Alle aksjene som har blitt solgt, har blitt kjøpt. Jeg har blandt andre tatt imot noen…
Enig, alle aksjer blir kjøpt, så interrese og tro er det her:-)
Helt enig. Viktig den detaljen om hvor små mengder LNC det faktisk er snakk om. Meldingen minnet nok litt for mange på at det er bedre med en fugl i hånden enn ti på taket. Investering i DC har i litt for stor grad blitt en øvelse i å prøve å lese mellom linjene. Får egen del har jeg valgt å stole på at ledelsen ikke er suicidale på selskapets vegne (ref finansieringsbiten) og ser ikke at dagens melding påvirker dette.
be greedy when others are fearful?
Flere måter å se dette på mtp finansiering.
Skulle de hentet penger på vanlig vis, ville det trolig blitt gjort for lenge siden.
Skal de hente penger på vanlig vis, vil de da først dumpe denne meldingen også hente penger i ettermiddag? Eller ville de hentet penger i ettermiddag og samtidig postet denne meldingen da? Jeg tror de ville gjort det siste for å unngå “rabatt på rabatt”.
Verdt å merke seg at “Fullmakt kapitalforhøyelse” ikke er registret i Foretaksregisteret enda i etterkant av generalforsamlingen (GF). Sjekker dere feks ut Airthings som er i trøbbel, så fikk de dette registrert med engang. Kan tyde på at DSRT ikke stresser, siden de ikke har tatt seg bryet med å få denne registrert raskt. Merk i 2023, når de trengte kapital fikk de denne registrert raskt etter GF
https://w2.brreg.no/kunngjoring/hent_nr.jsp?orgnr=919415630
Kjedelig med utsettelse, men ingen kommenterer det positive i meldingen, nemlig økt avling (som tidligere kun har vært nevnt på LinkedIn el)
Potensialet på lang sikt kan kanskje dobles på det grunnlaget, men utsettelsen spenner ben på kursen i det korte løp.
I det minste har man fått et levende eksempel, svart på hvitt, hvorfor ytterligere kontrakter glimrer med sitt fravær. Kommer ikke unna at man må lære seg å både krype og gå før man kan ta beina fatt og løpe for fulle mugger. Nettopp fordi fuck-ups vil oppstå underveis.
Mest av alt bør man på en dag som i dag være glad for at selskapet skynder seg langsomt.
Kan ikke huske Mesa del sol Golf Course som ble nevnt i meldingen, når ble denne behandlet?
Og er det noen som vet om beta versjonen av den nye produksjonsenheten ble brukt på den siste golf banen? Er jo forøvrig lite vits med økt produksjonskapasitet på ny enhet hvis vanningsanleggene ikke tåler det. “we recognize the need to further
refine our delivery capabilities particularly for high-pressure, high-flow
irrigation environments”
Også jeg som trodde salgsdagene var over.
Måtte jo bare handle litt
Nærmer seg HOD nå, og de som leste meldingen med størst frykt har solgt seg ut? Tydeligvis flere som leser litt mellom linjene og kjøper i dag, fint volum på snart 1,1mill. Tror flere vil skjønne at meldingen ikke er så krise som man først skulle tro.
Teigland har postet litt i dag på X, litt tendenser til fearmongering med hyppige meldinger? Han virker også å ha blitt tatt på senga.
Teigland hadde vel nettopp handlet seg opp igjen, så han bannet nok også litt idag.
Når handlet han?
Ikke synlig på hverken gårsdagen, eller dagens lister.
Men oppført på listen fra Fredag, da med salg av rest beholdning.
Så tanken er at han handlet på Mandag?
Fra grave AI i kveld:
Markedets reaksjon kan være for sterk, spesielt når man vurderer at dette er en faseovergang i et oppstartsselskap som trenger tid på å etablere storskala produksjon. Dette kan være en mulighet for langsiktige investorer som tror på potensialet, eller det kan være en mer midlertidig feilvurdering som stabiliserer seg når markedet ser at problemene løses.
Rart han ikke kommer opp på E24 sine lister.
Dette var handler ( salg ) gjort av han på listen fra Fredag.
Finner han ikke på aksjonær listen etter det
Eller handler han via et holding selskap også?
Må sjekke E.T.T Holding
Selskaper bør hente penger når de kan, ikke når de må.
Takk for tilliten.
(Dagen har vært svært låst og er derfor ikke mer oppdatert enn mannen i gaten, dvs børsmeldingen)
Mine tanker ganske filterløst:
- Dette var uventet
- Timingen er mildt sagt jækla dårlig
- Det er overraskende og skuffende at de har møtt på problemer, men vi må også forvente at det dukker opp hull i veien. Selskapet og løsningen er ikke helt modent enda på alt, men modnes mer og mer.
- Meg bekjent, så vet vi ikke hvor omfattende problemene er?
- Er problemene med distribusjon knyttet til sært utstyr, eller er tidligere påføringer gjort på odde utstyr som tilfeldigvis fungerte godt. Det vet vi ikke, men tenker selskapet må mer på banen med info.
- Jeg er spent på om selskapet vet hvorfor problemene har oppstått.
- Ja, på forrige punkt vil gi kortere vei til løsninger enn hvis svaret er nei
- Vi må forvente at selskapet bruker resten av året på å teste løsninger for å luke ut “ugress” de meldte idag. Helt avgjørende at de får kontroll på problemet, slik at dette ikke oppstår når som helst i nye prosjekt/avtaler. Tillit står sentralt.
- Inntrykket er at enheten står overfor moderate justeringer (for å unngå manuell feilbruk) , og at løsningen på problemene med distribusjon ikke ligger i den. Spørsmålet er om trykk er en faktor og/eller bruk av vanningsanlegget
- Må berømme selskapets transparens, metodiske testing og innhenting av data
- Oasis har ikke opplevd problemer, og jeg holder det åpent at leveranser til de kan bli meldt.
- Om dagens melding får en konsekvens for strategisk partnerskap - umulig å si noe sikkert verken ene eller andre veien. Man kan på en måte si at behovet for og viktigheten med industriell partner øker etter å ha lest dagens melding.
- Golf har vel noe av det mest avanserte som er av vanningsanlegg med dyser, små fine dråper, mengde, timere, kobling mot sensorer osv. Frukttrær er en helt annen historie, og ceo hos f. Eks Limoneira er storfan av lnc.
- Kapitalsituasjonen hos dc er status quo. Den må løses. Skal bli spennende å se hvordan. Mulig partnerskap blir realisert plutselig på tross av dagens melding.
- Det er mange andre spennende prosesser og forretningsmuligheter på gang i tillegg til golf.
- Lnc fungerer. Viktig å ikke glemme det. Det er gjort omfattende testinger over lang tid som forteller samme historie om LNCs kvaliteter
Hayen, Jeg kan ikke være mere enig i at problemet kan ligge i filtreringen og rørsystemet, hvis ikke blandingsforholdet Ler, Vand, Filtrering og Kornstørrelsen er 100% i orden inden det sendes ud i rørsystemet og efterfølgende ud i de små dyser.
Ja-- så kan der hurtigt blive forstoppelse i dyser og system.
Det er faktisk en bekymring jeg havde allerførste gang jeg læste om at de vil sprede LNC gennem det eksisterende rørsystem.
Håber de får løst problemet, men bekymrende at de stopper alle Golfprospekter i 2025.
Har lidt VVS i blodet
Dansken