Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 3

Det er mange i Norge som spiller Lotto…vinnersjanse er 1 til 5.400.000….Jeg foretrekker å sette pengene mine i Desert…tror nok vinnermuligheten er bedre der

1 Like

Blir ikke mindre sjanse om kursen er 1,- eller 10,- om caset er uendret. Har sett det en million ganger, kurser faller og stiger, sånn er livet. Tok f eks masse oljeservice når de falt som en stein, tok azt når den falt fra 17,- til 4,-. Det man må følge med på er det fundamentale, går det feil vei, så selger jeg så klart. Har bare sett det fundamentale styrket seg i det siste, så om kursen faller til 1,- eller stiger til 15,- kortsiktig og caset er uendret, bryr meg fint lite. Endringer fundamentalt, bryr meg svært mye:) men vi har alle våre strategier og vi må alle ta våre risiko vurderinger. Klart det er større risiko med tilsvarende oppside i desert, enn det er i yara.

10 Likes

Har du sett på omsetningen? At aksjen faller 5% på at en eller annen dude skal ut tar jeg med knusende ro. Det betyr bare at det blir lite motstand oppover når det først snur [ref. spiken i Juni i fjor].

2 Likes

3 år ja, når startet de testingen ?

Du har virkelig, virkelig ikke satt deg inn i caset. Anbefaler deg å lese deg litt opp før følelsene tar helt knekken på deg, eller selge.

1 Like

Den startet i mars 2022 og varer i 5 år. Etter 2 år har de det første komplette datasettet etter påføring av LNC og det er ventet at de skal publisere analysen i q2 i år.

2 Likes

Takk for deling av info om University Arizona testing av LNC, Hayen.
Har vært etterlengtet. Virker lovende, og ganske så bra at flere lokale bønder velger å ta i bruk/ prøve LNC.

Et av mange initiativ som starter/går nå. Stor fokus på faktorer som LNC adresserer. Likt av sjefen av Marawid Desert Control.

6 Likes

Det som er morsomt med desert nå, det spilles på så mange forskjellige baner, så her kan det komme mål både her og der:)

2 Likes

Sånn har det allerede vært i 2 år, dessverre

Selskapet er noe helt helt annet nå enn for 2 år siden. Hadde ikke rørt det på 10 kroner for 2 år siden, nå kunne jeg lett kjøpt på 20,-

Vil si det var ren hype på lite håndfast for to år siden og med stigende rente blir det ikke bra.

Nå har den falt i 2 år, fått mer håndfast og ligger på 5 kroner. Arizona snart med rapport og begynt salget i både uae og usa. Golf lukter det svidd av, tror Neal kommer til å herje der.

Rett og slett noe helt annet nå:)

Flere som sår tvil om DC her i tråden! På hvilket grunnlag? At det tar tid?

Fundamentalt har det aldri stått bedre til.

En bør heller tenke hva som må gjøres og hvor godt produktet har vist seg og være i alle tørke/testområder, og hva den enkelte forbruker/selskap kan spare ved påføring av LNC. (Vann, større avlinger, gjødsel, generelle driftskostnader, miljø) Dette tror jeg vil presse seg fram over tid, og er sikker på at LNC vil være et produkt som garantert blir med blant andre, når oppgjøret’s time kommer. Det må komme. Sult tørke vann/matmangel over store deler av verden.

Det er en lang prosess å nå gjennom det regulatoriske, valideringer, godkjenninger etc. som må til, og det er et dørgende kjedelig, langtrukket moment på veien. Men ser lys i enden tunnelen. Kanskje kommer det en overaskelse før vi aner? Det er mye som kommer i gang både her og der utover året. Om en følger godt med hva som blir lagt ut ift LNC, så må det i det minste generere litt inntekter allerede. Tvi-tvi.

4 Likes

Man kan jo gjette hvor vi er i løypa nå😂 mange her har solgt, nærmest de fleste, de sitter og venter, for tro du meg de kommer til å kjenne på fomoen når denne aksjen begynner å ta av igjen. Sånn er psykologi, de vet hva teknologien til desert kan gjøre og de vet hvilket gjennombrudd den er for tørke, jordbruk, mat og vannproblemet.
Bla dere tilbake til for 2 år siden, det var flere hundre innlegg på tråden hver dag, buy buy buy og kurs duret opp mot 40,-, det er da man skal sell sell sell. Nå er det Sell Sell Sell og noen få innlegg av de samme kjedelige😁 folka på tråden, det er da man skal Buy Buy Buy. Man treffer aldri akkurat på bunn, men det begynner å hjelpe nå som innsidere kjøper i stede for selger:) Det kan være de skal prøve å knekke bingo først da, før aksjen snur
igjen.:slight_smile:

2 Likes

Vil eufori og hausing er ikke mangelvare her

1 Like

Var det, ikke nå lenger. Hvor er eufori og haussing her nå? Vis meg innlegg du mener er eufori og haussing.

1 Like

sterk tekst

Innlegget ditt over

1 Like

Å forklare psykologi i markedet er verken hauss eller eufori. Kom med noe bedre enn det.

Du har ingenting. Men poenget, var egentlig ikke om det dr 2-3 som hausser her og har eufori, poenget var saueflokk mentaliteten. For 2-3 år siden var det flere hundre euforiske innlegg hver dag. Kall gjerne mine innlegg euforiske og haussete, men nå er det maks 2-3 innlegg hver dag.

Det var poenget.

1 Like

Forklare psykologi? Du spår vill FOMO
Dette er klassisk hausing her på TI

2 Likes

Se poenget mitt over.