Har det vært noen piloter på mais?
Hva betyr dette ?
Det betyr at citrus produsenter får 1500 dollar i støtte per acres og opp til 1 millon dollar for å anvende microsprinkler, sånn som de bruker på f eks golfbaner. Det viser jo at de tar vannproblemet seriøst og vil ha teknologi inn landbruket for å redusere vannforbruk. Irrigation efficiency grant er der også Desert Control har søkt om at bøndene skal få støtte til å bruke LNC, og de Desert mangler kun forskningsrapporten fra Arizona, som kommer i Q2 24. Står i Q4 transkriptet: " irrigation efficiency grant program that we have started to engage with in Arizona, where the next stage we need to
pass is publishing a peer-reviewed report"
Her er spørsmålet og svaret, ref over:
Q: There are several ongoing grants from, amongst others, the National Institute of Food and Agriculture around the 300
million U.S. dollars funding pool. How do you work to ensure that LNC is accepted for agriculture grants?
A: Yeah, so this is also a key sort of facet of the University of Arizona program because these grant programs require to have
a documented impact that is validated by independent parties where publications, scientific publications, publications, and
work done by universities are a key qualifying factor for that. This is one of the reasons we are very focused now on getting
to the first publication during the second quarter with the University of Arizona. If you remember, we had a similar question
on this irrigation efficiency grant program that we have started to engage with in Arizona, where the next stage we need to
pass is publishing a peer-reviewed report.
We’re making progress in these areas, and we also have engagement with these government entities through various
government relations programs to make sure that we are being positioned in a way to qualify for being part of important
incentive schemes. As you probably understood from my earlier presentation, water in agriculture in the U.S. and many other
places in the world is a bit of a political area with lots of subsidies around it, and therefore, aligning with these types of
incentives is an important priority for technologies for water conservation. In parallel, we’re also seeing governments
experimenting with significantly increased water tariffs for agricultural use.
We’ve seen that in one specific region in California where they’ve increased it to close to landscaping rates with significant
impact on investments in water conserving technologies in that small region, and we’re also seeing the same, as I mentioned
in the UAE and the Middle East with increasing regulations and tariffs on water.
Artikkel fra i fjor sommer der man får litt mer info rundt støtte programmet, står litt om desert control der også.
Om gode forskningsresultater så skal det godt gjøres at de ikke får støtte, når søknaden behandles av Universitet i Arizona: Water Irrigation Efficiency Program | Cooperative Extension | The University of Arizona
Søknadskravene skal gå greit: Vendors must carry an insurance policy of greater than or equal to $2-million. Vendor systems must demonstrate at least 20% water efficiency to be eligible for the program.
Er litt morsomt, her selger retails til 20% rabatt til emisjonskurs med tap.
I et selskap som treffer kanskje det viktigste problemene verden har å løse, mat og vann, en trend som bare blir sterkere og sterkere. Et marked som er for stort og bare blir større og større. Og i tillegg er alene om ha en løsning som vil hjelpe til med det problemet betraktelig, som også kommer til å få statlig støtte for å få rullet løsningen ut. Løsningen som er klar for markedet med to partnere som vil og har fått lisens på løsningen og jobber separat i hele Midtøsten for å få rullet løsningen ut.
Er den soleklare enern blandt grønne selskaper jeg har lest meg opp på.
Hydrogen, mange om beinet, hvem blir vinnerne og der er usikkerhet om hydrogen blir løsningen.
Sol, hundrevis av konkurrenter i hele verden som jobber knallhardt for å få den beste teknologien.
Samme med vind og atom.
Men jeg er bias, og håper kursen holder seg lav og enda lavere, lenge, så man kan få fylt opp sakte men sikkert i fred og ro. Sprengstoff nyheter kan komme senere. OKS får forespørsler fra investorer nesten hver uke, jeg tror det er en gavepakke for oss at dsrt er notert på lille kjedelige bortgjemte euronext growth i uinvesterbare bittelille Norge langt langt oppe i det kalde langtvekkistan:)
Selskapet jobber på videre
Kan vel skrote den sorteringsmaskinen snart
Fremstår som en meget god signering, fort en dealbreaker.
La oss for DSRT sin del håpe at han er en dealmaker.
Hehe, ja, var det jeg mente😂
Hvorfor driver de å fabler om water resources concerns. Er jo ikke noe tørke og vann problemer kan vi høre her inne.
Mulig noe ikke jeg har fått med meg, men det som har vært diskutert er vel mer OKS sitt svar der han sier at kostnadene for vann i landbruket i USA er lav. De må derfor prøve å bygge business caser på andre faktorer.
Det var bare et stikk til han som kom inn med 3-4 meldinger å påsto at vi hadde mer enn nok vann i verden og tørke var bare oppspinn.
Det er for unyansert. Kostnadene varierer veldig mellom områder/stater