Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 3

Dette var det dere som startet. Jeg skrev om emisjonsfare. Hvis dere ikke tåler det uten å dra igang dette her så er det dere som må reflektere.

Pdx var nettopp inne her

1 Like

God helg Morti, få deg litt frisk luft, og gjerne litt mat med fiber i (godt ment!).

1 Like

Tilbake til tema nå folkens, jeg vil nødig stenge tråden.

5 Likes

Tolket denne dit hen, da kontrakter så absolutt vil endre situasjonen innen 2025.

Vis meg regnestykket på hvor mange inntekter de får inn på konto før desember da. Hvor mye de har igjen. Og så forklar meg hvordan du mener de da vil ha nok til å finansiere fremtidige investeringer og drift. For det virker på meg som det meste er basert på tro, håp og kjærlighet. Og ikke så mye realisme.

1 Like

Dette er interessant. Men du må være enig at det er mindre tro, håp og kjærlighet nå som saker endelig har begynt å materialisere seg?

1 Like

Jeg har mye interessant å komme med. Jeg er jo ikke et bitte lite geni for ingenting. Får ta det en annen dag for nå må jeg følge med på bitcoin resten av kvelden. Gode diskusjoner skapes av pluss og minus. Det er da man også får de beste argumentene for både oppgang og nedgang og dere trenger ikke telle likes på LinkedIN lengre. God kveld.

Du tillegger meg meninger jeg ikke har gitt uttrykk for, og presenterer en stråmann i din argumentasjon. Jeg har aldri hevdet at selskapet vil ha tilstrekkelige midler til å dekke fremtidige investeringer og drift.

Jeg ser imidlertid at situasjonen kan være mer nyansert, og at det kan eksistere flere muligheter, uten å være 99% sikker på at det vil bli gjennomført en emisjon. Selv om jeg også anser det som sannsynlig at det vil bli gjennomført en vekstemisjon, tror jeg at potensielle kontrakter fra pilotprosjekter og en eventuell økning i kursen ved en emisjon vil være positive faktorer.

Videre tror jeg at inntekter fra disse kontraktene, samt muligheten for å søke om midler fra USA etter publisering av forskningsrapporter, kan bidra til ytterligere finansiering og muligheter for å ta opp lån. De har ingen gjeld nå. Dersom kursen forblir lav, slik jeg oppfatter den, tror jeg selskapet vil vurdere å ta opp lån, mens en høyere kurs så tror jeg de vil bruke styrke i kurs til å sette en emisjon. Av den grunn anser jeg dette som et gunstig tidspunkt å investere. Det er først i løpet av 2024 vi vil se om pilotprosjektene materialiseres til kontrakter, og dersom det skjer, så tror jeg at kursen vil stige.

3 Likes

Siste svar i kveld da. Hvis de skal få et lån som er billigere enn en emisjon må det enten inn mer egenkapital eller få store kontrakter. Da mener jeg store. Et lån vil gjøre selskapet tilsvarende mindre verdt etter hvert som det trekkes. Bankene er risk off nå.

1 Like

Grønne lån er enklere og hvis de viser fungerende teknologi og kontrakter med inntekter, så sitter faktisk grønne lån ganske løst hos bankene nå. Ha en fin kveld:)

3 Likes

Husk at vi er i business i Saudi Arabia og i Emiratene også da. Der skal det nok produseres LNC så mye enhetene klarer hele året. Hva inntektene blir derfra blir spennende å se de neste kvartalsrapportene. Er ikke bare pilotene i USA vi er avhengige av👍

6 Likes


11 Likes

11 Likes

I formuleringens lyd skulle man nesten tro han hadde vært inne på TI å lest for å berolige enkelte av investorene.

Han har profil her :wink:

1 Like








9 Likes

3 Likes

OKS er våryr.
Masse nye innlegg på FB etc.
Tydeligvis mye på gang overalt fortiden.
Så denne på Linked in, nå.

9 Likes