Si det til OKS
Anbefaler deg å høre gjennom q4 presentasjonen Bingo123
Han skriver landbruket i USA. Det er direkte sitat. Hvis vann hadde vært mye dyrere og det var lett å regne hjem bruk av LNC så hadde ikke kursen vært ned 80-90%. Min påstand.
Vann har en pris utover det Bøndende betaler, noe stater holder på å gjøre noe med nå.
https://extension.arizona.edu/water-irrigation-efficiency-program
Men at LNC har andre faktorer som gjør det til et enda bedre business case er jo veldig bull da. Som mindre gjødsling, mindre forsaltning, mindre kjemikaler mer produsert og høyere kvalitet på produket, får større prosent av grade A produkter.
Du er virkelig noe for deg selv. Tenke seg til at OKS slumper til å kunne svare noe unøyaktig i en av sine utallige utgreiinger på mail til ymse aksjonærer. Har du overhodet ikke fått med deg den O’store forskjellen mellom Limoneira sin (forhenværende) citrus-plantasje i Cadiz vs Yuma? Her er et direkte sitat fra Q4:
LNC lar seg lett regne hjem i Cadiz-ørkenen basert på vann- og energiforbruk alene.
Så i Yuma er derfor også fokus på økt avling og kvalitet, mens golf og landskap i California og Nevda der de betaler 1000-3500 dollar, vil vannkostnad regne hjem caset alene.
Limoneira regnet hjem caset på gjødselsforbruk, økt avling, økt kvalitet i tillegg til vannet.
Kevin Neal jobbet her fra 2015-2022 https://www.brightview.com/services/golf
De har vedlikehold på over 80 golfbaner. Kanskje dette kan være en fast track inn i golfverdenen.
Tittelen han hadde var vice president, så det er tyngde også.
Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.
Hvorfor er det unyansert? Det er en generell observasjon som jo faktisk er sann.
Hvor mye varierer kostnadene? Og fra hva til hva varierer de? Hvor mange stater har høye og hvor mange har lave? Hva er snittet? Og hvordan ventes dette å utvikle seg? Mye man kan svare på hvis man syns noen snakker unyansert så kan man jo være litt grundigere i svaret sitt. Spesielt om man i neste setning viser til en kvartalsrapport
Da kan man jo være litt nøyansert selv og gi et skikkelig svar.
Bingo gir en ypperlig anledning til å dele faktabasert saklig info om selskapet. Men det har ikke Hayen. Han kan bare vise til kvartalsrapporter. Og håne meddebatattanter som Bingo og meg m.fl.
Jeg vil heller høre fra noen som kan bidra med noe faktabasert kunnskap om markedet Desert opererer i.
Ja, greit. Men utsagnet er ikke unyansert, det er en fakta observasjon, så kan man gjerne være grundigere. Nei lar den være, orker ikke diskusjonen. Du har rett.
Jeg tror at det er rasjonelt og tenke seg at kostnadene for vannforbruk vil øke. Hvor mye aner jeg ikke. Men det er jo veldig viktig. Det er også rasjonelt at Desert kan dra nytte av en slik økning. Men hvor mye kostnadene for vannforbruk må øke før det vil utgjøre en forskjell for Desert aner jeg ikke.
Hvis det var kostnadene på vannforbruket som var avgjørende så ville vel Desert heller fokusert på de områdene med høyest kostnader for vann, men det gjør de jo ikke så hvor viktig dette er kontra andre ting er uvisst. Hva tror du?
Og så lurer jeg på, hva gjør at Desert er et selskap som satser tydelig på to områder. Hvorfor ikke satse globalt? Hvorfor er de ikke i Afrika? I Australia? I Kina?
Pilotprosjekter burde kunne kjøres hvor som helst. Så bør de utvide der de får mest business. Ikke motsatt med å velge områder for å etablere seg først og så lete etter kundene. Virker veldig bakvendt.
Det er vel for at USA og UAE er begge markeder med betydelige økonomiske ressurser og høy grad av innovasjon og investeringer. Markedene i USA og UAE kan tilby dsrt flere muligheter for vekst og utvikling pga de har mye sterkere økonomier og et mer utviklet forretningsmiljø. Så mer økonomisk og regulatorisk attraktiv og tilbyr flere muligheter innen økonomisk støtte, incentiver, forskning, etc.
Desert har globale ambisjoner, men må åpenbart skynde seg langsomt for å ikke sage av grenen man sitter på. Satse så bredt før man har grodd solide røtter i USA, som tross alt er verdens største marked by far, ville vært stormannsgalskap. Kan ellers vise til denne fra september i fjor:
Kunne utmerket godt komme opp med fakta og tildels også tall, men man blir lei av å fortelle ting som møter teflon hos mottaker. Endel spørsmål er besvart veldig mange ganger. Følger man selskapet, burde en betydelig andel av de være unødvendig.
Lever veldig fint med at du ikke liker mine innlegg. Blokker meg gjerne.
Dette er et godt eksempel på overnevnte. Alle som følger litt med , vet at selskapet har fokus på å ikke spre seg for tynn utover. Strategien, og som jeg støtter 100%, er at de bygger opp solid fotfeste i få regioner før de ekspanderer.
Etter min mening kardinalfeil som vil koste enormt. Nærmest for selvdrap å regne i den situasjonen DC er i.
Enig i det. Det betyr mye mer enn kostnadene for vann. Det det handler om for Desert er å vise lønnsomhet i produktet, ha alle reguleringer under kontroll og lande avtalene. En meget dyktig selger lander avtaler første uka. En talentfull selger lander avtaler første mnd. Osv. Vi får se nå om salgsteamet får opp dampen. Vi vet mye mer om 3 mnd.
Hvorfor skal jeg blokkere deg? Har bare blokkert en person på 10 år så det skal nok mere til Må kje ta det så personlig om du ikke får likes. Jeg teller ikke likes på samme måte som dere tror jeg Jeg gir likes fordi jeg liker noe av det som blir sagt der, ikke fordi jeg er en fan.
Er det ikke lov å være ny og nysgjerrig på selskapet? Har jeg eller Bingo noen gang sagt at vi er eksperter på selskapet på noen som helst måte? Jeg har jo aldri kjøpt f…eks. Men vurderer det. Og har egentlig ventet i 2 år eller noe på å kjøpe, men det har bare aldri sett ut som at tiden var inne helt ennå. Ting har gått tregt.
Siden Hayen prøver å idiotforklare meg siden jeg foreslår Afrika, Kina og Australia. Nigeria er ventet å doble befolkningen ganske raskt. De må kjøpe mat fra nabolandene. Naboland mot ørken landskap. F.eks. Australia har alle karakteristikkene til USA som et moderne landbruksland og 80% ørkenlandskap. Kina har mye mer ørkenlanskap enn Saudi Arabia og mye flere innbyggere og entepriser enn Saudi. Så hvorfor man skal idiotforklare å ha teams som satser på disse markedene må man jo bare lure på. Spesielt om strategien er pilotprosjekter og så lande større avtaler.
Ihvertfall bra det ikke bare er rene ekokammere her. Det hadde vært skummelt og har gang på gang sett aksjene som blir hyllet her ender med tragedie. Desert Control er ned fra 40 til 5 og føyer seg vel bare inn i rekken. Men det kan gå veien, utelukker det ikke !