ift gjeldende antall aksjer i selskapet?
Noe rart om den økningen ikke dekker det som nå skjer i kulissene?
Hej
Lidt kedelig opdatering fra Desert
Dansken
Hva gikk guidingen fra? 10mill til 0?
Ikke morsom melding, men hva står det egentlig? Opplevd problemer på woodland og PGA pga menneskelige feil i håndteringen av utstyr? Burde vært unngått.
Utsettelse av production units fordi de er for lite folk og forsinkelse hos leverandører?
Alt er kjedelige meldinger, men kanskje ikke alvorlig? Og dette er vel nettopp grunnen til DSRT tar det rolig i starten, for å avdekke feil i et tidlig stadiet.
Ja, da er spørsmålet hvor mye vi skal ned i dag…tilbake til 5 tallet?