De kan utstede 10,7mill nye aksjer basert siste GF. Denne fullmakten er ikke engang registrert i Brønnøysund enda. Men la oss hypotetisk si det ble registrert imorgen og de henter penger slik noen her tror på verste vis. Da må de hente penger til f.eks. 50% rabatt som tilsvarer rundt 2,5kr. Da får de inn hele 27m kr, nok til 1-2 kvartaler. Sannsynlig å hente så lite? Neppe.
Videre går de tom for cash ila q3, og nå så rekker de trolig ikke innkallingsfrist for ny EGF samt å få det registrert i Brønnøysund før de er tom for cash.
Hva med de hundrevis av milliarder syngenta omsetter for? Hva med han prinsen av saudi som eier SDC? Hva med mawarid holding? Hva med Siemens. Du mener ingen av disse har sterk interesse for teknologien? Konkurs ser jeg faktisk ikke på som worst case.
Ja , men ser ikke på dette som worst case, da det betyr salg. Det fins verre ting.
Årsmøte ja, men ikke generalforsamling i et AS eller ASA, der gjelder vel lovens innkallingafrist fortsatt, er ganske sikker, men ikke helt sikker, er du helt sikker?
Styret kan kalle inn til ekstraordinær generalforsamling ved behov. Aksjeloven inneholder også regler om at revisor eller aksjonær kan kreve at styret innkaller til ekstraordinær generalforsamling. Aksjeloven regulerer hvordan ekstraordinær generalforsamling skal gjennomføres og hvilke saker som kan eller skal behandles.
Fristen for innkalling til en ekstraordinær generalforsamling er vanligvis minst tre dager før møtet, men kan være lengre dersom vedtektene bestemmer det. For aksjeselskaper er fristen for innkalling til ordinær generalforsamling vanligvis én uke, men for ekstraordinær generalforsamling kan den være kortere, men aldri kortere enn tre dager.
En børsnotert virksomhet må følge lovens krav ved innkalling til ekstraordinært årsmøte. I henhold til aksjeloven § 5-6, skal styret innkalle til ekstraordinært årsmøte når det anses nødvendig, eller når aksjeeiere som representerer minst 10% av aksjekapitalen krever det. Innkallingen skal skje skriftlig og inneholde tid, sted og saksliste. Det er ingen fastsatt frist for innkalling i loven, men det skal være tilstrekkelig varsel, og praksis tilsier normalt en uke eller to.
Worst case med et selskap med så kort runway er jo selvsagt at alle aksjonærverdiene som ligger på bordet ryker. (Som ikke er det samme som konkurs.)
Jeg skrev det jeg holder som base case slik ting er blitt litt lenger oppe her og holder dette scenarioet deres med at en industriell aktør skal komme og betale en premium over børspris som tidenes blue sky bullscenario
Jeg funderer på når man kan kjøpe seg inn og fortsatt få bra avkastning ved suksess. 5x dagens kurs ved suksess er sikkert fortsatt en god inngang. Spørs forsåvidt hvor mange aksjer som er trykket da…
Jeg holder det faktisk som lite sannsynlig at vi får konkrete avklaringer i morgen. Godt mulig jeg tar feil.
Men jeg har spilt inn til Thomas at det ligger en forventning fra mange vedrørende mer info om prosessen, strategien, om man har gode backup løsninger hvis plan A ( og evt B) drar (for langt) ut i tid osbv
Jeg har ikke fått svar, men fått bekreftet fra han tidligere, at han skal komme med en slags redegjørelse rundt utfordringene de møtte på innen golf.
Ved stor suksess, så er oppsiden av typen “tenk på et tall”.
Men innen rimelig tid handler det om å få ryddet unna utfordringer innen golf, ferdigstille den nye enheten, produsere og utplassere et betydelig antall av den , gi gass innen golf og dadler. De to markedsområdene alene representerer store inntektsmuligheter.
En joker er mulig innpass for LNC hos enorme prosjekt i Midtøsten.
Og som du sier Christian - antall aksjer fremover påvirker.
Jeg har kjøpt endel både denne og forrige uke. Det blir spennende i morgen, og hva som skjer deretter. Jeg blir ikke overrasket om det skjer noe konkret allerede neste uke.