Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 3

DC betaler for å få levert en tjeneste og det er plausibelt som du skriver; at det fungerer og samtidig besparende. Blir nok andre koster når man snakker sterk vekst og inntekter av betydning. Kommende år forhåpentligvis.

En god presentasjon…og hva skjer så…? Aksjen skal gruses? Jeg skjønner absolutt ingenting🤷‍♂️

Når må de ha inn mer cash?

2 Likes

Få som følger med, folk tror de har tid til stunt i andre aksjer i “mellomtiden” og endel venter nok på enda tydeligere kommersielle tegn.

Det er min teori iallfall.

4 Likes

Ja, støtter det synspunktet…omsetningen et jo også på pølsebodnivå så det er vel ingen grunn til bekymring

Fredag i vinterferieuka på Østlandet og volum såvidt over 100k - dette har ingen betydning i det lange løp. Finn frem tuben så får vi legge på et lag til med litt (mer) tålmodighet.
Gårsdagens seanse var den beste jeg har sett av OKS og selskapet, likte grundigheten rundt effekttallene han presenterte og tydeligheten på at det er mer i vente i de to geografiske områdene de satser knallhardt i - “exiting year ahead” sa han og det er noe jeg tror han på, men det betyr og ikke at det kommer til å skje noe FØR helga.

3 Likes

Frem med «tålmodighetskremen»…………………igjen.
IMG_1411

Ja @jens59 , og handleknappen for de av oss som ønsker å benytte seg av dippene til de som er tomme for krem

Penger nok til q2 2025 ble det sagt, og eventuelle inntekter kommer på toppen av dette, så ingen emisjon på minst 1 år. Rart at folk selger under 7 kr…

1 Like

Ended the fiscal year with a cash and financial asset balance of NOK 120M,
which, combined with cost efficiency gains, extends the company’s financial
runway into H2-2025

2 Likes

Viktigste for DC fremover blir å lykkes med å omgjøre 50% av fase 1 pilotene til fase 2 og 50% av disse igjen til fase 3 (storskalakontrakter). Som vil gi store nok inntekter neste år til at selskapet kan funde behov for ytterligere oppskalering gjennom lån heller enn emisjon. Ingen stress overhodet så lenge forretningsmodellen viser seg liv laget. Og vekstemisjon første halvår 2025 side om side med kontrakter i boks vil ikke være krise det heller.

5 Likes

Dette betyr emisjon i 2024. Noe jeg er 99% sikker på at vil skje.

Det betyr definitivt ikke at det ikke blir emisjon på ett år. Mener du seriøst at det er ansvarlig å vente til man er helt tom for penger før man prøver å få en emisjon til en ok pris?

Hint, det har de ikke lov til engang. Edit: Og det ville ikke vært lurt under noen omstendigheter annet enn at man vet at man signerer en gigakontrakt om kort tid. Da kan de drøye det littegranne.

1 Like

runway into H2 2025 …

joda de henter nok evt før Juli 2025, men sitt heller utafor og vent på emisjon nå du

Har jeg sagt noe om du eller jeg skal kjøpe eller ikke?

Se svaret til Aaleby over, det er dette det handler om nå, utvikler selskapet seg, de får omgjort piloter, så er en vekstemisjon bull og emisjon vil komme over dagens kurs, men da har de også mulighet til å skaffe seg lån. Eller økonomisk støtte fra USA, subsidier, etc… noe de vil ha mulighet til å søke om etter publikasjon fra arisona universitet. Kommer det ikke kontrakter og de får ikke omgjort piloter til større prosjekter, så er en emisjon mer uhyggelig.

99% sikker på emisjon, javel, betyr veldig lite hva du er 99% sikker på. Litt mer objektivitet og nyanserte vinklinger hadde gjort seg.

2 Likes

Vi kan snakkes i desember. Jeg er 99% sikker på at du tar feil.

2 Likes

Det trengs ikke hvis man evner å følge med i samtalen. Hvert innlegg trenger vel ikke være en oppsummering av alt som er sagt i de seneste innleggene? Dine innlegg er de minst objektive og nyanserte jeg leser daglig så ikke kom her og skap dårlig stemning igjen rett etter pdx har gitt beskjed.

De har penger til Q2 2025. De må ha penger på konto og ikke risikere insolvens. Det nytter ikke å vente lengre. Det er guidet lite nye avtaler av noen stor betydning. Så det er usannsynlig at situasjonen vil endre seg så mye innen 2025.

1 Like

De har 10 piloter som vil være ferdig i løpet av 2024, noen er vel kanskje ferdig også, golfbanene blant annet. Mener du det er usannsynlig at de vil få avtaler med disse kundene? Og mener du det er usannsynlig at de får solgt inn lnc til golfanlegg? I såfall så er jeg veldig interessert i høre hvorfor du mener dette er usannsynlig. Sånne bergrunnelser vil gjøre godt for diskusjonsklimaet.

4 Likes

Det er akkurat det jeg mener, vil tro det kommer inntekter fra både Midtøsten og USA før q2 25.

2 Likes

Nei jeg har vel aldri påstått det heller? Tvert i mot tror jeg dere har rett i 10% av hausingen og at det kommer til å komme noen piloter og muligens 1-3 kontrakter er mest realistisk, men ser ikke bort fra at alt kan skje.

Uavhengig av det, kan ikke selskapet ha en emisjonsfrykt hengende over seg når selskapet skal dra nytte av eventuelle posistive nyheter. Det vil være nødvendig med en emisjon om selskapet skal vokse dersom de får en større suksess. Det vil også være nødvendig med en emisjon om de skal overleve, hvis selskapet får dårlig uttelling.

Så det kommer en emisjon uansett. De får nok ikke springe rundt på golfbaner og kreve forskuddsbetaling nok til å finansiere drift og investeringer for fremtiden desverre.

1 Like