Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 3

I dag ja. Blir nok verre. Dette er helt katastrofalt slik jeg ser det. Akkurat dette som ikke skulle skje.

Idiot timen på børs er i gang og truseskvetterne selger i panikk. God anledning til å snitte ned!

Det store spørsmålet nå er jo videre finansiering…hvordan ligger vi an mot eventuelle partnere? En «normal» emisjon vil jo være ganske ille….

Har ikke så mye, men snitta ned litt selv. Virker som selskapet er “for” transparente her. Dvs. man har funnet litt rusk og ønsker at det ikke skal være noe rusk. Derfor utsetter man alle oppdrag for å gjøre ting skikkelig. Sikkert blind og naiv, men tror ikke dette påvirker finansieringsprosessen de må ha gående. Risikoen er hvis de underkommuniserer problemene (men da hadde de kanskje ikke meldt i det hele tatt)

"“While some unintended impact on irrigation
infrastructures has occurred, it’s however important to note that over 4.5
million liters of LNC was applied at Woodland Hills, and the total residual
matter identified is measurable in pounds.”

2 Likes

Jeg synes nok at den informasjonen som kom tilsier en mye lavere kurs enn den som var fornuftig før informasjonen. Noe annet er hva som er en fornuftig kurs nå.

1 Like

Jeg er enig i den tanken, har økt min beholdning med 25% i dag og kommer til å fortsette å handle nedover. Vil alltid være en overreaksjon i markedet ved sånne meldinger, og i det store bildet er dette en bagatell i mitt hode.

2 Likes

I og med det er mye skepsis der ute blant potensielle kunder så var dette ordentlig ille. Det siste selskapet trengte. Til alt overmål også akkurat nå når de også trenger penger.

2 Likes

Det eneste alvorlige her er at kursen raser akkurat da den burde vært som høyest med tanke på innhenting av kapital. Ellers er dette latterlig fra begynnelse til slutt.

Les meldingen på nytt. Dette er uvesentlig småtteri, VIRKELIG dagligdags småtteri, som man helt sikkert vil støte på daglig etter hvert som prosjekt-antallet utvides. Dette er ikke mer enn man må regne med i storformat drift. I øyeblikket har dette kursmessig blitt verdens dyreste 3 sekunders tilstopping i en vannslange som ikke engang er selskapets egen.

4 Likes

Var denne “mid year update” noe som var ventet, finner det litt pussig at de kommer med denne så nært Q2. Mitt tips er vel at en eventuell strategisk investor ønsket bedre inngang.

Jeg er enig.

Jeg synes også det fremstår som litt storm i vannglass. Ok med kursfall, men fremstår litt i overkant når man leser meldingen.

Så et selskap som ikke engang eier aksjer i Desert, har tvunget dem til å sabotere egen kurs med å trekke guiding?

Eller misforstår jeg deg? Hva sier i såfall det om Desert?

1 Like

De fleste emisjonene jeg har sett mot en strategisk investor er blitt gjort med rabatt, ser bedre ut hvis rabatten er liten, eller at de betaler over børskurs. Thomas kan sikkert dette her bedre enn meg.

…hvem sier at de det gjelder ikke alt er inne med en enorm post?

Selskapet prises på tillit. Hvor kursene har blitt presset til over kr 8 i villigheten til å lene seg kraftig mot det halvfulle glasset. Sånn sett forståelig at man blir hardt straffet av en melding som henter frem det halvtomme glasset fra glemselen.

Det ser selvsagt ikke bedre ut når aksjonærer selger til sviende tap i mellomtiden hvor tiltroen til selskapet blir satt på prøve.

Det vil i såfall være markedsmanipulasjon og er svært alvorlig. Håper og tror Dsrt er mer seriøst enn det

1 Like

Er det ikke omtrent oversharing i det tilfellet? Blitt litt trøbbel på PGA oppdraget pga. “operator miscommunications”. Produksjon av nye Production units utsatt (kunne jo blitt meldt i Q2 rapporten).

Leser man CEO rett er det snakk om noe få pounds med clay som ikke har løst seg opp som ønsket. Fremstår heller ikke som definerende øyeblikk.

Alt deler de likevel, og bygger vel heller tillit, selv om det ikke er direkte good news?

3 Likes

Det vil være på grensen til svindel og markedsmanipulasjon okke som :joy: Som nevnt over her, så antar jeg at Desert er mer profesjonelle enn som så.

Jeg tror de har kommet med update til markedet så fort de ble klar over at problemene påvirker guidingen deres.

2 Likes

Snakk om overreaksjon her da. Er jo ikke slike problemer som tilsier at kursen skal falle 30%.
Moderate problemer som vi kommer til å ha flere av fremover. Blir jo en del prøving og feiling fremover.

1 Like