Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 3

Når en aksje er ned med 90% fra topp så er det en grunn til det. Men håpet lever jo så lenge selskapet lever.

2 Likes

De må begynne levere snart, ellers stopper vi ikke her. Vi tester også market structure, liker det dårlig… :expressionless:

Hvis troen på selskapet og troen på kontrakter har gått over til håp, så er det kanskje på tide å selge også.

2 Likes

Siste aksjekursen tenger nå er nok økt salgspress😎Nei du, jeg står løpet ut med det jeg har nå. Får håpe vi ikke er offer for noe som ender opp som en scam eller stor vits om du vil.

Scam, tror ikke Arizona universitet driver med sånt:)

1 Like

Tenker mer på pilotene

Piloten som Limoneira tok videre viser vel at dette ikke er scam?

Når kommer første «delrapport» fra Arizona universitet ?

Juni, mener jeg OKS sa

Vi gjør alle våre egne vurderinger - det er også et glimrende kjøpslege på disse duppene :man_shrugging:

4 Likes

Det som ligner på en vits er å prestere å skrive noe slikt og samtidig være aksjonær i selskapet. Gjennomsyret mangel på conviction i en høyrisk-aksje. Må være slitsomt for nervene.

5 Likes

I kursen tror jeg det er en reell frykt for at disse pilotene de pusher igjennom ikke ender opp med noe som helst. Hvis de ikke klarer å levere på noe i nærheten av det uttalte målet (50% av stage 2 skal bli kontrakter) så kan man kalle det mye rart, men da vil nok alle de luftige uttalelsene fremstå i et litt dårlig lys. Men håpet lever. Og all hypen i forkant av den knøttlille Limoneira kontrakten var også ganske latterlig.

2 Likes

Omsatt for 100k NOK idag.
Vanskelig å kalle dette et salgspress.

Svært lav omsetning gjør kursen sensitiv. Det gjør seg gjeldende for eksempel når/hvis meglerhus sjonglerer på aksjer seg imellom.

Det er generelt endel kommentarer fundamentert i tro, håp og egen følelse av om været er godt eller dårlig. Det hadde vært fint med en litt mer analytisk tilnærming når man skriver innlegg.

7 Likes

Bedre kan det ikke skrives.

Les over. Desert Control er per i dag et bet på egen vurdering vs markedet. Hvorfor ikke heller belyse tråden om hvorfor det er grunn til å mistenke at de ikke klarer å levere på noe i nærheten av det uttalte målet? Bidra med noe konkret. Som det er mulig å diskutere.

Blir helt halleluja- og Ave Maria-takter ut av å måle egen overbevisning utelukkende basert på den rådende kursen slik du bedriver med til stadighet.

7 Likes

Henger meg på denne.

De beste kjøp gjøres vel gjerne når andre selger / markedet undervurderer aksjen / det er høyest risiko. Vi er vel gjerne nær make it or break it punktet for Desert, så tenker risikoen er veldig høy om dagen.

Tenker vel personlig også at eventuelt fall på veldig lav omsetning skyldes at det enda kan ta tid før kursdrivende nyheter kommer. En ser jo eksempelvis hvordan aktiviteten tok seg opp i forkant av Limoneira-avtalen og hvordan det beveget kursen.

Som tidligere tror jeg dette blir veldig eksplosivt den ene eller andre veien når det kommer nyheter markedet vurderer som avgjørende i den ene eller andre retningen :blush:

2 Likes

Hvor stopper dette da? Kan fort bli 5 tallet i morgen (eller i dag):thinking:

Snodig at folk selger når vi først har kommet så langt ned som 6 kr. Ikke mange som har mye gevinst her. Men tidene har vel forandret seg, og noen tenkte seg vel kortsiktig gevinst som uteble. Men vi andre får vel åpne lommeboka snart.

Det er vel ingen som har gevinst her bortsett fra de som var med fra begynnelsen

Som nevnt tidligere i dag @Ole8 - det er virkelig gode tider for å akkumulere nå. Det er alltid flere måter å se dette på.

Må få skattepenger først😉